Atkins Success!
Fra : Tommy Fer

Dato : 07-03-05 09:20

Hej gruppe..

Vil bare dele min glæde med jer. Idag runde jeg 10kg vægttab! Fantastisk
at nå en sådan stor mile pæl i sit vægttab... nu er der kun 26 kg til
mit mål (måeske lidt urealistisk mål, men hva)

Jeg startede d. 28/1-05 på Atkins kuren. Jeg havde 3-4 dage med vandet
løbende konstant i munden efter sukker, men derefter gik det fint.
Undervejs har jeg trådt ved siden af 3 gange. 1 gang var planlagt,
julefrokost med motorcykel klubben. Jeg åd og drak som i gamle dage,
havde en fantastisk aften, men vægttabet var på plads igen allerede 2
dage efter. Derudover har jeg måtte bukke under 2 gange og bestille en
pizza. Dette har stoppet vægtabet de par gange, dog uden de store
problemer.

Jeg må indrømme i starten fulgte jeg atkins meget nøje, men nu er jeg
nået til et punkt hvor jeg ikke følger hans bog mere, men har
modificeret kuren til mit eget behag. Dette har også givet mig nogen
dage uden vægttab hvor jeg så har kunne resonere mig frem til hvilket
jeg havde spist der hæmmede vægttabet.

For mig er dette her måden jeg taber mig på.

Det skal siges at jeg styrketræner 2-3 gange om ugen, og svømmer en gang
hver 14 da ca.

I starten af forløbet var jeg meget nøje med at notere mig hvad jeg
spiste, dette laver jeg en copy paste af i bunden. (Frisk salat, betyder
en meget alsidig salat, bestående mest af peberfrugter, porre, løg,
selleri, salat osv.. dvs ikke en traditionel salat med iceberg og en
skive agurk og tomat.

mvh Tommy Fer

Mad notater
28/01-05
Starter på atkins induktions fase.
115,7kg
Morgenmad. omelet af bacon, 2æg og gauda ost
middag: hakkbøf, med stegte grøntsager og frisk salat.
aftensmad: Svinemørbrad som bøffer, frisk salat.

29/01-05
114,9 kg
Morgenmad 2 blødkogteæg
middagsmad, frisksalat, med feta. svinemørbrad, og kalkun
aftensmad kyllingfilet, med bacon, lidt stegte porre og salat med feta

30/01-05
113,8kg
Brunch i byen, æg, bacon, charico pølse, "britiske" pølser
biftur, cola light og 1 pose flæskesvær
kødsauce, frisk salat.

brystmål: 118,5cm
mave: 126cm.
lår:59cm
over arm: 44 cm

31/1-05
113,9 kg.
Ingen vægttab, måske har der sneget sig lidt kulhydrater ind i noget af
min buffet mad?
blødkogt æg
kødsauce fra i går med frisk salat
kødsauce med frisksalat og feta

1/2-05
113,4kg.
2 blødkogte æg
kødsauce til middag (lidt hurtigt... )
frisksalat med feta, tykstegsbøf

2/2-05
ingen vejning
2 æg, med bacon.
Steak fra igår med salat til middag
bankekød skåret i strimler og shawamakrydret

3/2-05
113,0 kg
1 æg, spejlet, 2 strimler bacon, micro smule koncentreret tomatpure
kødstrimler med salat
hakkbøf, med porre,peber og chili i, og salat.
Jeg var i styrketræningscenter. 1000m i romaskine, 30kg på bænkpres :S

4/2-05
112,5KG
1 spejlæg 2 strimler bacon.
TAKE OUT. Shawarma med salat
hakkbøf med salat

5/2-05
112,5kg
1 spejæg 1 stimel bacon
hakkebøf med salat
bankekød "bøf" med stegte grøntsager i flødesauce
GUF: flæskesvær

6/2-05
112,2kg
2 strimlerbacon, en okse/kyllinge pølse og 1 æg, med lidt tomat pure og
sennep
på pizzaria, dobbelt burger uden dressing, og kasserede bollen.
2 store portioner mongolian barbaque på dragon palace (ingen
overtrædelser af induktion)

7/2-05
112,0kg
1 strimmel bacon 1 æg
omelet, 3 strimler bacon 1 pølse
1 tyksteg bøf og lidt salat.

