Skal til Koh Samui om 1 mdr. ... billetpri~
Fra : Tissetrolden

Dato : 25-05-01 17:02

Kæresten og jeg skal til Bangkok et par dage hvorefter vi skal til Koh
Samui....evt. også

Koh Tao ( tage dykkercertifikat )....ialt skal vi bare afsted et par
uger....

Da vi skal være forskellige steder i Thailand, kan det vel ikke betale sig
at købe billetter med hotel hjemmefra...

Kan det ikke bedre svare sig bare at købe tur/retur billetter til Bangkok,
og selv arrangere transport/hoteller osv. dernede ?

Hvad skal man give for en billig flybillet til Bangkok ( gerne med
mellemlanding ) ?

Hvordan er vejret iøvrigt dernede om 1 mdr.

Har tjekket CNN den seneste tid, hvor der står det har regnet og været
overskyet hele tiden !!!

Nogle der har erfaringer ?

Eller anbefalinger af nogen slags... ?

tak

Mvh. kim

Fra : Martin Poll

Dato : 25-05-01 17:53

Hej

> [...]
>Kan det ikke bedre svare sig bare at købe tur/retur billetter til Bangkok,
> og selv arrangere transport/hoteller osv. dernede ?

Det vil jeg ikke tro at det kan, da "ind fra gaden" priser ligger under af
hvad der står på internettet, det har det gjort i mit tilfælde i bangkok og
krabi. Men det ville måske være smart at booke det første sted at i skal
overnatte , da det giver lidt ro i sjælen og man ikke skal tænke på hvor man
skal bo når man er træt efter 12 timers flyvning.

> Hvad skal man give for en billig flybillet til Bangkok ( gerne med
> mellemlanding ) ?

Med British Airwayes ligger prisen på ca 5000 fra DK-UK-TH, sidst jeg tog
turen var der kun 2 timer i UK. det kan vist gøres billigere med Aeroflop,
men check lige om der ikke er lang ventetid i Moskva.

> Hvordan er vejret iøvrigt dernede om 1 mdr.

Det kan være lidt svært at spå om, men jeg har været i Thailand i juni og
da var det fint dog lidt oveskyet. Men kun lidt regn ( 2 timer på 14 dage)

> Har tjekket CNN den seneste tid, hvor der står det har regnet og været
> overskyet hele tiden !!!

På koh samui er det fint vejr med 35 grader lige nu, jeg har en kammarat der
er der lige nu.

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Kim Offenberg

Dato : 30-05-01 15:03

Hej
Priser til Bangkok er nu 5.500 med Thai travel.
Det kan ikke betale sig at købe fly/hotel lige nu.
Hoteller er generalt billige i Thailand, også hvis du kommer ind fra
Gaden.
Tager du til Bangkok uden hotel, kan det anbefales at du tager en Taxi
(100,- dkr) til Sukhumvit Soi xx, Klong Toei, Bangkok 10110.
Fra soi 2 til soi 22 (lige numre) ligger der mange små og store
hoteller, i soi 22 f.eks. fås overnatninger lige over for Rembrandt
hotel til 200,- 250,- for et DB inc. morgenmad. I bunden af soi2 fås
en overnatning til ca. 120,- for et DB. u morgenmad.

Flybilletter er billige i Thailand f.eks. Bkk til Krabi retur ca.
800,- dkr.

Kim

Fra : Leif Siripot

Dato : 30-05-01 18:16

Ja men Thai Travel sælger vist ikke de billige biletter til andre end Thaier
og os som er Thai gift..

Eller er de begyndt at se bort fra den regel. ?

Leif

Fra : Gard Karlsen

Dato : 26-05-01 10:27

Hei

Jeg dro til Phuket og Koh Samui i 1998 og jeg booket hoteller i Thailand via
internett. Fly mellom Bangkok, Phuket og Koh Samui kjøpte jeg hjemme i Norge
fordi jeg trodde det kom til å være vanskelig å få plasser. Men det var
masse plass på flyene men prismessig vet jeg ikke om det spiller noen rolle.

