Rock'n'roll
Fra : Difool

Dato : 03-03-05 01:03

Rock'n'roll fik sit navn fra discjockeyen Alan Freed i 1952 i Cleveland.
Navnet "rock'n'roll" var en ghettofrase for promiskuøst samleje på bagsædet
af en bil. Bølgen slog an, og hele verden bukkede under for rock. Alan Freed
døde i 1964 i en alder af 42, alkoliker og fallit, rockens første offer,
dens fader. Satan ønsker ingen godt, heller ikke dem, han bruger.

Siden da er der få midler, der har været mere effektive i nedbrydelsen af
enhver sund/kristen moral og skikke blandt især unge. Se på rockens
vidnesbyrd: Rockstjerner får succes, lever det syndige liv de selv synger
om, og ender som vrag, narkomaner, alkoholikere, begår selvmord. "Kend dem
ved deres frugter." Og deres tro følgesvende, langt størstedelen af
ungdommen, følger dette spor.

David Bowie, en af rockens største stjerner, sagde i 1976: "Jeg tror, at
rock'n'roll er farlig, den kunne meget vel bringe en meget ond følelse ind i
vesten... det må gå den anden vej nu, og det er hvor jeg ser det lede til,
bringer det mørke æra.. Jeg føler, at vi kun bebuder noget endnu mørkere end
vi er. Rock'n'roll lader de lavere elementer og skyggerne ind, som jeg endog
ikke tror er nødvendige. Rock har altid været Djævelens musik, du kan ikke
bevise mig om, at den ikke er det."

Det største hardrock-band nogensinde, Led Zeppelin, fik deres største hit i
1971 med udgivelsen af "Led Zeppelin IV", 24 mio. solgte eksemplarar, med
monsterhittet "Stairway to Heaven", en tilsyneladende fantastisk smuk
ballade, der vokser til et monster af Jimmy Pages guitarlarm. De to
komponister af Stairway to Heaven, Jimmy Page & Robert Plant, har sagt i
deres biografi, at denne sang "bare kom som et resultat af automatskrift".
Plant sagde: "Nogen førte pennen for mig, tror jeg." Gæt hvem! De smukke
tekster i sangen kan imidlertid spilles baglæns, og så lyder de
ligepludselig: "They've gotta live for Satan", "Lord... well, here's to my
sweet Satan", ".. Hear me sing, because I live with Satan", "No other path
for you, it makes me sad, whose power is Satan", o.s.v. Lyt til uddragene
forlæns og baglæns på

http://www.mitt.no

Ingen gruppe har banet vejen for rock mere end The Beatles. Deres officielle
pressesekretær sagde om dem: "Det er fantastisk! Her er fire drenge fra
Liverpool. De er grove, de er profane, de er vulgære, og de har overtaget
verden. Det er som om, de har grundlagt en ny religion. De er fuldstændig
anti-krist. Jeg mener, jeg er også anti-krist, men de er så anti-krist, at
det chokerer mig, og det er ikke nemt." Beatles startede blidt i 1962 med "I
want to hold your hand", og allerede i 1968 gik den "Let's do it in the
road", fra det utitlede hvide album, der inspirerede Charles Manson. Selv om
Lennon var sjældent ugudelig og ond, så var den virkelig farlige Paul
McCartney, der personligt, ligesom Brian Jones fra Rolling Stones, havde
studeret effekten af rytmer og teknik i musik fra satanistiske eksperter,
således at de kunne få budskabet bedst muligt ind.

Kan rock være kristen med det navn, det stammer fra? Også når "kristen rock"
har de samme satanistiske baglænsbudskaber som Led Zeppelin?

Virker det opbyggende på unge mennesker at lytte til sange som: "Suicide's
an alternative/you'll be sorry" (Suicidal Tendencies), "Fuck Yourself"
(Steve Vai), "Sympathy with the Devil" (Rolling Stones), "Charlotte the
harlot, take me to bed" (Iron Maiden)?

Se Tore Sognefests hjemmeside http://www.mitt.no helt dedikeret til emnet,
og køb hans bog på norsk om rockmusik, "Musikkens Makt".

Kærlig hilsen fra Mikkel S. Kragh
http://www.nordiskisrael.dk

Fra : Andreas Jensen

Dato : 03-03-05 10:07

> [...]
> om, og ender som vrag, narkomaner, alkoholikere, begår selvmord. "Kend dem
> ved deres frugter." Og deres tro følgesvende, langt størstedelen af

Hvis størstedelen af ungdommen er narkomaner og alkoholikere - og begår
selvmord, og dette har været sådan de sidste 30 år, hvorfor har man så
problemer med at få plads til alle de unge mennesker i skolerne og
gymnasierne osv.?
Der tales da også mere om mangel på lærere end at der er for mange lærere.
Se også http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/2180/befolk.pdf på side 6.
"Antallet af selvmord har været nedadgående i en årrække, og den seneste
opgørelse viser 762 selvmord i 1999, hvilket svarer til ca. 1,3 % af alle
dødsfald. Selvmord forekommer mere end dobbelt så hyppigt blandt mænd som
blandt kvinder."
Der vises også en figur hvoraf det fremgår af tallet var nogenlunde stabilt
i sidste halvdel af 70'erne, meget højere i 1980 og derefter faldende frem
til nu. Der er ekstra meget fald på gennem 90'erne.

> [...]
> for you, it makes me sad, whose power is Satan", o.s.v. Lyt til uddragene

Det er utroligt. Jeg har før hørt om dette (ja, gæt selv hvor) men kunne
ikke huske hvilke sange det drejede sig om.
Først havde jeg selv lavet en baglæns kopi og lyttede til den uden at kunne
finde andet end et sted hvor det lød som om der blev sagt "satan". Men når
jeg hører lydstumperne på siden kan jeg kun sige at det er rigtigt. Og jeg
hentede forlæns-bidderne og vendte dem om selv.
Personligt vil jeg nu ikke lægge det helt vilde i at "nogen førte pennen for
mig". Lignende ting vil du kunne få at vide af mange kunstnere, uden at
deres værker nødvendigvis kan "vendes om" og give et satanisk budskab.
Men dette fænomen er meget interessant. Ved du om nogen har vendt musik om
fra bands, som ikke er rock-bands og fundet lignende?

> [...]
> studeret effekten af rytmer og teknik i musik fra satanistiske eksperter,
> således at de kunne få budskabet bedst muligt ind.

Managerens udtalelser ser jeg mere som en måde at gøre "de slemme drenge"
endnu værre, og derfor mere tiltalende for unge mennesker. Men jo, tager man
hans ord bogstaveligt er det da ikke rar snak.
Mener du at Lennon var ond og ugudelig eller er det bare formuleret
uhensigtsmæssigt? Han har da skrevet sange mod krig og virker for mig som en
meget fredelig mand, nærmest lidt rød rent politisk. Men hvis du mener det -
hvad får dig til at mene det? Det må være noget jeg ikke har set/hørt før.
Har du også mere information om de satanistiske eksperter? Det har jeg
aldrig hørt om før, men vil meget gerne vide noget om det.

> [...]
> an alternative/you'll be sorry" (Suicidal Tendencies), "Fuck Yourself"
> (Steve Vai), "Sympathy with the Devil" (Rolling Stones), "Charlotte the

Jeg kender ikke lige de sange, men titlerne lyder ikke tiltalende.

/Andreas

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 11:06

"Andreas Jensen" <newsmail@wincrash.org> wrote in message
> [...]
> selvmord, og dette har været sådan de sidste 30 år, hvorfor har man så
> problemer med at få plads til alle de unge mennesker i skolerne og

Skolerne er netop en del af problemet. Og det ville ikke blive bedre ved at
få flere lærere. Det ville blive bedre ved, at børnene lærte noget andet.
Som Martin Luther sagde: "Jeg fraråder enhver at sende sit barn til et sted,
hvor skriften ikke indtager førstepladsen. Enhver institution, hvor man ikke
uophørligt beskæftiger sig med Guds ord, må blive fordærvet." Skriften
indtager i dag sidstepladsen, og deraf al forfaldet og umoraliteten blandt
unge.

> Det er utroligt. Jeg har før hørt om dette (ja, gæt selv hvor) men kunne
> ikke huske hvilke sange det drejede sig om.
>Ved du om nogen har vendt musik om
> fra bands, som ikke er rock-bands og fundet lignende?

Det er skægt du nævner det. For én af de stærkt funderede kristne, som jeg
blev chokeret over, var netop en mormon, der fortalte mig, at han lyttede
til AC/DC (Anti-Christ/Devil's Child). Hans to yndlingsalbums var "Highway
to Hell" fra 1979, som var deres hidtil største hit, men forsanger Bon Scott
døde umiddelbart efter af druk. Endnu et offer for rock'n'roll. Hans andet
yndlingsalbum var efterfølgeren "Back in Black", som nu blev sunget af Brian
Johnson, og som er AC/DC's hidtil største succes, ca. 18 mio. solgte albums,
af hardrock kun overgået af "Led Zeppelin IV" og Metallica's utitlede "sorte
album" fra 1991. Den bedst kendte sang fra albummet er "Hell's Bells", hvor
Johnson synger om, at "han er på the highway to hell. Hey, Satan, jeg vil
betale mine regninger, jeg spillede i et rockband. ... Stands mig ikke!"
(Den engelske originaltekst er heldigvis blevet fortrængt fra mit sind, så
jeg citerer fra Sognefests norske oversættelse.)

Alice Cooper, en af hardrockens største og mest karismatiske skikkelser, var
søn af en mormonprædikant. Cooper hed egentligt Vincent, men spurgte et
Ouija-bræt om råd, fik fat i en ånd, og fik at vide, at han ville opnå
stjernesucces, hvis han skiftede navn til denne ånds navn, Alice Cooper, der
sagde, at hun var en heks fra det 18. århundrede, og ville overtage Vincents
sjæl. Coopers sceneshow er ekstremt vulgært, fuld af blod og henrettelser,
og det samme med hans sange. Han har selvfølgelig også selv været hele
møllen igennem med alkoholisme og undergang.

Sognefest kommer med mange eksempler i sin bog, "Musikkens Makt", fra
såkaldt "kristen rock", hvor baglænsbudskaberne er ligeså sataniske som Led
Zeppelin og AC/DC.

.. Selv

> [...]
> Har du også mere information om de satanistiske eksperter? Det har jeg
> aldrig hørt om før, men vil meget gerne vide noget om det.

John Lennon var ganske rigtigt ræverød, ligesom dragen fra Åbenbaringen.
Alt, hvad han stod for, var anti-krist. Se bare hans post-Beatles hit
"Imagine", der handler om en verden fri for enhver religion (især
kristendom). Selv om han også drømmer om fred. Lennon sagde derimod selv i
1962, lang tid før sit bad image: "Jeg ved, at Beatles kommer til at lykkes
som ingen andre før dem. Jeg ved det helt sikkert, for jeg har solgt min
sjæl til Djævelen for dette."

På Beatles' album "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" er en masse
mennesker på forsiden. Én af dem er Aleister Crowley, Englands mest
berygtede satanist. Pladen udkom på 20-års-dagen for Crowleys død, og i
titelsangen synger de: "It was 20 years ago today, that Sergeant Pepper
taught the band to play..." Så hele albummet er altså helliget Crowley og
hans gud, og det var Crowley & hans gud, der lærte Beatles at spille.

Det med de sataniske musik-studier, McCarthney & Brian Jones, læste jeg et
sted fornylig. Jeg kan ikke lige huske hvor. Men Crowley var en pioner bl.a.
i dette. Han anbefalede allerede i 1920'erne, hvordan man bedst kunne komme
i trance og i kontakt med dæmonerne: 1) Lyt til musik baseret på en kraftig
rytme, repetition og monotoni. 2) Narkotika. 3) Fri sex. God beskrivelse af
rocken i dag.

Sognefest helliger et helt langt kapitel til dette tekniske. Bl.a. når unge
går til rockkoncerter og bliver ophidsede, producerer de adrenalin, som
bliver omdannet til "adrenokrom". Man kan blive afhængig af adrenokrom, og
det er derfor, at så mange er mere afhængige af rock end andre er af
cigaretter og lign. The Sisters of Mercy, engelsk darkwave-band, lavede
f.eks. en sang med titlen "Adrenocrome". De lavede også hittet "Amphetamine
Logic". Sisters' sange er dem, jeg har sværest ved at glemme, selv om jeg
ikke har lyttet til dem i 2 år.

> /Andreas

Andre små historier om rock er:

Jim Morrison fra The Doors giftede sig med heksen Patricia Kennely, og holdt
heksebryllup. Morrison dør ligesom andre rockstjerner af sit vilde liv, og
på hans gravsten står der "viet til Djævelen" på græsk.

Elton Johns tekstforfatter, Bernie Taupin, skriver mange "uskyldige"
tekster. Men Taupin selv siger, at han pynter sine vægge med satanistisk
kunst, og at han er fascineret af det okkulte.

Ozzy Osbourne, der blev nødt til at se "Exorcisten" 26 gange i træk, sagde:
"Jeg ved ikke, om jeg er et medium for en udenforstående kraft. Hvad det end
er, så håber jeg ikke, det er det, jeg tror, Satan." Ozzy synger dybt set
ikke om andet end Satan. Jo, også narko.

Fra : Lyrik

Dato : 03-03-05 12:12

Andreas Jensen wrote:

> [...]
> "satan". Men når jeg hører lydstumperne på siden kan jeg kun sige at
> det er rigtigt. Og jeg hentede forlæns-bidderne og vendte dem om selv.
+++++++++++++++++++++++++++++++
Og kunne jeg så ikke få en anvisning på hvordan man selv vender de stumper?
I al beskedenhed så stiller jeg mig nemlig meget kritisk til hele dette
udsagn!

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Jensen

Dato : 03-03-05 12:40

> Og kunne jeg så ikke få en anvisning på hvordan man selv vender de
> stumper?
> I al beskedenhed så stiller jeg mig nemlig meget kritisk til hele dette
> udsagn!

Selvfølgelig da. Jeg brugte programmet Goldwave, som kan hentes i en
prøve-version på <www.goldwave.com>.
I menuen Effect er der et punkt der hedder Reverse.

Jeg har nu prøvet at høre andre ting omvendt, og man kan godt finde ord og
små sætninger i andre ting også.

/Andreas

Fra : Britt Malka

Dato : 03-03-05 11:40

On Thu, 3 Mar 2005 01:03:10 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

> [...]
>for you, it makes me sad, whose power is Satan", o.s.v. Lyt til uddragene

Der var en hel retssag mod en popgruppe, fordi to drenge havde begået
selvmord, da gruppen sang "Do it", hvis man hørte deres plade baglæns.

Gruppen beviste under retssagen, at man også kan købe "buy icecream",
hvis man hørte en anden af deres numre baglæns.

Gruppen vandt -- naturligvis -- retssagen.

Jeg fatter ikke, hvordan nogen tro på sådan noget som budskaber i
plader, der høres baglæns. Hvordan bærer man sig i øvrigt ad med at
høre en cd baglæns.

Så hellere læse i snefnug eller kaffegrums eller kattefodspor

--
Britt Malka
Tilmeld dig Tips&Tricks og få en gratis e-bog: Kan alle se din hjemmeside?

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 12:42

"Britt Malka" <news@foxladi.com> wrote in message

> [...]
> høre en cd baglæns.
>
> Så hellere læse i snefnug eller kaffegrums eller kattefodspor

Kære Britt,

Jeg tror den retssag, du tænker på, var sagen mod Judas Priest i slutningen
af 80'erne og begyndelsen af 90'erne. Den pågældende sang var "Beyond the
Realms of Death" fra Priests Stained Class 1977-album. Forlæns handler
sangen om en ung mand, der er skuffet over livet, og derfor begår selvmord.
Baglæns kommer så opfordringerne. De tre sangskrivere i det klassiske
Priest - Glenn Tipton, Rob Halford og KK Downing - skriver ikke om andet end
ugudelighed om umoralitet. Det var Halford, der var gerningsmanden bag
"Beyond the Realms of Death". Judas Priest tog deres navn fra Bob Dylans
"John Wesly Harding" album fra 1967, fra sangen "The Legend of Frankie Lee
and Judas Priest". Det viser en nær forbindelse mellem den åbentlys
sataniske heavy metal, som Priest har kendetegnet mere end få andre, og så
den blide uskyldige folkrock, som Dylan har stået for.

En anden retssag, hvor to unge drenge skød sig selv, var m.h.t. til Slayers
(passende navn) sang - kan ikke lige huske navnet, midt på albummet - på
deres store succes-album "Reign in Blood" fra 1985. Den pågældende sang
siger direkte, at Satan er herre, og at man skal tage sit liv.
Åbningstracket på "Reign in Blood" er Slayers mest populære sang, "Angel of
Death", og er en dårligt skjult hyldest til Josef Mengele og holocaust.
Komponisten til "Angel of Death", Jeff Hannemann, svælger i SS-symboler. Den
kristne musik-ekspert, Bob Larson, har været med Slayer på tour, men mente,
at selv om de svælger i sataniske budskaber og alt, hvad der er ondt og
nederdrægtigt, så er det kun "for sjov", for at sælge flere plader. Men jeg
synes ikke det er sjov. Det tror jeg heller ikke de efterladte til de døde
drenge synes.

