Wreck Diving Magazine anmeldelse
Fra : Johnny Christensen

Dato : 08-03-05 13:53

Som opfølgning på den tråd der var for et stykke tid siden, lovede jeg at
poste et lille reveiw når jeg havde modtaget mine blade.
Jeg fik dem ind i postkassen her i morges og må sige at de er bestemt alle
pengene værd. Jeg bestilte et årsabonnement og de 4 blade der var udgivet
til dato.
Der kom kun 3 blade, førsteudgaven med "Dykker ved antiluftskyts kanon"
billedet på forsiden er tilsyneladende udsolgt, de sendte den i hvert fald
ikke med.
Jeg er også kun blevet faktureret for 3 blade, så intet at klage over der.

Lidt en skam at nummer 1 mangler, for nu hvor jeg har set i de andre blade
vil jeg gerne have den HELT komplette serie. Dette er magasinet for de
dykkere der er fasineret af skibsvrag. Både med hensyn til deres historiske
beretning dengang det var et flydende skib, og for de dykkere der er
fløjtende ligeglad med baggrundshistorien. De som simpelthen bare gerne vil
læse om noget fed vragdykning, beskrevet og fotograferet på en spændende
måde.
De artikler som jeg har læst grundigt, er det hele værd. Selvfølgeligt er
det ikke altid et flot illustreret magasin med glasklare billeder.
Simpelthen af den grund at vragdykning ikke altid lader sig fotografere på
"National Geograpic" type måden. Ja, der er nogle billeder med
backscatter -but so fucking what -der er nogle spændende historier til at
løfte inholdet op på et niveau der er meget højt. Og meget tiltrængt for
vragdykkere.

Der er en god geografisk spredning på stoffet og det kan mærkes at de der
har sammensat bladet, har en ambition om at lave et magasin der gør en
forskel.
Jeg har tidligere haft abonnement på 9-90 og nu Beyond The Blue Magazine.
Jeg må sige at jeg gad ikke længere betale for Beyond the Blue, det er
droppet. Indholdet var simpelthen for tyndt, der var for langt mellem de
artikler der rykkede.
Det fik mig til at være småirriteret, hvorfor var der ikke nogen der lavede
et læse og seværdigt magasin der gik direkte efter det som får os til at
gøre denneher tossede ting. Nemlig selve følelsen af at være på eventyr og
udforskning. Ikke så meget udenoms bras med DIR eller Ikke-DIR, for det
interesserer mig overhovedet ikke i den sammenhæng.

Derfor syntes jeg godt om det som Wreck Diving Mag har lavet indtil videre.
Så skader det jo heller ikke at de har puttet lidt penge i tryk og
papirskvaliteten af selve magasinet.

Ja, ja vi betaler lidt for at få sendt vores udgaver fra USA til DK. Men
helt ærligt, tænk på alternativet -så er det rigeligt pengene værd. Hvis
pengene skal findes et sted i budgettet, så drik een øl mindre pr dykkertur,
så har man nok råd.

mvh
JZC

Fra : __vaDer

Dato : 10-03-05 13:38

Hej Johnny,
Nå ja det var jo bare det jeg skulle have skrevet den gang du spurte mig!
*g*
Men rigtig fin anmeldelse, godt gået.

Det eneste negativt jeg lige kan komme på er at, vælger man et abonnement
på bladet, så skal man betale mere end dobbelt så meget for at få det til
DK.
Så dyrt er det altså hellere ikke at sende et blad fra US til DK.
No Limits Diving har fået de andre nr hjem, så hvis er fristet kan man score
bladet hos dem. Bliver godt at læse de andre nr, nu når man har læst
_NR 1_ så mange gange :)

Mvh

Ilhan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 10-03-05 15:35

Jeg glemte helt at vedlægge linket i min begejstring.
http://www.wreckdivingmag.com/

Det er der nu rettet op på

Rigtig god fornøjelse
JZC