Hvis du vil kan du jo sjekke mine bilder og reisebrev på hjemmesiden min.
Adressen er http://donar.netpower.no/~ghk/

Håper at du får en riktig fin tur.

Mvh
Gard Karlsen

Fra : Lars Bank

Dato : 28-05-01 23:43

Flyver I med Thai-Air er det billigere at booke indenrigsbilletter sammen
med selve flybilletten. Typisk halv pris.

Men Thai flyver ikke direkte BKK-Samui, men BKK- Surat Thani 2 gange om
dagen. Derfra tager man så en bus og færge til Samui og omvendt.

BKK er Bangkok Airways. De er en hel del dyrere end Thai. Jeg mener jeg tog
færge, bus og fly for 1900 med Thai og det ville koste 3300 Baht direkte
inkl taxa på Samui (300 Baht - lufthavnskatten på Samui er 400 Baht mod 50 i
alm. indenrigs)

Priserne og afgange kan du finde på:
www.thaiair.com/
http://www.bkkair.co.th/

Se evt.
http://www.thaiguide.dk/billet/flybillet.htm

Aeroflot har billige billetter via Moskva. Prisen afhænger meget af om der
er ved at være udsolgt af de billigeste billetter hos alle selskaber.

Thai har priser fra 5-7.000 kr. afhængig af hvor tidligt du er ude.

Vejret er OK på Samui det meste af året er min erfaring.

Prøv at holde øje med
www.thaiguide.dk
Her kæmper jeg med netop en Samui guide som måske er færdig inden i rejser
*s*

Ha en fornøjelig tur

Hilsen
Lars

Fra : Kenneth Karl Nielsen

Dato : 03-06-01 11:57

Hej Kim

Koh Tao ( tage dykkercertifikat )....ialt skal vi bare afsted et par
uger....
> Der er masser af steder på Koh Tao at tage dykkercertifikat, og der er
ligeledes mange gode dykkersteder.

Da vi skal være forskellige steder i Thailand, kan det vel ikke betale sig
at købe billetter med hotel hjemmefra...
> Køb det hele dernede - Overalt i Thailand er der mange hoteller i
forskellige prisklasser, og så er i ikke bundet af en bestemt tidsplan.

Kan det ikke bedre svare sig bare at købe tur/retur billetter til Bangkok,
og selv arrangere transport/hoteller osv. dernede ?
> Jo, men tjek forskellige steder i Bangkok. Priserne på transport varierer
meget.

http://www.dk.travelmarket.com/dk.jsp?nextpage=/flightticket/app/index.jsp

> Hvordan er vejret iøvrigt dernede om 1 mdr.
Vejret i Thailand ligger omkring 30 grader hele året. Find mere information
på:
http://www.worldclimate.com/cgi-bin/place.pl?pla=bangkok

Har tjekket CNN den seneste tid, hvor der står det har regnet og været
overskyet hele tiden !!!
> Der regner en del i Thailand - her har du en statistik:
http://www.worldclimate.com/cgi-bin/data.pl?ref=N13E100+2100+48455W

Nogle der har erfaringer ?
> Tjek Thailandsguiden på Backpackers Online:
http://www.backpackers-online.dk/lande/lande.asp?land=Thailand
og
http://www.backpackers-online.dk/magasinet/artikler/vis_artikel.asp?ID=187

Hav en god tur - jeg er netop kommet tilbage fra Thailand:

Venlige rejsehilsner
Kenneth Nielsen
www.backpackers-online.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-06-01 16:36

"Kenneth Karl Nielsen" <kenneth@everest.dk> wrote in message

> Hej Kim
> Hvad skal man give for en billig flybillet til Bangkok ( gerne med
> mellemlanding ) ?
> http://www.dk.travelmarket.com/dk.jsp?nextpage=/flightticket/app/index.jsp

Jeg så lige at Wasteels i Århus havde en retur til Bangkok til ca. 4300,-
inkl. skatter. Aner intet om tidspunkter, men det er sgu billigt...
Keller

Fra : Steen Johansen

Dato : 03-06-01 23:43

Niz Aroflot 3800