Støjsvagt X800XL kort?
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-03-05 17:44

Jeg har pt. et Asus V8200 Geforce 3 kort i min PC. Jeg har opdaget, at
dette kort faktisk er det som forårsager den primære larm fra min PC,
hvilket er knap så fedt!!!

Jeg skal til at opgradere min computer, og har udset mig et Radeon
X800XL kort. Derfor vil jeg gerne finde mig et nogenlunde støjsvagt kort

Jeg har kig på flg.

HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo VIVO PCIe

Club-3D Radeon X800XL

jeg kan se at HIS kortet har et meget større kølesystem (ligner det fra
ATT Silencer), men kan jeg regne med at der er stor hørbar forskel i
lydniveauet? eller er det kun en forskel som kan høres hvis intet andet
i computeren kører? Og er denne forskel i lydniveau værd at tage med, i
betragtning af at kortet er dyrere end Club3D og fylder det dobbelte i PCen?

MVH: Esben

Fra : Claus Albæk

Dato : 05-03-05 17:48

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> i computeren kører? Og er denne forskel i lydniveau værd at tage med, i
> betragtning af at kortet er dyrere end Club3D og fylder det dobbelte i

Club 3D kortet er ret støjsvagt (I know it isn't much yeah...) og
blæseren på det justerer sig selv efter hvor hårdt kortet belastes.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-03-05 03:39

> Club 3D kortet er ret støjsvagt (I know it isn't much yeah...) og
> blæseren på det justerer sig selv efter hvor hårdt kortet belastes.

Yes... jeg set du har skrevet noget om det før... Hvordan er lyden fra
det? er den i stil med den fra en CPU/kabinet blæser eller er det mere
sådan en høj/hvinende tone som på de små gfx kort blæsere?

Fra : Hans

Dato : 06-03-05 04:24

Esben von Buchwald wrote:

> Yes... jeg set du har skrevet noget om det før... Hvordan er lyden fra
> det? er den i stil med den fra en CPU/kabinet blæser eller er det mere
> sådan en høj/hvinende tone som på de små gfx kort blæsere?

Powercolors blæser siger heller ikke ret meget, og den er også
temperaturstyret. Den lyder som en svag susen uden motor- eller lejestøj.

Hans

Fra : Claus Albæk

Dato : 06-03-05 10:33

Esben von Buchwald wrote:

> Yes... jeg set du har skrevet noget om det før... Hvordan er lyden fra
> det? er den i stil med den fra en CPU/kabinet blæser eller er det mere
> sådan en høj/hvinende tone som på de små gfx kort blæsere?

Den er ikke hvinende vil jeg sige, tværtimod... den ligger nede i et
leje hvor man skal være absolut hysterisk ang. støj før turen kommer til
at dæmpe Club3D kortet.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Vega

Dato : 06-03-05 11:10

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computeren kører? Og er denne forskel i lydniveau værd at tage med, i
> betragtning af at kortet er dyrere end Club3D og fylder det dobbelte i

Jeg ville helt klart vælge dette kort, som jeg selv planlægger at købe.
HIS Excalibur X800XL IceQ II Turbo VIVO PCIe

Jeg har dette kort nu og det kan ikke høres.
HIS Excalibur 9800PRO IceQ.

Mvh. Vega.

Fra : ct

Dato : 09-03-05 00:12

Jeg vil også absolut gætte mig til at HIS er det mest støjsvage af de
to.....

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 08:20

ct wrote:
> Jeg vil også absolut gætte mig til at HIS er det mest støjsvage af de
> to.....

Club3D kortet kan jeg ikke høre i min pc, og den er rimeligt stille (med
undtaglesen af den infame NF4 køler)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk