Andet multimedie
bentjuul 3670
Save for web - Exif data ?
Fra : SpookiePower

Dato : 05-03-05 17:25

Når jeg saver et billede i Photoshop CS
under save for web, så fjerne den de exif data
der er i mine digitale billeder. Kan man undgå dette
da jeg gerne vil beholde dem ? Hvis jeg bare vælger
save as, så bliver de beholdt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-03-05 17:46

SpookiePower wrote:
> Når jeg saver et billede i Photoshop CS
> under save for web, så fjerne den de exif data
> der er i mine digitale billeder. Kan man undgå dette
> da jeg gerne vil beholde dem ?

Hvis du giver billedet et nyt navn eller gemmer i en ny mappe, samtidig med
at du 'saver for web', mister du ikke dine exif-data i det originale
billede.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : SpookiePower

Dato : 06-03-05 10:33

> Hvis du giver billedet et nyt navn eller gemmer i en ny mappe, samtidig med
> at du 'saver for web', mister du ikke dine exif-data i det originale
> billede.

Det var nu ikke i originalbilledet jeg menet, men i det billede som jeg saver
til web, jeg gerne ville beholde exif-data'ene. Billedet bliver smidt på
min hjemmeside, og her skulle exif-data'ene gerne blive vist for billedet,
men de forsvinder hvis jeg bruger save for web.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 06-03-05 10:59

"SpookiePower" skrev
> [...]
> min hjemmeside, og her skulle exif-data'ene gerne blive vist for billedet,
> men de forsvinder hvis jeg bruger save for web.

Photoshop CS bruger ImageReady til Save for Web,
derfor:

I ImageReady, åbn billedet.
I menuen i ImageReady, WINDOW,
vis dialogen INFO
I dialogen INFO, vælg tab OPTIMIZE
I denne tab, vælg format JPG
Vælg så OPTIONS, SETTINGS
så dialogen Output Settings vises.
Sæt hak i ADD EXIF METADATA (jpg only)

Virker det for dig?
(Der er måske også en nemmere måde at komme dertil)

Mvh
Thorkild

Fra : SpookiePower

Dato : 06-03-05 11:29

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> skrev i en meddelelse

Jeg ved prøve dit forslag senere idag. Men mange tak.