Westas
Fra : Steen Johansen

Dato : 05-03-05 12:15

VWS

Er det nu at den galoperer og kommer tilbage i fin form på over 100 ?

Mvh Steen

Fra : Jim

Dato : 07-03-05 00:27

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> VWS
>
> Er det nu at den galoperer og kommer tilbage i fin form på over 100 ?

Kommer an på nyhedsflowet og forventningerne til indtjeningen i 2005.
Vent til 1Q regnskab, hvis du har tålmodigheden.
Med de ordre, der er på bordet nu, har jeg svært ved at forestille mig,
at de kan tage flere i år.
Måske produktionskapaciteten bliver større, når de flytter produktionen
til Spanien.
Hvis de skal være konkurrencedygtige mod Gamesa og Siemens (tidligere
Bonus), så kræver det noget af Vestas.
Første skridt på vejen bliver Spanien.
Danmark er jo ikke den største aftager af vindmøller. Det bliver nok USA
og Spanien. Ligeledes mener jeg at hørt om Kina som næste store kunde.
Og tager Kina først fat, så servi kurs 100 inden for en overskuelig
fremtid, altså allerede i 2005, starten af 2006. men det er kun min
formodning.

J.

Fra : Steen Johansen

Dato : 07-03-05 01:31

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> [...]

Og tager Kina først fat, så servi kurs 100 inden for en overskuelig
fremtid, altså allerede i 2005, starten af 2006. men det er kun min

Sidste år var overskudet på 4% og det er der ikke nogen foretning i, og de
kommer heller ikke til at skore kassen på de nye så det er et spørgsmål om
de får tingene på plads. De har også haft tab på Horns rev
Jeg købte til kurs 85 og 1 måned senere var den på omkring 60.Så jeg er i 7
sind salg/hold i disse dage
Mvh Steen

Fra : Jim

Dato : 07-03-05 09:02

> [...]
> de får tingene på plads. De har også haft tab på Horns rev
> Jeg købte til kurs 85 og 1 måned senere var den på omkring 60.Så jeg

Jeg ved at flere anbefaler akkumuler.
Den har fået købssignal på kort sigt for et par dage siden, så mon ikke
den skal op i 65-70 i første omgang.
Så må vi se, m den har langvarigt købssignal også. Den ligger altså i en
opadgående trndkanal pt., så hold lidt endnu, hvis du tør og har
tålmodighed.
Tålmodighed er en dyd, når man er langsigtet inv. Det kræver is i maven.

J.

Fra : Jim

Dato : 07-03-05 10:01

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tålmodighed.
> Tålmodighed er en dyd, når man er langsigtet inv. Det kræver is i

Og gerne hjemis.. ;0)

Og jeg kan se, at den er steget godt her til morgen. Den ender nok dagen
over 86 og topper nok kortvarigt i 86,5 - 87.
Bare et gæt.

Mvh. J.

Fra : Steen Johansen

Dato : 08-03-05 20:32

> [...]

Og jeg kan se, at den er steget godt her til morgen. Den ender nok dagen
over 86 og topper nok kortvarigt i 86,5 - 87.

Der er koldt på toppen, den er raslet ned igen, men antageligt er det dem
der har fået kolde føder der springer af?

MvH Steen

Fra : Jim

Dato : 08-03-05 22:15

> [...]
> dem
> der har fået kolde føder der springer af?

Den er jo som mange andre steget ekstremt i den seneste uges tid, så nu
er det tid til gevinshjemtagning.

J.

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-03-05 18:29

> [...]
> der har fået kolde føder der springer af?

Den er jo som mange andre steget ekstremt i den seneste uges tid, så nu

Forhåbentligt men det kan afstedkomme en ny nedtur?
MvH Steen

Fra : Jim

Dato : 09-03-05 18:46

> [...]
> nu
> er det tid til gevinshjemtagning.
>
> Forhåbentligt men det kan afstedkomme en ny nedtur?

Ja, jeg er nu mere bekymret for APM lige i dag.
Nogen kører pump and dump, hvilket skræmmer de små væk.
Jeg har is i maven og holder fast i mine.
Jeg har ikke selv VWS, men overvejer at gå ind, når udsigten er mere
klar.

J.

Fra : Sten Schou

Dato : 10-03-05 16:19

> [...]

> er det tid til gevinshjemtagning.
>
> J.
>
> Forhåbentligt men det kan afstedkomme en ny nedtur?

Mon ikke det går med Vestas lige som med Lundbeck?...Lundbeck har også
været
udråbt som hadeaktie i forskellige debatgrupper, og en del spekulanter har
shortet i den, i håb om et elendigt regnskab. Det modsatte viste
sig,heldigvis for mig,og uheldigvis for spekulanterne så i går steg den
15%,
efter regnskab.

