DDV´s pizza
Fra : Tine

Dato : 04-03-05 13:47

Er der nogen der har regnet ud hvad de koster i point efter ww programmet?

Fra : Gitte S.

Dato : 04-03-05 19:20

Hej Tine

Jeg har ikke. Men jeg har en ww lommeregner, så hvis du kan oplyse mig
kalorier og fedt pr. 100 gram og hvilken mængde det er i gram, så kan jeg
regne det ud for dig.

Mvh Gitte

Fra : Tine

Dato : 05-03-05 13:55

Hej Gitte

Det ville være lækkert.

Der er 160 kalorier pr. 100g og 6 g fedt pr 100g. Hele pizzaen er på 280g

På forhånd tak

Fra : Camilla M. Andersen

Dato : 05-03-05 17:19

Hej,

undskyld jeg blander mig, men jeg blev også lidt nysgerrig nu da tallene
kom på, og så kunne jeg ikke lade være med at regne det ud

I følge min lommeregner koster hele pizzaen 9,5 point

mvh
Camilla

Fra : Tine

Dato : 05-03-05 19:10

Tusind tak for det, Camilla *SS*

Fra : Helle Hansen

Dato : 05-03-05 23:03

> [...]
> kom på, og så kunne jeg ikke lade være med at regne det ud
>
> I følge min lommeregner koster hele pizzaen 9,5 point

Hej,

Jeg tillader mig lige at stille et - sikkert tåbeligt - spørgsmål. Jeg
forstår ikke helt logikken i at tælle point. Hvis man alligevel skal tælle,
hvorfor så ikke tælle kalorier, som er noget mere sigende ? Hvis det er pga
"dovenskab" at man tæller point, så er det da nemmere at tælle kalorier??

Just a thought

Helle

Fra : Crazy Camilla

Dato : 06-03-05 06:09

> [...]
> tælle, hvorfor så ikke tælle kalorier, som er noget mere sigende ? Hvis
> det er pga "dovenskab" at man tæller point, så er det da nemmere at tælle

Hej Helle.

Det er jo noget nemmere at tælle til f.eks. 20 (som er et typisk point-tal
som man må få pr. dag) end at regne med større tal. Det er også nemmere at
forholde sig til ét tal end at læse en varedeklaration, som består af mange
forskellige oplysninger.

Når man er meget overvægtig har man typisk prøvet en del forskellige
"systemer" og man giver let op, derfor er det vigtigt at systemet er så
simpelt som overhovedet muligt, og det er Flex Point systemet. Du kan let
omsætte din motion til point vha. det lille måleinstrument kaldet Motions
Bonus, og du kan spare point sammen til bestemte lejligheder, hvis du ønsker
det.

Systemet er faktisk så let at selv børn kan forstå det.

Men Weight Watchers er jo meget mere end "bare" at tælle point, det er også
støtte og samvær med andre i samme situation, vejning, opskrifter, brochurer
med gode råd og meget andet i én pakke.

Med venlig hilsen Camilla.