Hjælp til formmail
Fra : JSH [9800]

Dato : 04-03-05 09:47

Jeg har købt et domæne og web-hotel hos B-one, men har lidt problemer med at
få lavet en formmail.

På B-one hjemmeside fremgår det, at for at få FormMail-scriptet til at
virke, skal du bruge følgende stykke kode (som kun er et eksempel - der skal
derfor rettes i diverse felter):

1) <FORM method="post"
action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
2) <input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
3) <input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en
emne-tekst">
4) <input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
5) </FORM>

Spørgsmål 1:
hvor skal ovenstående placeres på siden?

Spørgsmål 2:
I linie 1 fremgår det, at der skal være en mappe cgi-bin på mit web-hotel.
Denne mappe er det ikke en mappe med frontpage filer?
Jeg har fra mit web-kontrolpanel trykket på følgende: Genskab
FrontPage-filer på dit webhotel.
Filerne skulle så være genskabt inden 15 min.

Jeg havde tænkt mig, at formmail skulle indeholde følgende felter: navn,
e-mail, besked

Hvem vil hjælpe?

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-03-05 06:48

Hej JSH!
"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5) </FORM>
>
> Spørgsmål 1:
> hvor skal ovenstående placeres på siden?

Der, hvor du vil have formularen til at være... Kig evt. på
http://www.cantica.dk/Includes/Kontakt.shtml - det er også hostet af
b-one...

> [...]
> Jeg har fra mit web-kontrolpanel trykket på følgende: Genskab
> FrontPage-filer på dit webhotel.
> Filerne skulle så være genskabt inden 15 min.

cgi-bin skulle meget gerne ligge på din ftp-server, såfremt du ikke har
slettet den ved en fejl...
Den har INTET med Frontpage at gøre!

> Jeg havde tænkt mig, at formmail skulle indeholde følgende felter: navn,
> e-mail, besked

<form action="/cgi-bin/FormMail.pl" method="post">
<input type="hidden" name="required" value="realname,email,body" /> */ Gør
at mailen ikke bliver sendt, hvis ikke felterne er udfyldt. /*
<input type="hidden" name="recipient" value=din@e-mailadresse.dk /> */
Adressen form-mailen skal sendes til /*
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html" /></p> */ Adresse til en evt.
bekræftelses-side /*
<input type="text" name="realname" size="46" value="" /></p>
<input type="text" name="email" size="46" value="" /></p>
<textarea name="body" rows="4" cols="40"></textarea> */ Du kan selv tilpasse
størrelsen på tekst-boksen /*
input type="submit" value="Send" />
<input type="reset" value="Slet alt" />
</form>

Det skulle virke, når du lige har rettet lidt i den...

Med venlig hilsen

Dennis Munding
Webmaster
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 05-03-05 06:55

PS:

Lad være med at poste det samme indlæg mere end én gang - 3 gange er at
overdrive!

Med hensyn til deciderede server-spørgsmål, så mener jeg, at du skal
henvende dig her:

dk.edb.internet.webdesign.serverside (men jeg er ikke helt sikker...)

Fra : JSH [9800]

Dato : 05-03-05 14:59

"Dennis Munding" <mail@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> henvende dig her:
>
> dk.edb.internet.webdesign.serverside (men jeg er ikke helt sikker...)

Jeg beklager, men kunne selv se indlægget.
Hvorfor kunne jeg ikke det?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-03-05 15:58

JSH [9800] wrote:

> Jeg beklager, men kunne selv se indlægget.
> Hvorfor kunne jeg ikke det?

Du havde måske glemt at opdatere nyhedsgruppen?

Der gik tre kvarter fra første til anden afsendelse og yderligere to timer
til tredje afsendelse. Så sløve er der godt nok ikke nogen udbydere af
nyhedstjenester, der er til at lægge det ud.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : JSH [9800]

Dato : 05-03-05 17:26

> [...]
> til tredje afsendelse. Så sløve er der godt nok ikke nogen udbydere af
> nyhedstjenester, der er til at lægge det ud.

Nej og jeg tror selv, at jeg har svaret.
Da jeg brugte emne: Hjælp til formmail
blev mit indlæg placeret under et andet af David Andreas Trasbo fra 121204
11:12

Så nu har jeg læst svarene.