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jim

Dato : 10-03-05 16:44

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> [...]
> shortet i den, i håb om et elendigt regnskab. Det modsatte viste
> sig,heldigvis for mig,og uheldigvis for spekulanterne så i går steg

Tillykke..
Ja, og i dag tager folk gevinster og går kontant over det meste af
feltet af frygt for stigende renter.
Efter at have læst udmeldinger fra Danske Equit. samt artikel i nyeste
"Aktionæren" fra DAF, må jeg tilslutte mig gruppen som ikke tror på
markante rentestigninger før 2006, måske helt frem til 2012.

Fra : Steen Johansen

Dato : 13-03-05 08:44

> [...]

"Aktionæren" fra DAF, må jeg tilslutte mig gruppen som ikke tror på
markante rentestigninger før 2006, måske helt frem til 2012.
zz
Jeg er inde på at tiden med markante rentestigninger,aldrig kommer igen
og henviser til fup nummeret med højst 6% i 30år

MvH Steen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-03-05 10:07

Den 13-03-05 08.43 skrev Steen Johansen følgende:

> [...]
> Jeg er inde på at tiden med markante rentestigninger,aldrig kommer igen
> og henviser til fup nummeret med højst 6% i 30år

Denne her tråd er noget rod. Det ville være ønskeligt, om I fulgte
netiketten, når I svarer på indlæg. Nogle af jer skal lære at klippe det
væk, som I ikke svarer på, så indlæggene ikke bliver alenlange og
umulige at holde styr på. Mens Steen skal lade sit mailprogram svare
korrekt i stedet for at lave sin egen svar-standard, hvor man ikke kan
se, hvem der skriver hvad. I kan læse om netiketten, og hvordan man
skriver indlæg på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html.

Efter at have fået afløb for min galde, vil jeg også lige kommentere
indholdet i jeres indlæg. Efter at have læst forudsigelserne om renten,
sidder jeg med samme følelse, som når en helt ny generation børsmæglere
for få år siden talte om en ny tid på aktiemarkedet. På grund af
internettet var de almindelige spilleregler sat ud af kraft, så man ikke
længere kunne prissætte aktier ud fra de gammeldags metoder som for
eksempel indtjening. De tog også fejl.

Jeg er ikke i tvivl om, at renten såmænd nok skal stige, og også det som
mange vil kalde en voldsom stigning, selvom vi måske ikke når op over de
15% som for 20 år siden. Det skorter heller ikke på advarsler fra
eksperter og dem som sidder med fingeren på aftrækkeren. Jeg frygter, at
en høj rente - og det er såmænd nok med en stigning på 3-4% - vil få
større betydning for den almindelige dansker end det bristede
internet-boble. Boligmarkedet vil falde sammen, mange vil sidde som
gældsfanger i deres huse, og tvangsauktioner vil atter blive et udbredt
fænomen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Steen Johansen

Dato : 14-03-05 02:35

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
[...]

Jeg tror ikke på at den i vores leve tid kommer over 6% ellers var der ingen
rente garanti i 30 år
Selv ude i østen er dem pt. på 3½ % og i USA. Og boliger dobler i pris inden
for de næste 15 år
MvH Steen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-03-05 11:24

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg tror ikke på at den i vores leve tid kommer over 6% ellers var der
ingen
> rente garanti i 30 år

Du tror altså at bare fordi nogle folk åbenbart er villige til at tage sådan
et væddemål og købe Inkonvertible Obligationer af Boligejere - ganske vist
til en dårlig kurs - så betyder det at de nødvendigvis også vil få ret??

Hvad hvis det nu er vores pensionspenge, der bliver "investeret" her og
Fondmanageren egentlig er pisseligeglad fordi det ikke er hans lomme og han
alligevel har et andet job om fem år fordi han fik 0.3% p/a mere end
Benchmark tre år i træk på den "Investering"?

Ændrer det ikke billedet en smule??

> Selv ude i østen er dem pt. på 3½ % og i USA. Og boliger dobler i pris
inden
> for de næste 15 år

Jeg vil vædde på at boliger falder med 40% mindst een gang de næste 15 år -
men jeg kan desværre ikke. Der er ikke nogen Ejendoms-Derivater.

Fra : Steen Johansen

Dato : 18-03-05 16:49

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:d1916n$l66$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
Jeg vil vædde på at boliger falder med 40% mindst een gang de næste 15 år -
men jeg kan desværre ikke. Der er ikke nogen Ejendoms-Derivater.

Jeg er klar til væddemål, men det ville blive son at stjæle bolsjer fra
børn!
Bogligprisen vil forsætte med at stige i al evighed det er 100% sikkert
og især i Danmark hvor boliger er billige. Se tilbage i Europa de sidste 30
år
MvH Steen

Husk det gik ikke så ilde med Westas som du var inde på

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 21-03-05 12:11

> Bogligprisen vil forsætte med at stige i al evighed det er 100% sikkert
> og især i Danmark hvor boliger er billige.