Jeg tror også, at Deicide har et par drenge på samvittigheden. Forsangeren
for Deicide har et omvendt kors brændemærket på panden.

Men, Britt, prøv at gå ind på http://www.mitt.no og lyt til eksemplerne fra
Led Zeppelin. Ét eksempel kunne være en tilfældighed, to måske også, men
otte eksempler er ret sikker. Og så Jimmy Pages & Robert Plants egen
vidnesbyrd om, hvordan det gik til.

Et af Queens mange hits var "Another One Bites the Dust" af bassist John
Deacon. En enormt ørefængende sang. Men spil den baglæns, og du får fire
budskaber: "It's time to smoke marijuana", "Decide to smoke marijuana
(marijua-na, marijuana)", "It's fun to smoke marijuana", og "Start to smoke
marijuana". På Queens allerstørste hit af dem alle, "Bohemian Rhapsody" fra
1976, synger de (forlæns) "Beelzebub has a devil in me" eller lign. Freddie
Mercury levede sit umoralske liv som forbillede for millioner, men måtte
betale prisen for sin synd og overtrædelse af Herrens Lov i 1991.

Et andet stort pop-ikon, Boy George, har en sang på sit "Colour by Numbers"
1983-album, "It's a miracle". (Mener det også er der hvor "Charma Chameleon"
er på.) Baglæns går teksten: "Oh he really must be god, oh he really must be
god, oh he really must be god, he really must be, oh he really must be, ...
oh... I... Lucifer, Lucifer, Lu-cifer". Sammenlign det med Boy Georges
skandaløse liv og levned.

Fra Michael Jacksons supersællert "Thriller" fra 1982 (en af
verdenshistoriens bedst sælgende albums) er hittet "Beat It". Baglæns synger
Jackson: "I do believe it was Satan, ... who is in me". Tænk på Jacksons
miserable liv, som millioner hylder og forsvarer.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 03-03-05 12:42

> [...]
> høre en cd baglæns.
>
> Så hellere læse i snefnug eller kaffegrums eller kattefodspor

Den jeg hørte fortælle om det engang påstod at menneskets hjerne ubevidst
forstod de her beskeder. "Do it" skulle således være en skjult besked for at
få folk til at begå selvmord.
Jeg savner bare lidt dokumentation for disse skjulte funktioner i vores
hjerner.

/Andreas

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 13:01

> [...]
at
> få folk til at begå selvmord.
> Jeg savner bare lidt dokumentation for disse skjulte funktioner i vores

Kære Andreas, Lyrik og Britt,

Tore Sognefest skriver om, hvordan baglæns maskering virker helt teknisk,
f.eks. på siderne 53 og 54 i "Musikkens Makt". Han bruger mange sider på det
i bogen. Han skriver, at det drejer sig om to forskellige indgangsvinkler,
venstre og højre hjernehalvdel.

"Det spiller altså ingen rolle for hjernen, om budskabet kommer fremad eller
baglæns, eftersom hjernen koder det begge veje. Dette kan sammenlignes med
vort syn, hvor vore øjne ser alting op/ned, mens vor hjerne vender billedet
i vor bevidsthed. For at give et ekstremt eksempel: Dersom du hører et
budskab forlæns, som siger 'gå og hæng dig!', vil din bevidste tanke
umiddelbart forkaste det. Hører du derimod udsagnet 'gid gnæh go åg' (første
budskab baglæns, fonetisk) repeteret mange gange, vil højre hjernehavldel
oversætte budskabet for dig og lagre det som en slags fakta eller indtryk -
uden at du selv får mulighed for at vurdere det. Måske vil du efter gentagne
gentagelser af sådan et budskab tro, at det er dit eget sind, som har fundet
på disse tanker. ... I 5+ varehuse i USA og Canada fandt man på at udsende
baglænsbudskaber gennem muzakanlæggene i butikkerne. Budskabet var
formuleret som: 'Vær ærlig - stjæl ikke', 'Jeg er ærlig - jeg kommer ikke
til at stjæle' og 'Butikstyveri er ikke godt'. En varehuskæde rapporterede
om 37% besparelse p.g.a. mindsket butikstyveri, ca. 600.000$ sparet over 9
måneder." Sognefest fortsætter med at berette om det samme varehus, der også
kunne rapportere om øget arbejdsglæde, færre fejl og misforståelser i
arbejdet, øget præstation og produktion, en hyggeligere atmosfære, samt øget
købelyst hos kunderne.

Fra : Jane

Dato : 03-03-05 13:29

Difool skrev i <news:4226fc7e$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> fundet på disse tanker. ... I 5+ varehuse i USA og Canada fandt man på
> at udsende baglænsbudskaber gennem muzakanlæggene i butikkerne.

Du skulle vel ikke have eksmpeler på det musik så vi kan
høre det selv? Jeg vil syntes det kunne være skægt at høre
og hvis det virkelig var så positivt som du skriver har
de vel ikke opgivet det men derimod lavet masser af den
slags muzak siden?

Jane/Ma~
--
æbleskrog.dk

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 13:53

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message

> [...]
> og hvis det virkelig var så positivt som du skriver har
> de vel ikke opgivet det men derimod lavet masser af den

Kære Jane,

Jeg har kun læst det i Sognefests bog. Du kan bestille den fra
http://www.mitt.no

Fra : Jane

Dato : 03-03-05 14:03

Difool skrev i <news:42270892$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Jeg har kun læst det i Sognefests bog. Du kan bestille den fra
> http://www.mitt.no

Niks, ikke om du så skriver det baglæns smider jeg penge ud på
en bog - jeg vil høre muzakken og især gerne høre hvorfor når
den virker så fint de så ikke er ivrige efter at spille den
for mig uden jeg skal betale penge for en bog?

Jane/Ma~
--
æbleskrog.dk

Fra : Lyrik

Dato : 03-03-05 13:32

Difool wrote:
> [...]
> varehuskæde rapporterede om 37% besparelse p.g.a. mindsket
> butikstyveri, ca. 600.000$ sparet over 9 måneder."

learsI sduG rerøhlit entsirk ella

neslih
snej

Fra : Britt Malka

Dato : 03-03-05 14:12

On Thu, 3 Mar 2005 13:01:04 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

>Tore Sognefest skriver om,

Hvem er "Tore Sognefest"?

> [...]
>i bogen. Han skriver, at det drejer sig om to forskellige indgangsvinkler,

Nåda

Jeg har også hørt en præst med en betydelig stilling i staten udtale,
at satanisk musik kunne få folk til at begå mord. Det var først, da
jeg afkrævede ham en nærmere forklaring, at han trak i land.

Der er sensation i den slags stof, men det gør det på ingen måde til
andet end vås af den grund.

>"Det spiller altså ingen rolle for hjernen, om budskabet kommer fremad eller
>baglæns, eftersom hjernen koder det begge veje.

Og hvad så?

Bliver du til en oksefrø, fordi jeg siger "kvæk" til dig enten forlæns
eller baglæns?

Hvis jeg siger "Gør det!" til dig, sender du mig så en donation på 1
mio. euro? Hopper ud af vinduet? Sætter ild til naboens hund? Vasker
bilen?

Hvis min "Gør det!"-besked er skjult i en uskyldigt udseende lydfil,
der siger "Brug Linux", og du lytter til den baglæns, hvis du så
straks formatere din harddisk og installere Debian på den?

Hmm.... der er muligheder i det her. Jeg tror, at jeg fremover vil
indtale Tips&Tricks, og så have "klik på mine reklamer" og "køb mine
kurser" i teksten, når de lytter til Tips&Tricks baglæns.

Stod der noget i bogen om, hvordan man fik folk til at lytte baglæns?
Det skal måske siges til dem baglæns?

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 15:13

> Hvem er "Tore Sognefest"?
>
> Britt Malka

Kære Britt,

Tore Sognefest er vistnok rektor for en privatskole for Syvende Dags
Adventisterne i Bergen, Norge. Han har specialiseret sig i musik. Jeg har
også hørt ham holde foredrag og snakket med ham. Han er en god mand.

