Rejse ud i det blå til Spanien
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 03-03-05 11:25

Vi er ved at planlægge ferie til spanien her til sommer (uge 27/28).

Vi vil godt lidt væk fra de mere traditionelle turiststeder, uden dog at
komme alt for langt væk fra havet.
Derfor vil vi finde et hus / en lejlighed / sådan noget lignende at leje
dernede, og selv stå for rejsen derned til.

Da vi kan se, at en meget stor del af udgiften til sådan en rejse vil
være flybillet (vi har ikke bil og er 2 voksne og 3 børn på 2,13 og 16
år), vil vi forsøge at få så billig en flybillet som muligt.
Det betyder at vi bør rejse midt i en uge og ikke i weekenden - Det
sådan ca. halverer selve rejseudgiften.
Desværre ser det for os ud som om, at skiftedag alle steder er lørdag,
og kun lørdag, i sommerferie-perioden, og det hænger jo ikke sammen hvis
vi vil flyve midt på ugen.

Vi har så talt om alligevel bare at købe flybillet, tage afsted (vi vil
så også leje bil dernede) og satse på at vi kan finde noget dernede,
gerne lidt inde fra kysten.

Er der overhovedet en chance for at det kan lade sig gøre?
Eller er det lidt for risikabelt, når man også tænker på at vi lis'som
jo har børn, især den lille på 2?

Nogen der har erfaring/viden om dette mht. Spanien?

Mvh. Jan

Fra : Anette

Dato : 04-03-05 21:03

Jan Allan Andersen wrote:

> Nogen der har erfaring/viden om dette mht. Spanien?

Hej Jan
Vi har rejst en hel del i Spanien - mest i autocamper, og har ikke de helt
store erfaringer med hoteller, men der er gode, billige hoteller, pensao (
pension) og hostal ( = noget ala vandrehjem, men ofte med almindelige
dobbeltværelser) i næsten hver eneste lille by, indenfor en radius af 50 km
fra kysten.
Det burde ikke være noget problem at bare flyve derned, leje bil og køre hen
et sted hvor I gerne vil være og derefter finde overnatning. Spanierne er
generelt et meget venligt og hjælpsomt folkefærd - især i byerne lidt væk
fra kysten, og de fleste unge kan lidt engelsk, hvis I skulle få brug for
hjælp til at finde vej.

Forresten - husk at tjekke f.eks Ryan Airs fly priser. Godt nok skal I over
London/ Stanstedt, men det er som regel billigere end selv de billigste
tilbud fra andre selskaber.

/ Anette

Fra : manolo

Dato : 05-03-05 08:39

"Jan Allan Andersen" skrev d. 03-03-05 11:25 dette indlæg :
> [...]

> jo har børn, især den lille på 2?
>
> Nogen der har erfaring/viden om dette mht. Spanien?

hej Jan
proev at kigge paa denne web
www.toprural.com
det er alle renoverede gamle landsteder,vingaarde etc. som tilbyder
ophold,enten vaerelser,med pension eller leje hele huset, og du kan
soege ved at udspecificere ,taet ved havet, uden for byzoner etc.
venligst
manolo

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars

Dato : 06-03-05 19:49

"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.com> wrote in message
> [...]
> kun lørdag, i sommerferie-perioden, og det hænger jo ikke sammen hvis vi

Hvis i ikke har noget imod at køre til Hamborg (hvilket jo ikke er noget
problem hvis man bor i Jylland eller på Fyn) så kan i komme meget billigt
til Spanien med Air Berlin (www.airberlin.de). De flyver til rigtigt mange
lufthavne i Spanien og har afgange hver eneste dag.

> [...]
> har børn, især den lille på 2?
>
> Nogen der har erfaring/viden om dette mht. Spanien?

Jeg ville ikke tage til Spanien uden at booke noget først. Selvfølgeligt
afhænger det af hvad i ønsker at bo i, men er der tale om sommerhus eller
lignende, så bør du have det på plads inden. Men jo længere du tager væk fra
kysten jo lettere bliver det (og jo mere dejligt bliver det også, i
Andalucien skal du blot 20-50 km. ind i landet for at finde det "ægte"
Spanien).

/Lars