Nedtællingsscript
Fra : NS-Genie©

Dato : 06-03-05 21:38

Hej NG

Jeg har "stjålet" et nedtællingsscript fra html.dk, som skriver dage, timer,
minutter, sekunder.
Problemet er at det viser ikke at der f.eks er 12 dage, 4 timer, 34 minutter
og 8 sekunder til eventen, men omregner de 12 dage til til timer, minutter
og sekunder, således at den skriver 12 dage 292 timer 17554 minutter og
1053248 sekunder. Er det ikke muligt at lave det om??

<script type="text/javascript">
var now = new Date();
var event = new Date("May 04 2005 14:00:00");
var seconds = (event - now) / 1000;
var minutes = seconds / 60;
var hours = minutes / 60;
var days = hours / 24;
ID=window.setTimeout("update();", 1000);
function update() {
now = new Date();
seconds = (event - now) / 1000;
seconds = Math.round(seconds);
minutes = seconds / 60;
minutes = Math.round(minutes);
hours = minutes / 60;
hours = Math.round(hours);
days = hours / 24;
days = Math.round(days);
document.getElementById('days').value = days;
document.getElementById('hours').value = hours;
document.getElementById('minutes').value = minutes;
document.getElementById('seconds').value = seconds;
ID=window.setTimeout("update();",1000);
}
</script>

Det skal lige siges at jeg ikke har forstand på at programmere i java.

-Thomas

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 06-03-05 21:43

NS-Genie© wrote:

> Jeg har "stjålet" et nedtællingsscript fra html.dk, som skriver dage, timer,
> minutter, sekunder.

Stop venligst med at stjæle og læs i stedet
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.programmering.java.

Dette spørgsmål hører ikke hjemme her.
FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Thomas Damgaard Nielsen - http://thomasdamgaard.dk
"Det er i hvert fald i størrelsesordenen 1000 eller flere om året der

Fra : NS-Genie©

Dato : 06-03-05 21:48

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Stop venligst med at stjæle og læs i stedet
> http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.programmering.java.
>
> Dette spørgsmål hører ikke hjemme her.
> FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Nu er html.dk jo et sted for os der ikke er så meget inde i programmering jo
et sted hvor det er lovligt at "stjæle" fra, derfor anførelsestegn.

Men tak for futten, jeg søgte bare efter java og dette var den eneste danske
gruppe der blev fundet.

-Thomas

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 06-03-05 23:33

"NS-Genie?" <genieNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

> <script type="text/javascript">

> Det skal lige siges at jeg ikke har forstand p? at programmere i java.

Det har heller ikke en doejt at goere med Java ;)

javascript og java er ikke det samme. Javascript er i dag omnavngivet til
ECMA-script og det har intet med Java at goere overhovedet. Der er dog mange
der tror at der er en sammenhaeng. Saa du er gaaet til den forkerte kanal,
sorry ;)

--
jlouis