EyeTV, en masse sprg :-)
Fra : Lone Schmidt

Dato : 03-03-05 19:26

Hej

Jeg forstår essensen af nedenstående, men ved ikke lige hvordan jeg skal
gøre, hvis jeg vil se TV avis og optage på en anden kanal?
Q: Can I watch a program while recording another?

A: Yes. You can play back any previously recorded program in one window
while you watch or record a live program in another window.

Q: Can I watch or record two shows at once?

A: Because EyeTV 200 has only one tuner, you can record or watch only
one live program at a time. However, because EyeTV supports multiple
windows, you can simultaneously watch multiple prerecorded programs or
one live program along with multiple prerecorded programs.

Som jeg forstår det , kan man kun se live i et vindue, fordi der kun er
en TV tuner.
Men åbner man flere vinduer, kan man se "præoptagede"
programmer......:-/

Men hvis jeg optager i et vindue, samtidig med TV avis, så er der da
ikke noget som er "præoptaget" ?

En anden ting........ Jeg vil gerne slå EyeTV fra som startemne i
systeminst./konti, hvad med "EyeTV helper" kan jeg fjerne den?

Der er også en "itunes Helper", hvad er det for nogle hjælpere?

Hvis jeg fjerner EyeTV fra startemner, går det så ud over evnen til at
vække computeren fra vågeblus?

Med EyeTV har jeg flere gange misset en fed film, når optagelsen går hen
over midnat Nogle ideer om hvad,
der går galt?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Karl Antz

Dato : 03-03-05 23:20

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> A: Yes. You can play back any previously recorded program in one window
> while you watch or record a live program in another window.

Du kan _ikke_ samtidig se TV-avisebn og optage et andet program -
derimod kan du _godt_ se et _allerede optaget_ program i et vindue mens
du ser TV-avisen i et andet.

> [...]
> en TV tuner.
> Men åbner man flere vinduer, kan man se "præoptagede"

korrekt forstået ;-9

> Men hvis jeg optager i et vindue, samtidig med TV avis, så er der da
> ikke noget som er "præoptaget" ?

For at optage noget kræver det at eyeTV, der jo ikke er andet end en
TV-tuner med indbygget MPEG2-Encoder, er tunet ind på det program som du
vil optage - og så kan den ikke samtidig være tunet ind i TV-avisen

> En anden ting........ Jeg vil gerne slå EyeTV fra som startemne i
> systeminst./konti, hvad med "EyeTV helper" kan jeg fjerne den?

Nej - den kan du rolig lade stå; den fylder intet medmindre den bliver
brugt, men så er den til gengæld uundværlig har sæ prøvet

> Der er også en "itunes Helper", hvad er det for nogle hjælpere?

Aner det ikke ...

> Hvis jeg fjerner EyeTV fra startemner, går det så ud over evnen til at
> vække computeren fra vågeblus?

Det kan jeg ikke huske - men hvorfor egtl. fjerne den? Husk: Programmer
fylder ikke RAM under OS X medmindre de faktisk blibver brugt; mens de
ikke bliver brugt ligger de bare og hygger sig på harddisken. Så bare
behold den i Startemner.

> Med EyeTV har jeg flere gange misset en fed film, når optagelsen går hen
> over midnat Nogle ideer om hvad,
> der går galt?

Du skal _altid_ forud-indstille tiden i Info-vinduet; går en fil over
midnat sætter du tiden fx til 23.30-1.30; så blir eyeTV ved med at
optage, indtil filmen er færdig.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-03-05 06:20

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]

> Du skal _altid_ forud-indstille tiden i Info-vinduet; går en fil over
> midnat sætter du tiden fx til 23.30-1.30; så blir eyeTV ved med at

Tak Karl

Grunden til at jeg vil fjerne den fra startemner er, at jeg ofte slukker
for llyden når jeg læser noget på nettet, ellers kan jeg ikke
koncentrere mig.

Jeg indstiller altid tiden i ifovinduet, og giver den gerne 1/2 time
ekstra, for at være sikker.

Derfor kan jeg ikke forstå de film der smutter, men jeg skal nok prøve
mig frem med alm. TV (ikke gode film! og se om jeg kan hitte ud af
hvad der går galt .

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Karl Antz

Dato : 04-03-05 09:46

> [...]

> Grunden til at jeg vil fjerne den fra startemner er, at jeg ofte slukker
> for llyden når jeg læser noget på nettet, ellers kan jeg ikke

eyeTV-visningsvinduet kan lukkes ganske som alle andre vinduer: med et
klik på den røde lukningsknap øverst til venstre.

Når der ikke er et eyeTV-vindue åbent så hører du heller ikke lyden fra
det

Jef har eyeTV kørende - altså programmet - hele dagen, men jeg åbner kun
visningsvinduet når jeg rent faktisk vil se noget.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th