Ældre maskine som server - hvilken Linux d~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-03-05 11:10

Jeg har en ældre maskine (Pentium 2 - 400 MHz, 256 Mb ram vistnok, 6
Gb disk) som skal køre Java 1.4 (Tomcat/Resin GPL + CruiseControl) og
ikke meget andet.

Tomcat kører fint under Windows 98 som der er på i øjeblikket, og
Knoppix 3.7 booter uden at kny.

Jeg vil gerne have en minimal Linuxdistribution som vil give mig
mindst muligt bøvl med updates af både selve Linuxdistributionen men
også af Java. Det er lykkedes mig hjemme at bygge en debian-fil af
Java under Ubuntu, så det er en af mulighederne. Jeg er ligeglad med
grafikdelen, som jeg egentlig helst vil være foruden.

Jeg er tiltalt af Knoppix som har minimale hardwareproblemer generelt
samt en JRE vedlagt, men jeg ivl helst have at den kan komme i luften
uovervåget med hvad der måtte være på harddisken.

En anden mulighed kunne være Solaris 10 men det er nok for tungt til
apparatet.

Topprioriteten er altså minimalt bøvl, og betalingsdistributioner er
pt ikke på tale.

Gode forslag?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-03-05 11:17

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> writes:

> Jeg har en ældre maskine (Pentium 2 - 400 MHz, 256 Mb ram vistnok, 6
> Gb disk) som skal køre Java 1.4 (Tomcat/Resin GPL + CruiseControl) og
> ikke meget andet.

Jeg ville vælge Debian, det gjorde jeg så sent som i går til en
maskine der skal køre noget i samme stil, omend "min" hardwaree er
noget nyere end din.

--
Jacob - www.bunk.cc
Experience varies directly with equipment ruined.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 03-03-05 12:24

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Jeg har en ældre maskine (Pentium 2 - 400 MHz, 256 Mb ram vistnok, 6
> Gb disk) som skal køre Java 1.4 (Tomcat/Resin GPL + CruiseControl) og
> ikke meget andet.

Jeg vil som Jacob foreslå Debian. Den har de nævnte ting (undtagen
selve java), er relativt nem at lave en ganske lille installation af,
er nem at holde opdateret.

Med pakken "java-package" er det desuden ganske nemt at lave
java-pakker. Denne er dog ikke i Woody (stable), men synes at kunne
hentes fra testing og installeres på Woody at dømme efter dens
afhængigheder.

/Rasmus

When participating in sporting events, it´s not whether you win or lose.
It´s how drunk you get.
- Homer Simpson
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Malte

Dato : 03-03-05 15:06

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> [...]
> apparatet.
>
> Topprioriteten er altså minimalt bøvl, og betalingsdistributioner er

Tja, jeg sværger jo til SuSE. Java får du også gennem SuSE (Pro i hvert
fald), ellers henter du den bare på java.sun.com.

Fra : Brian Matzon

Dato : 03-03-05 21:32

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Gode forslag?
1 - Fedora Core 3
2 - kør up2date
3 - skift default runlevel til 3
4 - smid cacti på (man skal ALTID grafe sin box :))
5 - parker den i hjørnet

Det er hvad jeg har gjort, og virker fortrinligt.

/matzon