En anden god kilde til musik og rock er Samuele Bacchiocchi, en italiensk
Syvende Dags Adventist, der var den første ikke-katolik til at bestå fra
Pontifical Gregorian University i Rom, fik sit diplom af paven personligt.
Nu underviser han ved et amerikansk universitet. Bacchiocchi har skrevet
bogen "The Christian & Rock Music" (2000)

http://www.biblicalperspectives.com

Dette værk kommer ind på lidt af hvert i forholdet den-kristne-og-rock. Tore
Sognefest har iøvrigt skrevet et kapitel i bogen, sammen med andre
bidragersydere.

Jeg kan også anbefale "How To Conquer the Addiction of Rock Music" af div. i
Illinois (1993) Den indeholder mange vidnesbyrd om at bryde denne
afhængighed, og starter bogen med et citat: "Rockrytmen er en stærkere
afhængighed end crack eller kokain", sagt af en tidligere rock-narkoman fra
Detroit, og bekræftet af en psykiater på s. 81-85.

Fra : Britt Malka

Dato : 03-03-05 15:21

On Thu, 3 Mar 2005 15:12:40 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

>Tore Sognefest er vistnok rektor for en privatskole for Syvende Dags
>Adventisterne i Bergen, Norge. Han har specialiseret sig i musik.

Ah, ja, så ...

>En anden god kilde til musik og rock er Samuele Bacchiocchi, en italiensk
>Syvende Dags Adventist,

Altså, med al ære og respekt ... Nej, tak. Jeg er ikke interesseret i
at læse Syvende Dags Adventisters (hvorfor staver de i øvrigt
"syvendedagsadventist" i tre ord?) syn på musik, selv om du mener det
vel.

Min sparsomme fritid foretrækker jeg at bruge på at lære mere
hebraisk, på at studere de hellige skrifter m.m.

Fra : Harald Mossige

Dato : 03-03-05 19:56

"Difool" <bulawayo@moebius.dk> wrote in message

> [...]
> om 37% besparelse p.g.a. mindsket butikstyveri, ca. 600.000$ sparet over 9

Den historien kan lett falsifiseres:

Hjernen er en stor analogcomputer som mangler negasjonsfungsjonen.
Frasen: "Vær ærlig - stjæl ikke" kan ikke lagres "korekt", den vil bli
lagret som to komponenter: 1, "Vær ærlig" og 2, "stjæl". På samme måten,
"Jeg er ærlig - jeg kommer ikke til at stjæle", blir til 2 budskap: 1, "jeg
er ærlig", og 2, "Jeg kommer til at stjæle". Det tredje, "Butikstyveri er
ikke godt" blir lagret som "Butikstyveri er godt".

Merk også at de fem budskapene er selvstendige enkeltbudskap

De som har fabrikert historien mangler relevant fagkunskap.

(Jeg har ikke tatt opp til diskusjon fenomenet med "reversinformasjon!)

En refferanse er boken "ABZ", (mangler ISBN). Ellers kan idretshøyskolen i
Norge gi fyldig informasjon.

HM

Fra : Britt Malka

Dato : 03-03-05 14:03

On Thu, 3 Mar 2005 12:41:44 +0100, "Andreas Jensen"
> [...]

>forstod de her beskeder. "Do it" skulle således være en skjult besked for at

Næ! Det kan lige så godt være en skjult besked for at give sin mor en
buket blomster.

Det var en meget spændende sag, som vi så en lang dokumentarudsendelse
om. Judas Priest, hed gruppen (tak, Cyril). Cyril har haft dem på
plade siden engang i 70'erne, og han er ikke sprunget ud af et vindue
(selv om mange her i gruppen vist kunne ønske sig det i deres gode,
kristne hjerter), men -- som han siger -- han har kun hørt pladen
forlæns.

>Jeg savner bare lidt dokumentation for disse skjulte funktioner i vores
>hjerner.

Hvilken form for dokumentation vil du have?

For at det virker eller for at det ikke virker?

Fra : Andreas Jensen

Dato : 03-03-05 14:30

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> Hvilken form for dokumentation vil du have?
>
> For at det virker eller for at det ikke virker?

Man kunne forestille sig et videnskabeligt studie af det. Altså have et
antal grupper af mennesker som i en periode lytter til forskellig musik,
hvor man på forhånd har "afluret" hvad der er af beskeder når det afspilles
baglæns. Hvis disse grupper så bagefter var mere tilbøjelige til at tænke
særlige tanker eller gøre særlige ting... det kunne være interessant.
Så ville jeg være mere tilbøjelig til at tro på at det har indflydelse på
menneskers handlinger.

/Andreas

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 14:42

> [...]
> (selv om mange her i gruppen vist kunne ønske sig det i deres gode,
> kristne hjerter), men -- som han siger -- han har kun hørt pladen

Kære Britt og Cyril,

I er jo ikke sprunget ud af vinduet endnu p.g.a. Judas Priest. Men de kan
også have mange andre, meget farlige, bivirkninger. Selvmord er bare enden.
Derfor vil jeg opfordre jer til at smide alt med Judas Priest ud i
skraldespanden. Også selv om I ikke lytter til det så ofte, så har sådan
noget en binding for onde ånder. Der er et eksempel fra NT: "En del af dem,
der havde haft med trolddom at gøre, bragte deres bøger med og brændte dem i
alles påsyn. men regnede den samlede værdi ud og kom til 50.000 sølvpenge."
(Apostlenes Gerninger 19:19)

Priest havde en sang på deres "Painkiller" album fra 1990 med titlen "A
Touch of Evil" med teksterne "I can't resist a touch of evil", co-forfattet
af af producer Christ Tsangarides, også producer for satanisme-pioneren King
Diamond, alias Kim Bendix Pedersen, tidligere Hvidovre. Man starter med
sympati for "a touch of evil" og ender så med the real thing. Det bliver kun
værre.

Jeg kender til en koncert-medarbejder, hvor Priest spillede. Det første de
gjorde, da de kom, var at finde kokainen frem.

Mit råd er derfor kort fortalt: Destruer al Judas Priest! Hvis I forærer det
væk, bringer I bare forbandelsen videre.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-03-05 14:54

Difool skrev Torsdag den 3. marts 2005 14:41 i beskeden
<4227140e$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> Mit råd er derfor kort fortalt: Destruer al Judas Priest! Hvis I forærer
> det væk, bringer I bare forbandelsen videre.

Uden at VILLE lyde grov, vil jeg godt spørge lidt i samme stil?

Hvad med musik af Whitney Houston?
- Hun misbrugte kokain m.v. sammen med Bobby Brown...
Hvad med musik af Michael Jackson?
- Han er for retten for pædofili, og betalte $$ for at skjule
sine "tendenser...
Hvad med musik af den såkaldt kristne gruppe "Depeche Mode"?
- Forsangeren, David Gahan, misbrugte også coke, og var på et tidspunkt
på vej til selvmord, men guitaristen fandt ham, og "reddede" ham...

For at gøre en LANG historie meget kort: hvis man kun skulle lytte til musik
hvor man helt og fuldt kunne forsvare kunstneren, så er der næppe ret meget
mere end Celine Dion på hylderne... Alle har deres "skeletter" i skabene
rundt omkring.

Kvalitet har mange facetter - der er godt indenfor Metallica, Pink Floyd,
Østjysk Musikforsyning, you name it... Selv L Ron Harald er godt, hvis man
forstår at skelne imellem kunstnerens udtryksform og de realiteter
kunstneren forsøger at påpege, selvom jeg indrømmer man skal sortere en del
"eder" fra.

Henrik, Dianalund
Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 15:43

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> - Forsangeren, David Gahan, misbrugte også coke, og var på et tidspunkt
> på vej til selvmord, men guitaristen fandt ham, og "reddede" ham...

Depeche Mode er spottere af værste grad. Teknopop findes ikke bedre, men lyt
til teksten på "Blasphemous Rumours" fra "Some Great Reward" fra 1984.
Udover "Speak and Spell", har det været Martin Gore, der har skrevet næsten
alt, også denne blasfemiske sang, der fornægter og latterliggør Jesus
Kristus.

> [...]
> Med venlig hilsen
> Henrik, Dianalund
> Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Kære Henrik,

Jeg tror, at rock, pop, heavy metal o.s.v. bare er forskellige afskygninger
af samme onde. Whitney Houston og Michael Jackson er bare blidere billeder
af den ægte vare.

Hvad angår Metallica: Sangskriver James Hetfield anses for en af mest
intelligente tekstforfattere indenfor heavy metal (hvilket ikke siger så
meget, men hans tekster har mening). Hele Metallica har været hele møllen
igennem som narkomaner af hårde stoffer og nedture, undtagen Hetfield, der
"kun" har været alkoholiker og på afvænningsanstaler. Deres oprindelige
bassist Cliff Burton døde i en busulykke, efter sigende i forbindelse med
deres udskejelser. Jeg har også altid set op til Hetfields intelligente
tekster. Men derfor er de onde alligevel, omend intelligente.

