skandiabanken
Fra : Flemming

Dato : 06-03-05 16:54

Hejsa,

Jeg har et 5% obligationslån på 720.000 (restgæld) og et 7% pantebrevslån på
140.000 (restgæld) og en lejlighed der er steget ca, 300.000 på 2 år....Jeg
har ingen andre dyre lån end pantebrevslånet, og dette ville jeg gerne af
med!

Hvad er mine muligheder? Lige nu sidder jeg og venter på at kursen falder
endnu mere på 5% lånet så jeg kan få mit kurstab tilbage på da jeg tog
lånet, derefter ville jeg evt. gå over i skandiabanken med deres rentemax
tilbud og låne så jeg kan betale pantebrevet og sidde samlet for en rente på
3,5 % (som højst kan gå op til 6½%) uden noget kurstab.....

Jeg har fået et tilbud på et 4% lån, men kursen er meget dårlig nu.....Så
HVIS kursen pludselig stiger indenfor de næste 6 måneder har jeg ihvertfald
et tilbud som jeg kan benytte mig af (dette ville jo være klart bedst hvis
man forestiller sig denne situation!....4% kursen går op på 98 og jeg lægger
begge mine lån over i denne)

Det er meget forvirrende alt sammen synes jeg Men Hvis der er nogen der
har nogen kommentarer og måske kan komme med nogle bedre alternativer så vil
jeg (og min kæreste) blive utrolig glade

Mvh

Flemming/Carina

Fra : Knud Rasmussen

Dato : 06-03-05 21:47

"Flemming" <cjrocksthehouse@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> år....Jeg
> har ingen andre dyre lån end pantebrevslånet, og dette ville jeg gerne af

Hvad skulle få dig til at tro at nogen her i NG kan råde dig bedre end
Skandiabanken !
Ingen her og i banken kan forudsige hvordan verdensmarkedet får indflyelse
på dit lån.

vh KR

Fra : Flemming

Dato : 06-03-05 22:29

Jeg har snakket med skandiabanken, men de råder jo ikke objektivt.....og
klart, man vil jo gå glip af en mulig konverteringsgevinst ved at gå over i
en kassekreditlignende lån.....vi er bare i vildrede omkring hvad der er
bedst i vores situation......hovedmålet er at bruge friværdien i boligen til
at få pantebrevet væk og sidde billigere om måneden, men markedet rører hele
tiden på sig med nye tilbud m.m. samtidig med at kurserne stiger og
falder.....Vi søger nogle gode objektive råd som vi kan gøre brug af i vores
overvejelser...