8/2-05
111,5kg
1 spejlæg 1 strimmel bacon
sharwamaret med salat.
STÆRK wok

9/2-05
111,5kg
omelet
wok fra igår
hakkebøf med spinat

10/2-05
111,3kg
1 spejlæg
hakkebød med spinat
kødsauce med stegte grøntsager

11//2-05
111,4kg
INGEN VÆGTTAB? hvorfor, undgår alt fløde og sennep, kan være det er
årsagen.
1 spejlæg
kødsauce og salat
god bøf med salat

12/2-05
110,7kg
2 æg 4 strimler bacon
salat
mussaka og kalkun plus salat (for stor portion)

13/2-05
110,6 kg
2 æg 2 strimler bacon
salat med kødsauce
hakkebøffer og salat

14/2-05
110,4kg
2 æg 4 strimler bacon, lidt sennep
hakkebøf med pepberfrugt
salat på mcd.

15/2-05
110,0 kg
1 æg
omelet
kebakhakkespyd med salat

16/2-05
109,6 kg
1 æg 1 strimmel bacon
kebabhakkespyd med salat
dobbelt buggiburger, skrallet for brød

17/2-05
109,6 kg
1 æg 1 bacon
spegepølse med parmasan ost
musaka

18/2-05
1 æg 1 bacon
mussaka
mussaka

19/2-05
109,1kg
1 æg 1 bacon
pølsevognsmad
julefrokost, med det HELE

20/20-05
109,8
mussaka
hakketing med salat

21/2-05
110,1
1 æg 1 bacon
hakketing m. salat
hakkebøf stegte grønsager

22/2-05
109,3 kg
brunch... 2 æg 2 bacon m lidt ost
hakkebød med salat
stegtflæsk med stegte grøntsager

23/2-05
108,8kg
2 strimler bacon
kyllinge filet med salat
buggi burger, uden brød

24/2-05
108,5kg
2 strimler bacon
Durum rulle (nu må vi se hvormeget den smule mel gør)
Pizza

25/2-05
108kg

26/2-05

27/2-05
108kg

28/2-05
107,8

1/3-05
107,3 kg

2/3-05
106,5kg

7/3-05
105,6 kg

Fra : Tina

Dato : 07-03-05 11:44

"Tommy Fer" <NOSPAM@fotofer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe..

Tillykke med det flotte vægttab, flot klaret

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 07-03-05 12:38

"Tommy Fer" <NOSPAM@fotofer.dk> wrote in message
> [...]
> 108,5kg
> 2 strimler bacon
> Durum rulle (nu må vi se hvormeget den smule mel gør)

Flot Tommy - det giver da også et fin bedring i din motorcykels kg/hk
forhold

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 07-03-05 13:19

"Nicolaj Christensen" <nic@FJERNDETTEevents.dk> wrote in news:422c3d14$0
$90294$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Flot Tommy - det giver da også et fin bedring i din motorcykels kg/hk
> forhold

Ja, og når det er en lille VFR400R, så tæller hvert gram :D

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Tommy Fer

Dato : 08-03-05 09:00

> Flot Tommy - det giver da også et fin bedring i din motorcykels kg/hk
> forhold

JO DA... fra 4,60 KG/HK til 4,42 indtil videre!

mvh Tommy Fer

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-03-05 15:07

[Tommy Fer | Mon, 07 Mar 2005 09:20:03 +0100]

>Vil bare dele min glæde med jer. Idag runde jeg 10kg vægttab! Fantastisk
>at nå en sådan stor mile pæl i sit vægttab... nu er der kun 26 kg til
>mit mål

Fedt. Tillykke med delresultatet.

René
www.rene.hjorth.com