Tekst forsvinder i IE
Fra : Peter Houmann

Dato : 04-03-05 10:57

Hej

Jeg har en meget mystisk side,
http://www.netsteder.dk/nyheder.html, hvor der ikke optræder
nogen tekst, når man kommer ind på siden med IE6. Holder man
muse-knappen nede og "fedter" siden ind, kommer den frem, og det
gør den (hovedparten) også, hvis man holder cursoren over
knapperne til højre på siden.

Det mest mærkelige er, at nøjagtig den samme css og den samme
html-kode bliver brugt på resten af netstedet, men uden at jeg
har opdaget problemer der (måske skal jeg til at kigge bedre
efter?).

Er der nogen, der kender problemet. Og løsningen?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leonard

Dato : 04-03-05 11:12

Peter Houmann <pghfjerndette@itst.dk> wrote:

>Er der nogen, der kender problemet. Og løsningen?

Valider koden, der er tilsyneladende et uafsluttet a-tag ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Peter Houmann

Dato : 04-03-05 11:34

Leonard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Valider koden, der er tilsyneladende et uafsluttet a-tag ...

Det er desværre ikke det, der er problemet, da den samme fejl
findes på alle sider. Fejlen skyldes, at der er sat et script ind
i stedet for en mail-adresse, så det forhåbentligt ikke bliver
høstet af spam-robotter.

/Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-03-05 11:49

Peter Houmann skrev:

> [...]
> muse-knappen nede og "fedter" siden ind, kommer den frem, og det
> gør den (hovedparten) også, hvis man holder cursoren over

Det lyder som Peek-a-boo:
<http://positioniseverything.net/explorer/peekaboo.html>

Se også tråden "Dele af sider bliver usynlig i IE - er mit css i
stykker?"

NB: Du har en enkelt valideringsfejl i html-koden. Slutkoder i
javascriptblokke skal escapes (brug "<\/a>" i stedet for "</a>")
Se evt. <http://www.htmlhelp.com/tools/validator/problems.html>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Houmann

Dato : 04-03-05 12:29

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Det lyder som Peek-a-boo:
> <http://positioniseverything.net/explorer/peekaboo.html>
>
> Se også tråden "Dele af sider bliver usynlig i IE - er mit css i
> stykker?"

Ja, jeg synes også, det lyder sådan (jeg så tråden efter mit indlæg,
sorry), men jeg bruger ikke float!! Derimod er venstre og højre
kolonnerne positioneret absolut, mens "indholdet" (midten) blot har
fået nogle margener. Så måske er det en afart af peek-a-boo? En helt
ny endda! Det er desuden mærkeligt, at det kun er på denne side, at
problemet er så udtalt. Alle sider (næsten) bruger det samme style
sheet og er html-kodet ens.

> NB: Du har en enkelt valideringsfejl i html-koden. Slutkoder i
> javascriptblokke skal escapes (brug "<\/a>" i stedet for "</a>")
> Se evt. <http://www.htmlhelp.com/tools/validator/problems.html>

Tak. Det må jeg se at få rettet. Vi vil meget gerne kunne validere.
Ikke mindst på en side, der handler om validering.

/Peter

Fra : René Lønstrup

Dato : 04-03-05 14:32

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Det lyder som Peek-a-boo:
> <http://positioniseverything.net/explorer/peekaboo.html>

Jeg syntes nærmere det lyder som procent-formaterings bug'en nævnt på
følgende link:
http://positioniseverything.net/explorer/percentages.html

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Peter Houmann

Dato : 07-03-05 13:32

René Lønstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg syntes nærmere det lyder som procent-formaterings bug'en nævnt på
> følgende link:
> http://positioniseverything.net/explorer/percentages.html

Jeg har set siden, men må indrømme, at jeg ikke forstår en lyd af den.

HOVSA! Løsning fundet. Microsofts veje er uransagelige. Man skal
naturligvis bare lave en hulens masse <p>&nbsp;</p>, så siden bliver
længere. Det er langt ude, men det fungerer. Det ødelægger en del af
semantikken/strukturen på siden, men det fungerer. Det... fungerer.

Tak for hjælpen
Peter