Australien - Sydney som udgangspunkt
Fra : Toft

Dato : 05-03-05 14:01

Jeg skal til Australien, og vil godt se bare en brøkdel af landet.
Mit udgangspunkt er Sydney - jeg har ca 15-18 dage til at få set lidt af
landet, inden jeg tager retur til Sydney.

Gode råd ønskes - Hvordan kommer man bedst rundt og får set en masse?
(evt.ved rundrejser ved bus/tog og hvad der ellers er). Jeg er rimelig
fleksibel mht. hvilken vej jeg skal drage - det vigtigste er at jeg får
fantastiske oplevelser

Venlig hilsen

Helle

Fra : Ole

Dato : 05-03-05 17:14

"Toft" <slettoftager@netspeedslet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (evt.ved rundrejser ved bus/tog og hvad der ellers er). Jeg er rimelig
> fleksibel mht. hvilken vej jeg skal drage - det vigtigste er at jeg får

Hej

Som du selv er inde på, er det et meget stort land, og der er derfor mange
muligheder for fantastiske oplevelser. Når du lander i Sydney, ville det nok
være en god idé at starte med alle de store gængse turiststeder i byen,
såsom operahuset og Bondi Beach. Jeg ville selv tage en tur videre til
Uluru.

Taget den begrænsede periode i betragtning, bør du overveje at flyve på de
lange strækninger, men dette er dog en noget dyr fornøjelse. En enkeltbillet
fra Sydney til Alice Springs kan godt rende op i 2500 kroner. Da jeg for
nogle år siden selv planlagte en tur, som desværre alligevel ikke blev til
noget, fandt jeg et firma, som laver ture i stort set hele landet. Du finder
dem her http://www.adventuretours.com.au/ men da jeg som sagt ikke kom
afsted, kan jeg ikke dele ud af erfraringer med firmaet.

Du kan eventuelt også den officielle turistside på http://www.australia.com

Ole

Fra : RH

Dato : 05-03-05 17:31

> [...]
> (evt.ved rundrejser ved bus/tog og hvad der ellers er). Jeg er rimelig
> fleksibel mht. hvilken vej jeg skal drage - det vigtigste er at jeg får

Har været i Australien to gange af henholdsvis 2 og 3 mdr. varighed, og vil
gerne komme med nogle af mine synspunkter

Hvis du er til lækre strande, fantastisk dykning eller snorkling og tropisk
klima, så er Queensland et must. Et 3-dages cruise på The Whitsundays og
nogle dage på Great Barrier Reef fra f.eks. Cairns er to fantastiske
oplevelser!!! Det er som taget ud af Bounty reklamen og du ser en fantastisk
verden under havoverfladen!!

Så ville jeg nok vælge at tage på en "safaritur" til Kakadoo National Park i
Northern Territory (men det kommer an på, hvilken tid af året du rejser på).
Her vil du se fantastisk storslået natur og dyreliv og få mulighed for at
bade i nogle lækre søer/vandfald!

Når du skal være væk i så kort tid, ville jeg nok vælge at flyve mellem de
forskellige steder, hvis økonomien er til det. Ellers kører
Greyhoundbusserne mange gange om dagen, og det er meget pålideligt! Men tænk
på at det er enorme afstande vi snakker om i Australien - fra f.eks. Sydney
til Cairns er der ca. 3000 km og det samme gælder fra Cairns til Darwin
(måske er der endda 3500 km).

Spørg endelig igen (også gerne maile direkte) hvis du har flere spørgsmål

Hilsen en stor
Aussie-fan!!!

Fra : Michael Nielsen

Dato : 06-03-05 22:09

Hej Helle !

Vi vil ønske dig god tur til Australien, det er fantastisk land/verdensdel.

Selv om du måske ikke kan bruge det så meget, så synes vi du skal vide
hvordan vor tur gik. Derfor klik ind på dette link
www.rejse.michulla.dk/page4.html

Hilsen fra

Ulla og Michael