F.eks. fra "Jump in the Fire" fra debuten "Kill'Em All" (1983):

Down in the depths of my firey home
the summons belle will chime
tempting you and all the earth
to join our sinful kind
.... so come on, jump in the fire
.... with hell in my eyes and death in my veins
.... feeding on the minds of man
and from the souls within
.... trying to keep the hellfire lit
.... come on where you belong"

"Fade to Black" anses for en klassiker fra "Ride the Ligthning" (1984). Det
er faktisk en beskrivelse af en deprimeret mand, der vælger at begå
selvmord.

Titelsangen fra "Master of Puppets" (1986) handler tilsyneladende om
stoffer, men jeg tror også deres "master" er en anden.

"Come crawling faster
obery your master
your life burns faster
obey your master"

Den instrumentale "The Call of Ktulu" fra "Ride the Lightning" er faktisk
titlen på et satanisk ritual. Satan-præsten Anton Szandor LaVey, grundlægger
af Church of Satan i San Fransisco, kaldte et af kapitlerne i sin bog "De
Sataniske Ritualer" for "Ktulus Kald", hvor Ktulu er en havdæmon man ofrer
til.

Og sådan fortsætter Metallicas mørke historie.

Jeg har valgt kun at lytte til ikke-rytmisk musik. Jeg har ikke personligt
eksempler på hver eneste pop-musiker, men hvis man studerede det nøje, tror
jeg, man ville finde onde budskaber i dem alle.

Selv uskyldige Mike Oldfield i hans "Tubular Bells"-album fra 1973, hvor
baglænsmaskeringen lyder:

"I want to know where hell is, I want to know where hell is"

Og The Eagles-hittet "Hotel California" bagfra:

"Yes, Satan had them. He organized his own religion. Yeah, when he know he
shouldn't. Ooooh... It was delicious. He puts it in a vat, he fixed it for
himself, who makes it away."

Forlæns går sangen "Velkommen til Hotel California, sikke et dejligt sted
(sikke et dejligt ánsigt)" Indeni pladen er et ansigt, der ligner Anton
Szandor LaVeys, Satan-kirkens grundlægger. LaVeys satan-kirke havde iøvrigt
hjemme på "California Street" i San Fransisco. Der siges også i sangen, at
"ånden havde de ikke haft der siden 1969". 1969 var årstallet for udgivelsen
af LaVeys hovedværk, "Satans Bibel". The Eagles-manageren Larry Selters
erkendte, at medlemmer af bandet havde forbindelse til medlemmer af
Satan-kirken.

Jeg har bare hørt så meget om alle mulige uskyldige rock- og pop-stjerner,
som så viser sig at være fra den onde, at jeg efterhånden antager, at de
alle er det. Rockmusik er vanedannende, og det er svært at slippe det. Men
det er det bedste.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-03-05 17:31

Difool skrev Torsdag den 3. marts 2005 15:43 i beskeden
<42272365$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Depeche Mode er spottere af værste grad. Teknopop findes ikke bedre, men
> lyt til teksten på "Blasphemous Rumours" fra "Some Great Reward" fra 1984.

Her er teksten:

=== citat ===
Girl of sixteen, whole life ahead of her
Slashed her wrists, bored with life
Didn't succeed, thank the Lord
For small mercies

Fighting back the tears, mother reads the note again
Sixteen candles burn in her mind
She takes the blame, it's always the same
She goes down on her knees and prays

I don't want to start any blasphemous rumours
But I think that God's got a sick sense of humor
And when I die I expect to find him laughing

Girl of eighteen, fell in love with everything
Found new life in Jesus Christ
Hit by a car, ended up
On a life support machine

Summer's day, as she passed away
Birds were singing in the summer sky
Then came the rain, and once again
A tear fell from her mother's eye

I don't want to start any blasphemous rumours
But I think that God's got a sick sense of humor
And when I die I expect to find him laughing
=== citat slut ===

> Udover "Speak and Spell", har det været Martin Gore, der har skrevet
> næsten alt, også denne blasfemiske sang, der fornægter og latterliggør
> Jesus Kristus.

Vi må læse teksten meget forskelligt. Der er ingen latterliggørelse.
Tværtimod er det realiteter, at også dem der "finder nyt liv" bliver kørt
ned, og kommer ud for ulykker. Selvmord er også noget forældre tager
skylden for, så fortæl mig lige, Mikkel: HVAD ER DET DER ER SÅ FORKERT, når
du læser teksten? Nu er det ikke kun hvad du hører, men nu kan du læse den
langsomt, og tolke ordene...

> Jeg tror, at rock, pop, heavy metal o.s.v. bare er forskellige
> afskygninger af samme onde. Whitney Houston og Michael Jackson er bare
> blidere billeder af den ægte vare.

Du må da have meget svært ved at købe plader med den indstilling...

Er det så kun klassisk harpemusik, der er "ok"?

> [...]
> deres udskejelser. Jeg har også altid set op til Hetfields intelligente
> tekster. Men derfor er de onde alligevel, omend intelligente.

Trommeslageren, Lars Ulrich, har nok drukket en bajer i ny og næ, men ham
glemte du vist at undtage fra dine narko-påstande. Lad mig lige minde dig
om at han er søn af en meget kendt tennisspiller, så sund livsførelse er
ikke fremmed for ham...

> Og sådan fortsætter Metallicas mørke historie.

Du har åbenbart ikke hørt "Nothing else matters" -- den "mørke historie" er
vist en noget "sort" tolkning af deres karriere...

> Jeg har valgt kun at lytte til ikke-rytmisk musik. Jeg har ikke personligt
> eksempler på hver eneste pop-musiker, men hvis man studerede det nøje,
> tror jeg, man ville finde onde budskaber i dem alle.

Javel. Det er da også en indstilling...

> [...]
> alle er det. Rockmusik er vanedannende, og det er svært at slippe det. Men

Alt med måde. Sorter i musikken - det er ikke helt så sort/hvidt som du gør
det til. Men du er da i det mindste ærlig med hensyn til din "position".
Den ros skal du have!

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 19:28

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> Difool skrev Torsdag den 3. marts 2005 15:43 i beskeden
> <42272365$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> i gruppen
> dk.livssyn.kristendom:

Kære Henrik,

Det er nu ganske som jeg husker teksten, så jeg indsætter mine kommentarer
undervejs.

> Her er teksten:
>
> === citat ===
> Girl of sixteen, whole life ahead of her
> [...]

Først tror pigen (og hendes familie), at det er Herren, der har frelst hende
fra det mislykkede selvmord.

> Fighting back the tears, mother reads the note again
> Sixteen candles burn in her mind
> She takes the blame, it's always the same
> She goes down on her knees and prays

Moderen føler taknemmelighed og skyld overfor Gud, og helliger sig Ham i
bøn. Det lyder jo godt, men der er mange, der netop synes at "kristen skyld"
er selvpineri.

> [...]
> But I think that God's got a sick sense of humor
> And when I die I expect to find him laughing
>
> Girl of eighteen, fell in love with everything

Så finder pigen Jesus, men bliver så kørt over.

> Summer's day, as she passed away
> Birds were singing in the summer sky
> Then came the rain, and once again
> A tear fell from her mother's eye

Så dør pigen endeligt, og moderen er alene og ulykkelig.

> I don't want to start any blasphemous rumours
> But I think that God's got a sick sense of humor
> And when I die I expect to find him laughing

Moderen kunne selvfølgelig have haft håbet og Herren, men Gore skriver så
her, at Gud har en syg form for humor. Det må vel betyde, at Gore faktisk
siger, at Gud er syg, eller at den Gud, som pigen og hendes moder fandt,
Jesus Kristus, er deres egen illusion, i hvert fald ikke Gores billede af en
retfærdig Gud. Gore har netop pustet ild i de blasfemiske rygter.
> [...]
når
> du læser teksten? Nu er det ikke kun hvad du hører, men nu kan du læse den

Som jeg skriver, så var det for mig netop denne ene sang, der fik mig til at
forkaste Depeche Mode. Jeg følte, at de sagde, at Gud var syg, i hvert fald
den Jesus, som pigen og hendes moder havde fundet. En utrolig poetisk måde
at formulere dette budskab, med en historie. Men det var sådan den gik ind
hos mig. Jeg købte selv "Some Great Reward" da den udkom i 1984, en af mine
allerførste plader, så jeg har lyttet til den hudløshed, hvorfor det var en
af de sværeste at skille sig af med.

