ATI Controlpanel
Fra : Myt

Dato : 05-03-05 02:55

Hej i gruppen

Er der andre end mig der har en enorm langsom opstart af ATI's Controlpanel
?
Jeg skal vente i 20 - 30 sek. før jeg kan komme ind og indstille sagerne.
Ja, jeg har sidste nye, og det sørger jeg hele tiden for at have, men lige
siden de har lavet det der nye panel, så har det været uhyre langsomt om at
starte op.
Hvis i andre ikke har samme problem, hvad kan problemet så være ?

P4 2.8
Abit K7 main
1 Gb Kingston DDR RAM
Tyan G9700 Pro

Myt

Fra : René Lønstrup

Dato : 05-03-05 10:37

Myt wrote:
> Er der andre end mig der har en enorm langsom opstart af ATI's
> Controlpanel ?

Jeps.

> Hvis i andre ikke har samme problem, hvad kan problemet så være ?

Det er fordi det bruger .NET framework.. Der ser ikke ud til at være så
meget man kan gøre ved det, andet end at skifte tilbage til de normale
drivere uden CCC..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Myt

Dato : 05-03-05 11:48

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er fordi det bruger .NET framework.. Der ser ikke ud til at være så
> meget man kan gøre ved det, andet end at skifte tilbage til de normale

Ok, tak for svaret.
Det er bare møg irriterende at det skal tage så lang tid.

Myt

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 07-03-05 08:20

"Myt" <mythoss_43@hotmail.com> wrote in news:42298e3d$0$746
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Ok, tak for svaret.
> Det er bare møg irriterende at det skal tage så lang tid.

Det er det... Deres CCC bliver også svinet til mange steder
som en gang "bloat-ware" der bare skal se smart ud...

Det alm. kontrolpanel under display settings kan de samme
ting og er meget mere effektivt. Begge versioner kan hentes
fra ati's væmmeside.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Hans

Dato : 08-03-05 18:58

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> Det alm. kontrolpanel under display settings kan de samme
> ting og er meget mere effektivt. Begge versioner kan hentes
> fra ati's væmmeside.

Væmmeside er faktisk en udmærket beskrivelse for det makværk ATI har begået,
når man nu skal finde drivere til download. Jeg har sjældent set noget mere
uoverskueligt. De kender nok ikke udtrykket "If it ain't broke, don't fix
it".

Hans

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-03-05 20:17

Hans wrote:

> [...]
> begået, når man nu skal finde drivere til download. Jeg har sjældent
> set noget mere uoverskueligt. De kender nok ikke udtrykket "If it

Nej de bruger "If it ain't broke, fix it till it is".

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk