Andet multimedie
bentjuul 3670
Udskifte baggrund på billeder
Fra : [NH]7H

Dato : 05-03-05 13:37

Hej alle

Jeg har ca. 1 tons billeder af ungerne med diverse grimme baggrunde. Jeg
kunne godt tænke mig at :

1. lave dem om til sort/hvid
2. Sætte dem i en ramme
3. Lave baggrunden om til enten farve eller andet billede
4. få bunden af billedet til at "fade" ud, ligesom de billeder man får når
ungerne er blevet fotograferet i skolen.

Hvad program kan bruges til det på en nem måde.

Må gerne være share/free-ware men intet krav.

Tak

Bo

Fra : Myt

Dato : 05-03-05 15:13

"[NH]7H" <nh7h@nighthawks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ungerne er blevet fotograferet i skolen.
>
> Hvad program kan bruges til det på en nem måde.
>
> Må gerne være share/free-ware men intet krav.

De ting du ønsker er ikke noget man lige går til, især ikke det med at
fjerne baggrunden. Men af programmer er der Fotoshop, som er født til den
slags, og jeg vil tro Paint Shop Pro kan det samme.
Nemt slipper du ikke over det, det er sikkert og vist, men der kan da komme
til at gå en masse hyggelige uger med dit projekt, så god fornøjelse.

Myt

Fra : hcma

Dato : 06-03-05 12:18

> [...]
> ungerne er blevet fotograferet i skolen.
>
> Hvad program kan bruges til det på en nem måde.
>
> Må gerne være share/free-ware men intet krav.

Det er ikke sådan ligetil at fjerne baggrund. Det kommer helt anpå motivet,
kontraster o.s.v.
Du kan prøve med Photoshop Elements
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=111586 til ca. kr. 700,-
eller: PhotoFiltre (GRATIS) http://www.villysonnichsen.dk/FotoFiltre.html
vh
HC

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-03-05 13:20

[NH]7H wrote:

> [...]
> ungerne er blevet fotograferet i skolen.
>
> Hvad program kan bruges til det på en nem måde.

Det lyder til at blive til en del arbejde.

> Må gerne være share/free-ware men intet krav.

Med Paint.NET og lidt øvelse burde opgaven kunne klares.
http://www.eecs.wsu.edu/paint.net/index.html

(Hvis du da bruger WindowsXP/2000)

--
Mvh. Lars

Fra : [NH]7H

Dato : 06-03-05 17:52

Takker for Jeres forslag, jeg kigger på dem så må vi se hvor langt mine
evner rækker, hehe.

Tak

Bo