To Ting:

1) Hvis "alle" virkeligt mener det samme, så betyder det at et krak er 100%
sikkert og at det næppe varer en evighed heller: Markedet er i så fald ved
at køre tør for "Greater Fools".

2) Er boliger nu "billige"? I forhold til den gennemsnitlige families
rådighedsbeløb?? For det er jo det, der afgør om køber synes noget er
"billigt".

> Se tilbage i Europa de sidste 30
> år

Og konkluder hvad?

At der har været et ejendomskrak eet eller andet sted i Europa mindst hver
Femtende År - og netop derfor kan det ikke ske her?!?. Jeg selv gik glip at
et 60% fald i England fordi jeg ikke havde råd til et hus - det havde jeg så
2 år senere, hvor sælger *skulle* sælge.

> MvH Steen
>
> Husk det gik ikke så ilde med Westas som du var inde på

Husk din sandsynlighedsregning!

Fra : Steen Johansen

Dato : 14-03-05 02:40

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

Nyhedsanarki
Nyhedsgrupperne kan være et positivt bekendskab, men giver også plads til
ævl og kævl. Selvom nogle vil mene den er lettere overdrevet, giver gåden
"Hvor mange nyhedsgruppe-læsere skal der til for at skifte en pære"? et
humoristisk billede af, hvordan nyhedsgrupperne også kan være.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-03-05 11:34

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> De tog også fejl.

Selvfølgelig - Hvis de ikke havde taget fejl, ville de have ageret
anderledes på markedet og Boblen ville ikke have været der.

> [...]
> internet-boble. Boligmarkedet vil falde sammen, mange vil sidde som
> gældsfanger i deres huse, og tvangsauktioner vil atter blive et udbredt

Helt Enig -

Men der sker ikke noget dramatisk før "Experterne" holder op med at snakke
om de snarlige rentestigninger og i stedet begynder at opfinde Nye teorier
for hvorfor renten opfører sig helt anderledes "Denne Gang" så "De Gamle
Modeller" ikke duer mere. Giv det et par år mere, det skal nok komme.

Desuden, hvis/når Bolig-Boblen ryger ned, ja *SÅ* forsvinder TopSkatten
omsider (politikerne gemmer den til en dag som denne, bare vent)!!

Fordi valget for Samfundet så vil stå mellem kun at opgive ideologien om
"Den Lyksalige Lighed" eller acceptere reel Fallit og Konkurs gennem hele
Bank- Pensions- og Kreditmarkedet ... Som Staten så i sidste ende alligevel
skal tørre op efter hvis vi ikke skal se folkepensionister tigge på gaden.

Så jeg er ganske rolig.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-03-05 14:03

Den 16-03-05 11.34 skrev Frithiof Andreas Jensen følgende:

> [...]
> for hvorfor renten opfører sig helt anderledes "Denne Gang" så "De Gamle
> Modeller" ikke duer mere. Giv det et par år mere, det skal nok komme.

Mange almindelige mennesker er åbenbart allerede hoppet på den, eller
også er de bare ikke gamle nok til at kunne huske mere end nogle meget
få år tilbage.

> Desuden, hvis/når Bolig-Boblen ryger ned, ja *SÅ* forsvinder TopSkatten
> omsider (politikerne gemmer den til en dag som denne, bare vent)!!

Det tror jeg ikke. Vi har før haft boligbobler, der brast, og det
ændrede absolut intet på skattefronten. Og selvom den næste
boblesprængning skulle resultere i et fald på 40 procent, som du skriver
i et andet indlæg, så tror jeg ikke, det får betydning for skatten. Jeg
er for øvrigt enig i, at det næste fald bliver større end de foregående,
der "kun" kunne snige sig op på omkring 25 procent.

> Så jeg er ganske rolig.

Personligt er jeg meget rolig, jeg har ikke noget i klemme. Men på
samfundets vegne og på vegne af de mange boligejere med korte lån, er
jeg knap så rolig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-03-05 16:47

> Det tror jeg ikke. Vi har før haft boligbobler, der brast, og det
> ændrede absolut intet på skattefronten.

Ah - Men det var I Gamle Dage, hvor man var færdig med at arbejde for
Staten allerede engang i midten af Juni og der var lidt slaphed & slendrian
på arbejdspladserne og samfundet.

Folk er spændt meget hårdere for vognen i dag - der er meget længere ned til
understøttelsen og der er ikke mere overskud til at arbejde sig ud af en
gæld på måske 300-400 KKr.

Men vi får se, selvfølgeligt.