Neverending story 3
Fra : Steen

Dato : 04-03-05 12:20

Hej, for et stykke tid siden sendte de på Zulu en Neverending story 3. Hvor
der var en magisk drage, som godt nok var styret af en pige.

Er der nogen der ved hvad den hedder. De kan ikke finde hverken i Fona eller
Tp.

Er det fordi den ikke er udkommet på dvd?

Håber nogen kan hjælpe mig.

Hilsen

Steen

Fra : Holst

Dato : 04-03-05 12:39

Steen wrote:

> [...]
> Tp.
>
> Er det fordi den ikke er udkommet på dvd?

Jeg ved, at der er findes en (vist tv-) serie, der hedder "Fortællinger
fra Den Uendelige Historie" (Tales from the Neverending Story). Det
skulle være en serie vist meget løst baseret på Endes Den Uendelige
Historie. Jeg ved, at der på dansk er udgivet fire dvd'er:

Fortællinger fra Den Uendelige Historie I: Eventyret begynder
Fortællinger fra Den Uendelige Historie II: Navnets gave
Fortællinger fra Den Uendelige Historie III: Tapperheds medaljen
Fortællinger fra Den Uendelige Historie IV: Tilbage til Fantasia

Jeg fandt nr. I og I til en 50'er i Kvickly nok for en måneds tid siden,
og nr. III og IV fandt jeg også til en 50'er i TP Musikmarked for en
fjorten dages tid siden. Og selvom jeg er nærig som bar pokker og helst
ikke vil betale for meget for en dvd, så er en 50'er pr. film okay, når
man som jeg har en svaghed for fantasyfilm.

Jeg har endnu ikke haft tid til at se nogen af dem, så jeg skal ikke
kunne udtale mig om dem.

De er alle umiddelbart fra 2001. Om det er den, du søger, ved jeg ikke.

Jeg ved, at der vist midt i 80'erne blev levet en rigtig filmatisering
af Den Uendelige Historie (med Limahl, der sang titelmelodien), og jeg
ved også, at der nogle år siden blev lavet en 2'er. Men om der er lavet
en 3'er, ved jeg ikke. Ovenstående Fortællinger fra Den Uendelige
Historie har intet at gøre med den oprindelige filmatisering - bortset
fra at den altså er løst baseret på Endes bog.

Fra : Steen

Dato : 04-03-05 14:11

Det er den.

Det er med den samme dreng, hvad jeg lige husker

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-03-05 15:19

Den 04-03-05 14.11 skrev Steen følgende:
> Det er den.
> Det er med den samme dreng, hvad jeg lige husker

Den samme dreng som i hvad? Må jeg anbefale http://imdb.com, hvor man
nemt kan slå film op. En søgning på Never Ending Story finder tre film
fra henholdsvis 1984, 1990 og 1994 - for øvrigt med tre forskellige
skuespillere i hovedrollen. Hertil kommer en tv-serie fra 1996 og en
tv-serie fra 2001 - med endnu to forskellige i hovedrollen som Bastian.

http://us.imdb.com/find?q=never%20ending%20story;tt=1

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer

Fra : Steen

Dato : 04-03-05 15:40

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> skuespillere i hovedrollen. Hertil kommer en tv-serie fra 1996 og en
> tv-serie fra 2001 - med endnu to forskellige i hovedrollen som Bastian.

ok, så meget vidste jeg ikke om filmene.

Jeg lagde ikke engang mærke til det var 2 forskellige drenge i 1'eren og
2'eren, selv om jeg så 2'eren dagen efter 1'eren.

Jeg har lige købt tv-serien 3 og 4, de havde ikke 1 og 2 og kunne heller
ikke få dem hjem.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-03-05 15:43

Den 04-03-05 15.39 skrev Steen følgende:

> ok, så meget vidste jeg ikke om filmene.

Det gjorde jeg heller ikke, før jeg slog dem op.

> Jeg lagde ikke engang mærke til det var 2 forskellige drenge i 1'eren og
> 2'eren, selv om jeg så 2'eren dagen efter 1'eren.

Jeg var dog sikker på, at det ikke var samme skuespiller - selvom der
var længere mellem jeg så dem. Men det er vel en positiv ting, at man
kan lave en efterfølger, så seeren ikke hæfter sig ved skuespilleren.

> Jeg har lige købt tv-serien 3 og 4, de havde ikke 1 og 2 og kunne heller
> ikke få dem hjem.

Du må gerne melde tilbage, om de er noget værd. Jeg har selv kun set de
første to film, hvor 1'eren er den suverænt bedste.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne

Fra : Steen

Dato : 06-03-05 16:33

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
>
> Du må gerne melde tilbage, om de er noget værd. Jeg har selv kun set de
> første to film, hvor 1'eren er den suverænt bedste.

Jeg synes 50,- kroner passer meget godt til hvad de er værd.

Det er en meget billigere produktion end filmene. Den virker også mere børne
målrettet en filmene.

Historien er god, så jeg skal have 1'eren og 2'eren også.

Hilsen

Steen

Fra : Holst

Dato : 06-03-05 16:45

Steen wrote:

> Jeg synes 50,- kroner passer meget godt til hvad de er værd.

Tjah ... efterhånden kan man få en hel del for 50 kr. rundt omkring i
diverse butikker, en hel del der også er meget bedre end Fortællinger
fra Den Uendelige Historie.

> Det er en meget billigere produktion end filmene. Den virker også mere børne
> målrettet en filmene.

Helt sikkert. Det er jeg helt enig med dig i, som du også vil kunne læse
i det indlæg, jeg postede i morges.

> Historien er god, så jeg skal have 1'eren og 2'eren også.

