Kåbe
Fra : Lars Andersen

Dato : 25-05-01 19:03

Er der nogle som har kørt på ER-5/CB500/GS500 med og uden kåbe?, er pengene
givet godt ud for kåben.?

Mvh
Lars
ER-5

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-05-01 19:14

"Lars Andersen" <larsandersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle som har kørt på ER-5/CB500/GS500 med og uden kåbe?, er
pengene
> givet godt ud for kåben.?

Jeg har haft GS500 både med og uden kåbe (har en med kåbe nu).
Udseendet er markant forskelligt, men ellers syns jeg ikke der er nogen
nævneværdig forskel. Kåben er meget lav, så vindpresset er det samme. Nåjo,
man bliver ikke helt lige så våd i regnvejr fordi kåben beskytter benene
lidt.

Rittig

Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 25-05-01 20:28

> [...]
Nåjo,
> man bliver ikke helt lige så våd i regnvejr fordi kåben beskytter benene

Hej,
Ved du hvad en kåbe koster - og hvor købes den billigst?
Hilsen Hans

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-05-01 08:42

"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvad en kåbe koster - og hvor købes den billigst?

Nej, desværre. Jeg har aldrig købt en kåbe, den jeg har sad på cyklen da jeg
købte den.

Rittig

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-05-01 22:17

HAr selv en GS500 uden kåbe...

har set flere med kåbe

syntes klart den er fedest uden kåbe...
syntes ligesom at med kåbe prøver den at være noget den ikke er!! nemlig en
racer, og hvis den står ved siden af en rigtig racer, så blegner den
alligevel..
min mening vælg uden kåbe!!

desuden ville jeg hellere bruge de 7-10k en kåbe koster på
udstødning
kæde olie smøring kit ting (ka ik huske hvad det hedder)
en enkelt fart bøde fordi man har kørt en smule for "agressivt"
og ca. 30 gange benzin optankning!!

Kim Jørgensen
Gs500

Fra : Morten Christensen

Dato : 26-05-01 01:00

"Lars Andersen" <larsandersen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Er der nogle som har kørt på ER-5/CB500/GS500 med og uden kåbe?, er
pengene
> givet godt ud for kåben.?

Hej Lars.

Da jeg i sin tid tog mit pap, foregik det på en GS500E uden kåbe.
Det var en oplevelse i sig selv, da jeg ikke havde prøvet en rigtig mc før.

Da jeg så havde pappet i hus, gik der ikke mere end 1½ time, førend jeg
havde min egen GS500E -dog denne gang med fuldkåbe.
Og de 7.650 kroner synes jeg er rigtig godt givet ud.
Komforten blev for mig væsentlig anderledes - og udseende ændrede sig til
den type, jeg helst ka' li .-)

So, you've got my word for bying it

--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 26-05-01 10:09

> Er der nogle som har kørt på ER-5/CB500/GS500 med og uden kåbe?, er
pengene
> givet godt ud for kåben.?

Har haft en CB500. Først uden kåbe - derefter med kåbe.

Du kan læse lidt om det -og se billeder før/efter på www.hasselbalchs.dk
under "MC-Dagbog" > "Første MC"
og billederne ligger under "Foto-galleri"

--
Mvh Peter HH
DMCN #2 - CBR600F4

Fra : Frederik

Dato : 26-05-01 12:53

"Lars Andersen" <larsandersen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Er der nogle som har kørt på ER-5/CB500/GS500 med og uden kåbe?, er
> [...]

Jeg har en CB500, købt uden kåbe. Ved en rimelig hastighed på motorvejen
synes jeg dog at vindpresset blev en anelse for pågående, så jeg monterede
selv en fuldkåbe på den. Den kostede 7500 hos Aagesens i Hvidovre, om den
er pengene værd kommer an på hvor mange man har :). Den har markant ændret
cyklens køreegenskaber efter min mening, den er langt mere stabil over 100
km/t og vindpresset føles ikke rigtigt mere. Dog, pga. min højde sidde den
øverste del af min hjelm lige i luftstrømmen henover kåbeglasset, hvilket er
lidt irriterende.
Min personlige konklusion er, at det ikke kan betale sig at købe en nøgen
cykel hvis man vil have en med kåbe. De kan eftermonteres, men det er dyrt
og besværligt, selvom det er det værd. Min næste cykel bliver i hvert fald
en med medfødt kåbe ;).
Hvis du har ca. 7000 til at fyre af på en kåbe, cå tror jeg ikke du vil
fortryde det. Det er en del penge, men hvis du regner med at beholde den i
et par år så er de givet godt ud.

Hvis du bor i Københavnsområdet må du gerne få en tur på min, så kan du jo
selv bedømme.

Mvh Frederik
CB500

Fra : Lars Andersen

Dato : 26-05-01 18:47

Mange tak for tilbuddet, men jeg bor i Aalborg.. Så ellers tak

Frederik <dev@null.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9eo5hg$nna$1@news.inet.tele.dk...

Fra : RacerNiels

Dato : 27-05-01 22:16

Hej Lars,

www.tcpsa.com

har en rigtig flot kåbe til en CB500, så mon ikke de også har en til din
ER-5??

Niels

Kig evt. under links -> kåber/kåbeglas på www.dmcn.dk

Fra : Christian Jensen

Dato : 28-05-01 11:16

Lars Andersen wrote:

> Er der nogle som har kørt på ER-5/CB500/GS500 med og uden kåbe?, er pengene
> givet godt ud for kåben.?

Jeg har haft en ER-5 som jeg monterede kåbe på efter ca 1½ år. Før da
havde jeg kørt med en GIVI vindskærm. Kåben gav højere tophastighed, og
maskinen blev mere stabil (ved høje hastigheder) end med vindskærmen.

Beskyttelsen mod vind var dog ikke meget bedre end med vindskærmen (på
nogle punkter faktisk dårligere). Om den er pengene værd er nok en
smagssag. Jeg vil ikke sige at jeg fortrød at jeg satte den på, men jeg
ville nok ikke gøre det igen. I stedet ville jeg finde en lille
vindskærm som jeg kunne sætte på til de lange motorvejsture, og ellers
køre 'nøgen' :).

Det var i øvrigt den såkaldt 'originale' kåbe fra TCP til ca. 7.500 kr.

Mvh Christian
Ex ER-5, nu YZF600R Thundercat