> Du må da have meget svært ved at købe plader med den indstilling...
>
> Er det så kun klassisk harpemusik, der er "ok"?

Mere eller mindre. Jeg havde en betragtelig pladesamling, domineret af heavy
metal. Da Kristus kaldte på mig, så jeg det forkerte i de værste af
teksterne, og holdt op med at høre dem. Så så jeg det forkerte i de mere
"uskyldige", og holdt op med at høre dem. Og gik gradvist over til klassisk
musik. Til sidst røg al den inficerede musik ud. Hvis man elsker musik, og
mest dyrker rock, så kan man jo ikke bare skrotte rocken uden at erstatte
det med noget. Jeg gik derfor skridt-for-skridt over til klassisk, og kan nu
leve helt på klassisk og salmer.

Jeg lytter nu derimod til et bredt spektrum af klassisk. F.eks især Debussys
klavermusik. Debussy var en ugudelig skørlevner, og skrev ikke sin musik til
Herrens ære, men det er ren musik, meget drømmende, og jeg tror ikke det er
inficeret. Eller Gustav Mahler, som bliver anset for "steril" og
"Gudsforladt". Men hans symfonier er smukke og mystiske, og jeg tror heller
ikke de er inficerede. Faktisk de få klassiske kunstnere, jeg undgår, er
sådan noget som Benjamin Britten, Per Nørgård og Franz Hummel. Når jeg
lytter til deres musik, kan jeg mærke uroi min ånd, at denne musik er
nedefra, der er et eller andet galt. Men de udgør jo periferien i den
klassiske musik.

> [...]
> om at han er søn af en meget kendt tennisspiller, så sund livsførelse er

Det var faktisk netop Lars Ulrich, der stod frem i en dansk avisartikel for
nogle år tilbage, og tilstod, at hele Metallica, inklusive Ulrich, havde
været på stoffer, undtagen Hetfield, der "bare" var alkoholiker. Metallica
pralede iøvrigt med kælenavnet "Alcoholica".

> Du har åbenbart ikke hørt "Nothing else matters" -- den "mørke historie"
er
> vist en noget "sort" tolkning af deres karriere...

Er "Nothing Else Matters" ikke ligesom et lille stearinlys af lys, der
blæser på en ellers kulsort mørk langt ude i ødemarken? (Næsten ligeså
poetisk som Gore.)

> Javel. Det er da også en indstilling...

Til eksempel fandt jeg også ABBA for rigtig gode, hit på hit. (De har solgt
flere plader end The Beatles.) Jeg har ikke hørt et faktisk eksempel på
deres inspiration fra den onde, men til foredraget med Tore Sognefest, havde
Sognefest en lang, lang række eksempler på sin projektor og spillede mange
af dem. Men jeg så, at han også havde en med ABBA, som han ikke spillede.
Men da han har vist, at langt de fleste er fra den onde, og sikkert også
kunne vise det med ABBA, så røg ABBA også i den sorte sæk.

> [...]
> Med venlig hilsen
> Henrik, Dianalund
> Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Jeg kunne sagtens forestille mig, at noget folkemusik o.lign. heller ikke er
inficeret, men jeg lytter bare kun til det klassiske. Den eneste bare lidt
rytmiske plade, jeg har tilbage, er en lovsangs-CD fra adventisterne. Men
den tør jeg heller ikke spille.

Mine advarselslamper lyser rødt, hvis jeg kommer i en kirke, hvor den
rytmiske musik dunker med bas, trommer og elguitar. Jeg holder på
traditionelle salmer i Guds hus.

Fra : P. Larsen

Dato : 03-03-05 21:53

Difool wrote:

> Som jeg skriver, så var det for mig netop denne ene sang, der fik mig til at
> forkaste Depeche Mode.

Tænk, det var lige omvendt for mig. Den sang er en af grundstenene i mit
unge liv, der fik mig til at tænke over, hvor ubegrundet religion og
kristendom egentlig er. Jeg har sjunget højt til den, og spillet den for
venner og bekendte, for at få en dialog igang.

Og du er den første jeg har mødt, som finder den blasfemisk (med mindre
enhver tvivl i dine øjne er blasfemisk). Selv andre kristne har somregl
udtalt noget i retningen, af "Guds vilje er urangsagelig" og der ikke
altid er mening med galskaben.

Jeg har sågar mødt folk som opdagede at selvmord havde en DÅRLIG
konsekvens for ens familie ved at lytte til sangen.

> Jeg følte, at de sagde, at Gud var syg, i hvert fald
> den Jesus, som pigen og hendes moder havde fundet. En utrolig poetisk måde
> at formulere dette budskab, med en historie.

Præcist. Stof til eftertanke - hvad mere kan vi forlange af vores kunstnere?

> [...]
> allerførste plader, så jeg har lyttet til den hudløshed, hvorfor det var en

Det minder mig om bogbrænding. Vi skulle måske også kassere bøger om
holocaust fordi de er slemme? Hvad med Biblen? Der er mord, incest og
andre dårligdomme i den sag - kunne give folk temmelig obscure ideer
hvis de læste i biblen og efterlevede historierne??

> Mere eller mindre.

Ehh - Mozart og Bethoven var absolut ikke hellige i deres opførsel.
Mozart var en horekarl og fuld af "superlativer" i sit sprog. Så vi må
vist også tage dem ud af samlingen. Lytterene kunne jo få den ide, at
det at drikke, hore og bande fører til vidunderlig musik!

Jeg er ikke helt sikker, men Holberg var vist heller ikke nogen helgen ...

> [...]
> det med noget. Jeg gik derfor skridt-for-skridt over til klassisk, og kan nu

Tjaa, hver mand sin smag. Det er nu sjovt som folk vælger, at leve det
liv vi kender i kaos, i HÅB om at det bliver bedre når man har stillet
træskoene.

> [...]
> været på stoffer, undtagen Hetfield, der "bare" var alkoholiker. Metallica
> pralede iøvrigt med kælenavnet "Alcoholica".

Det samme kan siges om datidens klassiske idoler.

> [...]
> Men da han har vist, at langt de fleste er fra den onde, og sikkert også
> kunne vise det med ABBA, så røg ABBA også i den sorte sæk.

Måske - men slemme ABBA - de blev jo gift og _skilt_. Fy skamme, sikken
et forfalsket forbillede!

> [...]
> rytmiske plade, jeg har tilbage, er en lovsangs-CD fra adventisterne. Men

Du må have et eller andet løst oveni kasketten. Hele rock branchen er et
stort komplot arrangeret at djævlen!! Get real!

Mvh.
P. Larsen

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 22:44

"P. Larsen" <bitdeb@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> andre dårligdomme i den sag - kunne give folk temmelig obscure ideer
> hvis de læste i biblen og efterlevede historierne??

Kære P.

Nu tror jeg på Bibelen, og den giver et eksempel på, hvad kristne bør gøre
med okkulte ting: "En del af dem, der havde haft med trolddom at gøre,
bragte deres bøger med og brændte dem i alles påsyn. Man regnede den samlede
værdi ud og kom til 50.000 sølvpenge. Således fik ordet ved Herrens kraft
stadig fremgang og styrke." (Apostlenes Gerninger 19:19-20)

> Tjaa, hver mand sin smag. Det er nu sjovt som folk vælger, at leve det
> liv vi kender i kaos, i HÅB om at det bliver bedre når man har stillet
> træskoene.

Men derfor behøver man vel ikke at svælge i al det, man ved er ondt, så
bliver håbet ligesom lidt sværere at opretholde. Bibelen giver håb. Men
derfor skal man jo ikke glemme den efter at have læst den én gang, og så
svælge i underlødig litteratur og satanisk musik. Så tror jeg at det
bibelske håb er sværere at holde vedlige. Bibelen er netop bevist sand ved
at den ikke bare fortæller alle de gode historier, men også de kedelige. I
modsætning til rock, der forherliger al ondt som godt. Hvad højtalerne
flyder over af, afspejler sig også i ens hjerte.

> Du må have et eller andet løst oveni kasketten. Hele rock branchen er et
> stort komplot arrangeret at djævlen!! Get real!
>
> Mvh.
> P. Larsen

Ja, hele rock-branchen er Satans branche. Du har jo fri vilje til at lytte
til "The Prince", Judas Priest, Deicide, Madonna, Demon hele dagen, men jeg
tror altså, at hvad der dominerer din musiksmag også får en betydning for
din ånd.

