Andet multimedie
bentjuul 3670
Forud designede/definerede bogstaver/skrif~
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-03-05 00:24

Hej

Jeg er ret ny bruger af photoshop og har forgæves ledt efter en måde, hvorpå
jeg kan gøre bogstaver/tekst mere tydeligt. Jeg skal lægge noget tekst hen
over nogle billeder og vil derfor gerne have lavet teksten med en eller
anden form for specielle bogstaver som er meget fremtrædende.

Jeg er opmærksom på, at jeg kan vælge mellem et utal af skrifttyper, at man
kan vælge fed og kursiv skrift og sætte skriftstørrelsen op og ned, det er
bare ikke det jeg søger. Jeg søger nogle forud designede/definerede
bogstavtyper f.eks. kendetegnet ved en fremtrædende farve, skygge effekt,
ramme om hvert bogstav osv....findes dette i photoshop og er der i givet
fald en hjælpsom person der kan sige mig hvordan jeg finder det?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Morten Lind

Dato : 04-03-05 05:45

Morten Munk-Jensen <munk_jensenTAGV∆K@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> ramme om hvert bogstav osv....findes dette i photoshop og er der i givet
> fald en hjælpsom person der kan sige mig hvordan jeg finder det?

Nej - hvis du ønsker predefinerede styles, skal du nok lede efter et
familieprogram.
Fidusen med Photoshop er, at man laver det selv. Og Scott Kelby viser
her 6 forskellige, som du kan øve dig på. Scott Kelby kan du lære meget
af.

<http://www.macdesignonline.com/tutorials/photoshop/spring01_plastic.htm

Du kan også finde lidt at øve dig på her:
<http://www.photoshopcafe.com/tut_texture.htm>

God fornøjelse
M.

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 04-03-05 14:11

> [...]
>
> <http://www.macdesignonline.com/tutorials/photoshop/spring01_plastic.htm
>>

> Du kan også finde lidt at øve dig på her:

Mange tak for din hjælp, det ser ud til at være nogle rigtigt gode og
spændende links!

Mvh
Morten