Mail klient i VB
Fra : IBN

Dato : 25-05-01 19:19

Er der nogen der kender til en funktion al'a telnet der kan bruges i VB, som
gør at man kan logge ind på en mailserver, og hente sin mail.

I det hele taget, hvordan sender og modtager man mail, fra et vb prog ?

Fra : Niels Henriksen

Dato : 25-05-01 22:46

"IBN" <POlel@kzdjsfg.dlk> wrote in message
> [...]
> gør at man kan logge ind på en mailserver, og hente sin mail.
>
> I det hele taget, hvordan sender og modtager man mail, fra et vb prog ?

Prøv at kigge på www.planetsourcecode.com og søg efter mail. Jeg har selv
derfra fået noget kode tli netop det sammen, men er gået over til at lave
mit mailprogram i delphi.

--
Niels Henriksen
-------------------------------

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 28-05-01 21:06

IBN <POlel@kzdjsfg.dlk> skrev i
> [...]
> gør at man kan logge ind på en mailserver, og hente sin mail.
>
> I det hele taget, hvordan sender og modtager man mail, fra et vb prog ?

Du benytter WinSock ... Kobler deg til pop3-serveren på port 110 (hvis jeg
husker rett ...)

user [Brukernavn] & vbcrlf
pass [Passord] & vbcrlf
stat & vbcrlf (antall mailer og hvor mange byte ...)
retr 1 & vbcrlf (hente mail nummer 1)

Jeg husker ikke flere (hvis jeg i det hele tatt er inne på noe ...). Du skal
få godkjenning fra pop3-server underveis ... Det er viktig å huske
linjebyttet ...

Hvis noen har noe mer om dette ville jeg blitt svært glad om jeg fikk vite
det ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net

Fra : Jais Blom Pedersen

Dato : 29-05-01 09:36

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in message
> [...]
> linjebyttet ...
>
> Hvis noen har noe mer om dette ville jeg blitt svært glad om jeg fikk vite

Se: http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc1939.html

Mvh
Jais

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 29-05-01 19:55

Jais Blom Pedersen <jais@dvdoo.dk> skrev i news:9evmvq$ps6$1@sunsite.dk

> "Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@c2i.net> wrote in message
VB,

> skal

> Se: http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc1939.html

tnx ... Denne har jeg lett etter lenge ...

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 29-05-01 21:10

Erlend Klakegg Bergheim <erlendkb@c2i.net> skrev i
> [...]
> jeg

> vite

> tnx ... Denne har jeg lett etter lenge ...

Titt også på rfc822 (meldingsformat), kanskje vel så viktig hvis man skal sende mail!
Har en liten "demo" på hvordan man kan hente ned headere (ikke nærheten av å støtte noen
rfc'ere
http://www.hbsoft.com/files/pop_prev.zip

--
Snutten