afinstallere matrox G400 Dh
Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 16:20

Hej Gruppen
Jeg ved ikke hvordan jeg skal afinstallere Matrox G-400, eller ...
Jeg skal udskifte Matrox G-400 DH med Parhelia 512
Systemet er win XP Pro
Der er ikke noget problem at leve en ny win xp installation og få kortet til
at fungere på den maskine.
Men Parhelia skal installeres på nuværende installation og der sidder lige
nu Matrox G-400
Jeg har afinstalleret software til G400, hentet også programmet fra Matrox
side til at fjerne alle driver fra dette kort. Jeg har også været i
registrering database og fjernet alt som hedder g400 og matrox udtagen 2
filer som vil ikke fjernes (det har jeg prøvet at gøre i almindelig opstart
men også genstartet i fejlsikkert tilstand)
(jeg har også installeret .net på maskinen)
Nu når jeg sætter Parhelia i maskinen så nogle gange fryser maskinen ved
velkomst hilsen i Windows, andre gange får jeg berømte blu skærm med fejl
rapport mange 0 og 8 til sidst.
Det skete faktisk et par gange jeg kom til at se skrivebord men kunne ikke
gøre noget.
Jeg starter kun med et skærm
Jeg kan sagtens få maskine til at starte i fejlsikkert tilstand med Parhelia
i.
Jeg har prøvet at sætte Gerforce 2MX i maskinen med det samme resultat som
med Parhelia.
Jeg har prøvet at sætte en harddisk med en win installation i forvejen, det
hele startede uden noget problemer. DVS der er ikke noget hardware problem.
Jeg tror det er G-400 som ikke er fjernet til det sidste, de 2 filer i
regedit, som ikke kunne fjernes.
Hvis jeg har ret hvordan kan man gøre det, fjerne sådan filer som blev
aktiveret fra starten.

På forhånd tak for hjælpen
Tomasz

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-03-05 22:16

Tomasz wrote:

[Parhelia/G400 konflikt]

> [...]
> noget hardware problem. Jeg tror det er G-400 som ikke er fjernet til
> det sidste, de 2 filer i regedit, som ikke kunne fjernes.

Kan du virkelig ikke fjerne dem fra fejlsikret tilstand?

Prøv at starte op i VGA mode med Parhelia kortet (det er "normal
tilstand" men med en generisk grafikkort driver loadet), måske har du
flere muligheder der.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 18:13

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prøv at starte op i VGA mode med Parhelia kortet (det er "normal tilstand"
> men med en generisk grafikkort driver loadet), måske har du flere

Nu gik det fuldstændig galt
jeg fik fjernet alt som hedder matrox fra regedit og nu kan man slet ikke
installere noget som helst grafikkort. I normal mode kommer der blu skærm,
men pc er hele tiden til at starte i fejlsikkert tilstand.
Jeg har opgivet og pc er gået videre til nogle som har mere forstand på det
end mig.
Men tak for responsen.
MVH
Tomasz

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 08-03-05 19:19

"Tomasz" <tomasz_snabelek_brodzikowski.dk> wrote in message
> [...]
> men pc er hele tiden til at starte i fejlsikkert tilstand.
> Jeg har opgivet og pc er gået videre til nogle som har mere forstand på

Rolig mulle, Matrox har et tool på deres hjemmeside til at ryde op med. Når
det er kørt kan du bare installere de nye drivere...

Br,
Morten

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 08-03-05 19:20

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message

> "Tomasz" <tomasz_snabelek_brodzikowski.dk> wrote in message
>
> Rolig mulle, Matrox har et tool på deres hjemmeside til at ryde op med.
> Når det er kørt kan du bare installere de nye drivere...

Ps. Det er ikke drive-fjernelses toolet, men der ligger et andet også. Jeg
kan ikke lige huske navnet.

Br,
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 22:48

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ps. Det er ikke drive-fjernelses toolet, men der ligger et andet også. Jeg
> kan ikke lige huske navnet.

Hej Morten
Ja det er rigtig at Matrox har sådan noget og hvis du læse min post så kan
du se at jeg kom til at bruge dem .
Ja, jeg må godt sige et eller anden sted har jeg lavet fejl og var opsat af
tanken at det må være driver fra det gamle grafik kort som forudsætte fejl
ved installation af det nye. Når man pyt med det der nogle andre som har
taget sig af sagen forhåbentlig med bedre resultater Og jeg skal nok
fylde op her hvis jeg får at vide hvordan problemet blev løst

MVH
Tomasz