St.Maarten?
Fra : Falcon

Dato : 03-03-05 16:59

Er der nogen her der har været på St. Maarten i de Hollandske
Antiller, så vil jeg meget gerne have nogle informationer om
flyforbindelser, priser, hotellerog hvornår på året det er bedst at
rejse dertil.
Har været inde og kigge en maase steder om St.Maarten, men vil gerne
have "førstehånds" informationer fra folk der har været der.

mvh Falcon

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 03-03-05 21:03

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev
> [...]
> Har været inde og kigge en maase steder om St.Maarten, men vil gerne
> have "førstehånds" informationer fra folk der har været der.

Jeg var på Sint Maarten/Saint-Martin for nogle år siden, og det var et af de
kedeligste og mindst caraibiske steder jeg nogensinde har besøgt i
Caraibien. Særligt den nederlandske side, som du er interesseret i. Marigot
på den franske side er dog en hyggelig og charmerende by.

Mht. flyforbindelser er KLM ud af Amsterdam vist billigst. American Airlines
ud af London er også et godt bud. Vil du flyve fra København tror jeg, at
Air France har de bedste priser. Søgte lige på nettet og fandt også
Continental Airlines og Iberia som billige muligheder. BWIA er vist blevet
for dyre.

mvh
Stig

Fra : Kaspar Damm Larsen

Dato : 04-03-05 06:40

Stig Hartvig Nielsen wrote:
> [...]
> Air France har de bedste priser. Søgte lige på nettet og fandt også
> Continental Airlines og Iberia som billige muligheder. BWIA er vist blevet

Det er det samme som jeg hører de steder jeg færdes på internettet
(omend de folk jeg omgås går i ekstase over at sidde på Maho Beach mens
flyene suser ind over). Fra Europa er der hhv. KLM og Air France
non-stop, American Airlines, Continental, US Air, BWIA m.fl. der alle er
one-stop. Mht. KLM, så er retur flyvningen via Curacao, da de maskiner
de bruger på ruten (skiftevis MD11/Boeing 747) ikke kan lette med fuld
tank fra St. Maartens relativt korte bane. Derimod er Air France's
flyvning til Paris non-stop begge retninger (på trods af at de bruger en
A340 der ikke ligefrem har verdes mest tunede motorer).

Øen besøges i høj grad af krydstogtsgæster, og der plejer så vist jeg
ved, at ligge et par krydstogtsskibe rundt omkring øen.

Fra St. Maarten kan et smut til St. Barth's anbefales - dog bør
flytransport undgås hvis man i forvejen er lidt nervøs for små maskiner
der kommer tæt på bakker o.l. (eksempel på en typisk St. Barth landing
her: www.airliners.net/open.file/650785/L/ )