Udskriftskvalitet fra PowerPoint ??
Fra : Is

Dato : 04-03-05 22:58

Hej

Jeg synes det er nemt at bruge PowerPoint til udskrift af billeder. Man kan
placere billeder lige som man vil, og det er nemt at tilpasse størrelsen, og
der er hjælpelinjer til rådighed. Men hvordan er kvaliteten egentlig ved
udskrift af billeder ???

Jeg tænker her på, hvis man indsætter billeder, er der så et bestemt antal
pix pr cm (bestemt af PP) , eller er opløsningen den samme som det
"originale" billed ??

( har netop købt en ny printer for bedre udskrift af billeder , dog ikke
foto printer, og så er det jo ikke smart hvis det er programmet der er
begrænsningen )

Jeg har dog også PhotoDraw, men jeg synes ikke der er så nemt at placere
billederne på arket.

office 2000

Erik Isager

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-03-05 00:15

"Is" <detteerminnewsmailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begrænsningen )
>
> Jeg har dog også PhotoDraw, men jeg synes ikke der er så nemt at placere

Jeg vil slet ikke anfægte din brug af PP, men i word har du også en masse
muligheder for frit at placere dine billeder.
Hvis du f.eks. aktiverer værktøjslinjen Tegning, kan du til venstre på
Tegning knappen få fat i Gitterlinjer. Her kan du selv sætte et gitter op
med afstand og få det vist i dokumentet og f.eks. bestemme, at objekter
automatisk skal placere sig opad linjerne m.m.

Kurt

Fra : Is

Dato : 05-03-05 14:22

> [...]
> med afstand og få det vist i dokumentet og f.eks. bestemme, at objekter
> automatisk skal placere sig opad linjerne m.m.
---

Jeg har på fornemmelsen at Word vil mere pr. automatik - hvor jeg mere selv
skal i pp !! men mon ikke det mere er en vanesag ???

Erik Isager

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-03-05 23:16

> ---
>
> Jeg har på fornemmelsen at Word vil mere pr. automatik - hvor jeg mere
selv
> skal i pp !! men mon ikke det mere er en vanesag ???

Meget beror nok på vaner. Jeg har i mange år brugt word til stort set alt,
så derfor er mine vaner at bruge de værktøjer som word indeholder. PP
derimod bruger jeg kun, når jeg har brug for slideshow, så derfor er mine
vaner med dette program begrænsede og derfor kender jeg heller ikke alle
mulighederne.
Jeg laver en del med billeder, hvor jeg måske laver selve billedbehandlingen
i andre programmer, men ofte ender jeg med at selve opstillingen m.m. bliver
lavet i word, hvor jeg synes, at der findes mange forskellige værktøjer til
at sikre gode resultater. Bl.a. via tekstbokse og tabeller styrer jeg meget
på plads.

Kurt