Jeg vil da heller ikke sige, at jeg ligefrem er ked af at have købt alel
fire dvd'er. Nok mest fordi det ville være træls at have de første to og
så mangle de sidste to.

Og da jeg pakkede dem ud af folien, kunne jeg se, at afsnit 1 og 2
såmænd blot kostede 40 kr. i Kvickly (og af slagsen tre dvd'ere for 100
kr., så jeg har jo nok købt et eller andet som en tredje dvd).

Fra : Holst

Dato : 04-03-05 15:53

Steen wrote:

> Jeg har lige købt tv-serien 3 og 4, de havde ikke 1 og 2 og kunne heller
> ikke få dem hjem.

Som nævnt købte jeg tv-seriens I og II i Kvickly for nogle uger siden.
Jeg så i dag, at i hvert fald den ene (tror det var II'eren) kunne fås i
Føtex. Husker ikke prisen. Sikkert en 50'er eller tre for en hund eller
lignende. Så du kunne prøve nogle Føtex'er og Kvickly'er.

Fra : Silver

Dato : 04-03-05 23:12

> Jeg lagde ikke engang mærke til det var 2 forskellige drenge i 1'eren og
> 2'eren, selv om jeg så 2'eren dagen efter 1'eren.

BANG!!!, det var DERFRA jeg kendte ham, da jeg hørte om hans død i 2003.

http://us.imdb.com/name/nm0000970/

Mvh
Silver.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 05-03-05 19:19

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<d0amf5$26dd$1@news.cybercity.dk>...

> BANG!!!, det var DERFRA jeg kendte ham, da jeg hørte om hans død i 2003.
>
> http://us.imdb.com/name/nm0000970/
>
> Mvh
> Silver.

Undskyld hvis jeg "slukker lyset", men det skulle simbelthen forbydes
at sælge "fortællinger fra ...". De er så elendige at de ikke når de
oprindelige til sokkeholderne, og det er IKKE en skuespiller fejl, men
generelt. Måske for ikke at tage glæden fra de oprindelige, men
alligevel.
Mvh
Klavs.

Fra : Holst

Dato : 06-03-05 08:49

Klavs Rommedahl wrote:

> [...]
> oprindelige til sokkeholderne, og det er IKKE en skuespiller fejl, men
> generelt. Måske for ikke at tage glæden fra de oprindelige, men

Ja, jeg har lige brugt de kolde vinteraftener her i weekenden på at se
nr. 1 og 2 af "Fortællinger fra Den Uendelige Historie", og jeg må jo
erkende, at jeg er enig med dig, hr. Rommedahl.

Men ... jeg tror, at man i denne forbindelse skal kigge på målgruppen.
Målgruppen er næppe mig (i starten af 30'erne) og nok heller ikke hr.
Rommedahl. Fik du derimod nogle 8-årige til at se den, så tror jeg, at
de ville synes, at den er alletiders.

Problemet med Fortællinger fra Den Uendelige Historie i den forbindelse
er, at den kun kommer undertekstet. Når børn bliver så gamle, at de kan
læse underteksterne, så er de måske også blevet så gamle, at de kan se,
hvilket hø, serien er.

Ikke alt er lige dårligt, men en hel del af det er lidt for meget
kulisser efter min mening. Skoven, hvor skovfolket bor, ligner mest af
alt en mellemting mellem væksthuset i botanisk have og en
juletræsplantage. Ja, og skovfolket bor i en indianerlandsby. Ja, det er
mange år siden jeg har læst Den Uendelige Historie - og set den første
film - så jeg husker egentlig ikke om skovfolket vitterlig bor i en
indianerlandsby.

Og skuespillerne er bestemt heller ikke noget at skrive hjem om. Nogen
af dem er bestemt bedre end andre, men der er næppe nogen af dem, der
slæber en stor gage hjem til daglig. Replikkerne er generelt meget
kluntede, hvilket man jo ikke nødvendigvis skal klandre skuespillerne for.

Og Lykkedragen - det mekaniske vidunder - ligner noget, der er købt i en
Tiger-butik - altså to drager for ti kroner.

Som nævnt husker jeg ikke rigtig bogen længere. Det er tyve år eller så
siden jeg læste den sidst. Men serien mangler i høj grad nogen af den
magi, som jeg husker fra Endes bog. Men serien giver mig til gengæld i
høj grad lyst til at læse bogen igen og genfinde bogens magi.

Af positivt kan så siges, at den også giver min mindelser om Overskovs
fantastiske Crash-serie. Præcis hvad der gør det, ved jeg ikke. Nok det
lidt kluntede og naive fremtoning en stor del af serien har og den
industrialiserede del af serien med de nærmest mekaniske soldater.

Men det korte af det lange er, at hvis man ikke allerede ejer
Fortællinger fra Den Uendelige Historie, så skal man nok lade være med
at investere i den. Den er ikke pengene værd. Men har man købt to af
dem, så er det måske trods alt bedst at købe hele serien.

Fra : Allan Pedersen

Dato : 05-03-05 22:59

In article <422872a1$0$90267$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
steengod@jhotmail.com says...

> Jeg har lige købt tv-serien 3 og 4, de havde ikke 1 og 2 og kunne heller
> ikke få dem hjem.

Hvis det var beskeden du fik ville jeg overveje at finde en anden DVD-
forhandler. Jeg arbejder selv i branchen, og selvfølgelig kan 1 & 2 fås
hjem .. de er ikke udgået!

Ovennævnte besked skal nok nærmere forståes som: 'vi gider yde den
service, det er, at lave et telefonopkald til distributøren'.

Allan
--
.... fjern 2x[spamtrap] ved svar på mail