Q: Mest grafik ydelse til 1.9Ghz computer ~
Fra : Dennis

Dato : 07-03-05 14:30

Hejsa..
Jeg skal hjælpe en gut med et nyt grafikkort, og jeg skal indrømme jeg ikke
er med på noderne om hvad der er mest fornuftigt at købe.
Han har en P4 1.9Ghz maskine.. Og vil gerne ofre op til 1.500kr for det nye
grafikkort.
Jeg mener umiddelbart at 1.000 må være nok, da CPU'en vel ikke kan udnytte
hurtigere grafikkort end det 1.000 kan købe..

Tager jeg fejl?
Hvilke kort at at anbefale i det prisområde?

PFT
Mvh Dennis

Fra : Kong Kent

Dato : 07-03-05 20:07

> [...]
> hurtigere grafikkort end det 1.000 kan købe..
>
> Tager jeg fejl?
> Hvilke kort at at anbefale i det prisområde?

GeForce 6600GT er dit valg. Klart markedets bedste kort til prisen p.t.,
da man får rigtig god ydeevne for skillingerne.

Købte selv for et par måneder siden følgende:

Det kører virkelig godt, og kan kun på det varmeste anbefales. Rykker
knap 7800 point i en 3DMark03 test med en P4 3,2GHz processor. Du får
ikke bedre grafikkort til de penge, og det kan anskaffes til under 1500
inkl. porto!

mvh

Kent - yderst tilfreds 6600GT-ejer.

Fra : Dennis

Dato : 08-03-05 14:41

> [...]
> bedre grafikkort til de penge, og det kan anskaffes til under 1500 inkl.

Det var sku da klar udmelding.. ;)
Tak for det...

Og det kan godt svare sig at proppe i en 1.9Ghz..
Det vil stadig yde mere...

Mvh Dennis

Fra : Kong Kent

Dato : 08-03-05 16:53

Dennis wrote:

> Det var sku da klar udmelding.. ;)
> Tak for det...
>
> Og det kan godt svare sig at proppe i en 1.9Ghz..
> Det vil stadig yde mere...

Er du åndssvag, mand?!
Ja, det vil stadig yde *markant* mere end hvad han har nu, medmindre han
har et grafikkort til flere tusinde kroner (hvilket jeg går ud fra han
ikke har, når han tænker på at opgradere i størrelsesorden 1000 - 1500 kr.)

Det kan da kun gå for langsomt med at få proppet det kort i maskinen *GG*

Held og lykke med det. Han vil bestemt ikke fortryde sit køb. Et 6600GT
kort, og han vil kunne spille alle spil på markedet p.t. I så fald
blivet det enten ram eller processor der bliver flaskehalsen.

mvh

Kent.

Fra : Dennis

Dato : 10-03-05 08:38

> Er du åndssvag, mand?!

Hehe Nej.. men lettere retarderet

> [...]
> har et grafikkort til flere tusinde kroner (hvilket jeg går ud fra han
> ikke har, når han tænker på at opgradere i størrelsesorden 1000 - 1500

Forstå mig nu ret..
Jeg mener netop om en 1.9Ghz CPU kan give nok "guf" til grafikkortet til at
det kan yde max..
Jeg skiftede selv (for mange år siden) til et dengang større grafikkort, og
det gik faktisk ikke hurtigere, da min "kraftige" K6-2 300Mhz ikke kunne
levere varen *GGGG* - Selvom grafikkortet var 4-5 gange hurtigere end det
gamle, hjalp det ikke et klap.. -> Ny Cpu kom hurtigt til....

> Det kan da kun gå for langsomt med at få proppet det kort i maskinen *GG*

Jeg har overbragt ham den glade nyhed

> Held og lykke med det. Han vil bestemt ikke fortryde sit køb. Et 6600GT
> kort, og han vil kunne spille alle spil på markedet p.t. I så fald blivet
> det enten ram eller processor der bliver flaskehalsen.

Og så kan man altid skifte det *GGG* Den tid den sorg..
Tak for hjælpen King Kong Kent

Mvh Dennis

Fra : Brian Lund

Dato : 11-03-05 02:45

> [...]
> levere varen *GGGG* - Selvom grafikkortet var 4-5 gange hurtigere end det
> gamle, hjalp det ikke et klap.. -> Ny Cpu kom hurtigt til....

Det vil vist køre væsentligt hurtigere end hvis du eks. køber et grafikkort
til 1000 kr alligevel!

Brian

Fra : Dennis

Dato : 11-03-05 12:41

> Det vil vist køre væsentligt hurtigere end hvis du eks. køber et
> grafikkort
> til 1000 kr alligevel!

Nice.. Kort og præcist

Tak!