Jeg vil stadig opfordre dig og andre rock-narkomaner til at købe Tore
Sognefests bog om rock. Pengene er langt bedre givet ud end til nogen
Metallica-plade.

http://www.mitt.no

Fra : Britt Malka

Dato : 03-03-05 22:54

On Thu, 3 Mar 2005 22:43:41 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

>Ja, hele rock-branchen er Satans branche. Du har jo fri vilje til at lytte
>til "The Prince",

Hvis du med "The Prince" mener Prince, så er han skam blevet kristen.
Mere kristen end de kristne endda. Han er blevet Jehovas Vidne og
bliver kørt fra dør til dør for at omvende folk.

>Judas Priest, Deicide, Madonna, Demon hele dagen, men jeg
>tror altså, at hvad der dominerer din musiksmag også får en betydning for
>din ånd.

Og hvis man har en jævnt blandet musiksmag? Hvordan er ens ånd så?

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 23:16

> [...]
> Mere kristen end de kristne endda. Han er blevet Jehovas Vidne og
> bliver kørt fra dør til dør for at omvende folk.

Kære Britt,

Det var da dejligt at høre, at "The Prince" er blevet kristen. I min
erindring står han bare som en sjovert, der specialiserede sig at dyrke sex
med sin guitar på scenen. Nu har jeg aldrig gået så meget op i "The Prince",
men jeg mener, at dybest set alt, han sang om, var udfoldelsen af sine
sexuelle fantasier og erfaringer med alle aldre, og at det var dette, der
fængede hos de unge får, som han tiltrak med sin musik. Han videoer skulle
være XXX-rated.

Men så lad os se, om det holder ved. Little Richard blev jo også "kristen",
og skiftede tilbage til rock, og gentog dette stunt 117 gange. Endnu et tegn
på, at selv denne foregangsmand, Little Richard, ikke kunne forene sin
rock'n'roll med at være kristen.

Fra : P. Larsen

Dato : 04-03-05 00:40

Difool wrote:
(insert msg+id here ....)

> [...]
> værdi ud og kom til 50.000 sølvpenge. Således fik ordet ved Herrens kraft
> stadig fremgang og styrke." (Apostlenes Gerninger 19:19-20)

Så du tror at bogbrændning, og dermed ignorance, er godt? At såfremt du
betegner noget som værende imod din Gud, så er du i din gode ret til at
nægte ham hvad-som-helst, og endda tilbyde ham døden? Såfremt nogen
hvisker i dine øren, at du skal brænde palads ned fordi de ser ukulte
film - så er det godt?

Biblen har lige så meget lir, hor og horror ... måske mere grotesk ...
end de fleste rock-sange har. Men DEN har jo et formål, ikke sandt?
Hvorfor kunne rock, country og pop så ikke have samme formål - en mening
med galskaben?

> Men derfor behøver man vel ikke at svælge i al det, man ved er ondt, så
> bliver håbet ligesom lidt sværere at opretholde.

Vrøvl. Det er dig som nægter dig goder i livet udfra en betragning at du
bliver belønnet ved dages ende. Noget du på ingen måde har noget at
holde i - udover en bog og en del andre mennesker der deler samme
hypotese/fantasi. Og det er da meget godt, at man tror på livet efter
døden; men sjovt nok, at det de samme mennesker som gør livet til et
helvede på jorden - for at bruge jeres egen termonologi. Det er en
selv-opfyldende profiti .. "vi får det bedre efter vi dør" - jo tak, I
har jo ikke gjort noget for at få det bedre i livet - tværtimod.

Istedet for at opfatte livet som en prøvelse - prøv at opfatte det som
en gave, og brug til det til bedste du kan! Hvilket inkluderer at læse
en god bog, lytte til god musik og gøre ting der får dig til at føle
rart; præsist som man føler efter at have lyttet til et godt rock-nummer
eller læst en krimi med mange dårlige handlinger, men du blev underholdt.

Der er intet i dine mange "holdninger" jeg ser hold for, vedr. om disse
opblevelser får nogen til at opføre sig ondt. Men HVIS du har ret, så
har kristne altså et RIGTIGT stort problem - for deres Bibel er fuldt
med sådanne ting og sager ... så den burde være den første bog på bålet!

> Bibelen giver håb. Men
> derfor skal man jo ikke glemme den efter at have læst den én gang, og så
> svælge i underlødig litteratur og satanisk musik.

Håb og håb ... den siger jo at vi alle bliver straffet, nu og i
evigheden! For noget vi ikke bad om at blive udsat for i første omgang.
Der er absolut intet belæg for, at noget af biblen eller andre religiøse
skrifter er korrekt. Jeg har endnu ikke set nogen der bekræfte et liv
efter døden - og da slet ikke om der er et himmel og helvede. Hvad der
er sikkert, fra min stol, er at mange religøse laver dette liv til et
rent helvede. For dem selv og ganske ofte, for mange andre. Eksempel,
ved at være imod kondomer og anden sexuel beskyttelse lider mange, især
i 3die verdens lande, af alvorlige sygdomme og folk lever i sult og
fattigdom, fordi der er alt for mange mennesker. Hvis det er håbet og
det gode i kristendommen, så kan jeg altså sagtens være foruden.

> [...]
> modsætning til rock, der forherliger al ondt som godt. Hvad højtalerne
> flyder over af, afspejler sig også i ens hjerte.

Vrøvl. ALT?? Hvordan ALT? Der er intet om flyvemaskiner i biblen .. så
ALT kan den altså ikke beskrive. Der er masser af rock der ikke
forherliger "ondt" som du kalder den. Der er også masser der gør.
Ligesom der er præster der prædiker ondt og dem der prædiker godt. Det
er op til os mennesker at lytte og komme til de rette konklussioner.
Blot fordi en sang er nonsens tekstmæssigt, kan det jo være at musikken
er et kunststykke i sig selv - om ikke andet får følelserne til at koge.
Nååå nej, det er jo også "ondt"?

> [...]
> tror altså, at hvad der dominerer din musiksmag også får en betydning for

Det var sgu' da lidt af en påstand. På højde med "9-11 was constructed
by the FBI". Den eneste sande konspiration og tværpolitiske samarbejde
for at elendiggøre vores liv jeg kender, er _alle_ religioner. De er
organiseret med det eneste formål at til-intetgøre alt andet end netop
dem. Ihvertfald bilde dem ind, at de kommer til at fortryde med mindre
de bakker op om illusionen.

> Jeg vil stadig opfordre dig og andre rock-narkomaner til at købe Tore
> Sognefests bog om rock. Pengene er langt bedre givet ud end til nogen
> Metallica-plade.´

Ohhh tak - så må du jo være fanatiker af værste skuffe, nu da vi er
igang med at kalde hinanden for navne?

Det er mig evigt klart, hvorfor kirke og stat bør være adskildt. Men den
slags holdninger har vi jo snart genindført censur og dødstraf.

Mvh.
P. Larsen

Fra : Difool

Dato : 04-03-05 01:23

> [...]
> nægte ham hvad-som-helst, og endda tilbyde ham døden? Såfremt nogen
> hvisker i dine øren, at du skal brænde palads ned fordi de ser ukulte

Kære P,

De kristne i Efesus fra Apostlenes Gerninger brændte deres egne okkulte
bøger, og blev velsignede af Herren. Jeg har destrueret mine egne okkulte
plader, og Herren har velsignet mig. Jeg smider ikke andre folks okkulte
plader ud, men opfordrer dem bare til det. Det er ikke særlig kærligt at
sige til et andet menneske, at dets plader, der kan føre det ud i al slags
skidt, er gode, bare for ikke at at træde over tæerne. Skal man sige til en
narkoman, at narkoen er god for ham, bare for at støtte hans overbevisning?
Én ting er at sige "ja" til Jesus. Men så må man også sige "nej" til Satan.
Og dette "nej" består f.eks. ved at skille sig af med Satans indbydelser i
ens liv, som man selv har givet ham invitation til. Sig til ham "vig bort i
Jesu Navn", luk døren, og invitér ham ikke mer, så er den værste fare
overstået.

Jeg er langt mere generet af rockmusik, der skal spilles overalt på
offentlige steder, uden at man kan sige nej til det. Ligesom pornografi
overalt, man heller ikke kan vige udenom.

> [...]
> eller læst en krimi med mange dårlige handlinger, men du blev underholdt.

Folk synes også selv, at det er "dejligt" og får dem til at "føle godt", når
de voldtager små børn og dyrker sex med grise og geder. Bare et par vilde
ekstremer, men Bibelen siger, hvad, der er synd, og hvad der ikke det. Da
Adam og Eva smagte på frugten i Edens Have syntes de også, at det gav en god
følelse, og de havde endda fået at vide, at det var helt OK. Slangen sagde
det selv! Sådan er det langt hen ad vejen. Hvad der føles godt, er ikke
nødvendigvis godt, hverken for en selv, eller i vor Skabers øjne. Verden
siger, at fri sex er "kærlighed", men én konsekvens kan være AIDS. Man
høster, hvad man sår.

Man kan sagtens have et underholdende og spændende liv uden rockmusik. Man
lærer at blive bevæget af Jesu Ånd i stedet.

> Håb og håb ... den siger jo at vi alle bliver straffet, nu og i
> evigheden! For noget vi ikke bad om at blive udsat for i første omgang.

Gud dømmer os alle til sidst, enten til evigt liv med Ham, eller helvede.
Man bliver ikke fritaget fra helvede, bare fordi man vælger at lade være med
at tro på det. Der er intet håb udenfor Bibelen og Jesus (Dens Forfatter).
Man kan sagtens tro, at Bibelen er Guds Ord, samtidig med, at man går
fortabt, fordi man bare ikke lyttede til den. Jvf. at hvis man er overbevist
om, at ens nye vaskemaskine skal køres efter den vaskemaskinemanual, man fik
med; men så bliver ved med at bruge manualen til benzingeneratoren, og
hælder benzin i vaskemaskinen. Resultatet bliver dårligt, elendigt, også
selv om man godt vidste, at man skulle have fulgt vaskemaskinemanualen.
Kundskab giver ikke evigt liv i sig selv, hvis man ignorerer Forfatteren.

> [...]
> fattigdom, fordi der er alt for mange mennesker. Hvis det er håbet og
> det gode i kristendommen, så kan jeg altså sagtens være foruden.

Fri sex, f.eks. udenfor ægteskabet, forbliver synd, også med kondom.

> [...]
> Blot fordi en sang er nonsens tekstmæssigt, kan det jo være at musikken
> er et kunststykke i sig selv - om ikke andet får følelserne til at koge.

Bibelen omtaler sandelig flyvemaskiner. I Esajas 31:5 siges profeteres der:
"Som svævende fugle vil Hærskarers Herre nu beskytte Jerusalem, beskytte og
redde, skåne og sikre." Denne profeti blev opfyldt den 9. december, 1917,
hvor de britiske styrker under general Allenby indtog Jerusalem fra
tyrkernes overherredømme. Tyrkerne overgav sig, da de så de engelske
flyvemaskiner flyve henover byen, som svævende fugle.

Bibelen omtaler også biler og atomkrig f.eks. Endnu flere beviser på, at
denne Bog blev skrevet af mennesker, der var drevet af Gud. De skrev
profetier tusinder af år, før nogen endog drømte om, at noget som det kunne
blive en realitet. Men Forfatteren vidste det.

> [...]
> organiseret med det eneste formål at til-intetgøre alt andet end netop
> dem. Ihvertfald bilde dem ind, at de kommer til at fortryde med mindre

Den herskende verdensorden er også en religion. Det er en religion, der
siger, at Guds Ord er videnskabsmænds undersøgelser og fagbøger. Hvis man
ikke tror på dem, er man uvidende og dum og gammeldags. Når de så ændrer
deres sandhed, forventes alle at følge trop og underkaste sig dem. Også selv
om sandheden lige pludslig er en anden end for 5 år siden. Bibelen derimod
forandrer sig ikke. Den forbliver en urokkelig klippe.

> Ohhh tak - så må du jo være fanatiker af værste skuffe, nu da vi er
> igang med at kalde hinanden for navne?

Du må undskylde, at jeg kaldte dig rocknarkoman. Men jeg syntes bare, at det
fremgik af, hvad du sagde, at du havde svært ved at slippe rocken. Jeg vil
da gerne kalde mig selv for rocknarkoman, bare én, der er ude af skidtet.

> Det er mig evigt klart, hvorfor kirke og stat bør være adskildt. Men den
> slags holdninger har vi jo snart genindført censur og dødstraf.
>
> Mvh.
> P. Larsen

Vi har allerede legaliseret dødsstraf for uskyldige spædbørn. Og når
Sovjet-EU-nionen bliver en realitet snart, får vi også masser af censur.
Vent og se.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 04-03-05 07:26

"Difool" <bulawayo@moebius.dk> skrev i en meddelelse
> De kristne i Efesus fra Apostlenes Gerninger brændte deres egne okkulte
> bøger, og blev velsignede af Herren. Jeg har destrueret mine egne okkulte
> plader, og Herren har velsignet mig. [...]

Undskyld mit emneskift, men den vil jeg gerne have forklaret. Jeg forstår
ikke hvad folk mener når de siger at de gør dit og dat og i bytte får en
masse velsignelser. De pågældende mennesker ser ikke ud til at modtage
omtalte velsignelser - ikke på en måde jeg kan se ihvertfald. De skal vel
også stadig rydde deres fortov for sne osv.
Kan du ikke forklare mig på hvilken måde du oplever velsignelserne? Det har
altid været en gåde for mig.

/Andreas

Fra : Difool

Dato : 04-03-05 09:34

> [...]
> også stadig rydde deres fortov for sne osv.
> Kan du ikke forklare mig på hvilken måde du oplever velsignelserne? Det

Kære Andreas,

Én kæmpe ting i mit liv, der blev fjernet ved at sige "Vig bort Satan!" og
handle derefter, var, at jeg slap for noget, der havde gjort mit liv en
elendighed i meget lang tid. Det er personligt, så tillad mig at jeg ikke
uddyber det så nøje. Men alle sagde, at det måtte jeg leve med, og det ville
da mindst af alt hjælpe at skille sig af med okkulte plader, "latterligt" og
"overtroisk" var ordene. Men Jesus var den Eneste, der gav mig blot et lille
håb; det fulgte jeg, og derfor er jeg Ham mere taknemmelig end nogensinde.
Og endnu mere skeptisk overfor folk, der uden videre viger uden om Hans
løfter i Bibelen.

Fra : Britt Malka

Dato : 04-03-05 11:08

On Fri, 4 Mar 2005 09:34:24 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

>Én kæmpe ting i mit liv, der blev fjernet ved at sige "Vig bort Satan!" og
>handle derefter, var, at jeg slap for noget, der havde gjort mit liv en
>elendighed i meget lang tid.

Har jeg forstået dit svar korrekt, at det er det ovenfor nævnte, som
du betegner som Guds velsignelse?

Fra : Andreas Jensen

Dato : 04-03-05 12:10

> Har jeg forstået dit svar korrekt, at det er det ovenfor nævnte, som
> du betegner som Guds velsignelse?

Sådan forstår jeg det også. Hvilken ting der er tale om er privat, og det er
også fint nok.
Hvis andre herinde har deres egne eksempler på måder de har mærket
velsignelser ved at gøre en eller anden ting, vil jeg meget gerne høre om
det, hvis ikke det er privat for dem.

/Andreas

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 07-03-05 14:44

> [...]

> De kristne i Efesus fra Apostlenes Gerninger brændte deres egne okkulte
> bøger, og blev velsignede af Herren. Jeg har destrueret mine egne okkulte

Nej min ven - det er Den Onde der har velsignet dig og leder dig til at
lokke flere disciple til. Intolerance og ignorance er djævelens værktøjer,
ikke Guds.

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 16:52

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> lokke flere disciple til. Intolerance og ignorance er djævelens værktøjer,

Kære Jørgen,

I dette tilfælde er det dig, der er Djævelens talsmand.

"Træk ikke på samme hammel som de vantro! For hvad har retfærdighed med
lovløshed at gøre, eller hvad har lys til fælles med mørke? Hvordan kan
Kristus og Beliar stemme overens, eller hvordan kan en troende have lod og
del med en vantro? Hvilken sammenhæng er der mellem Guds tempel og
afguderne?" (2. Korinther 6:14-16)

"Elsk ikke verden og heller ikke det, som er i verden. Hvis nogen elsker
verden, er Faderens krælighed ikke i ham;" (1. Johannes 2:15)

Verden elsker sin egen musik, og Beliar og afguderne florerer i den, og
nogle forsøger at pode Kristus ind i den. Én ting er at du selv synder, men
led ikke andre i fristelse ved at male et billede af Satan som en lysets
engel i hans musik.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 17:13

On Mon, 7 Mar 2005 16:52:29 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

> [...]
>
>"Elsk ikke verden og heller ikke det, som er i verden. Hvis nogen elsker
>verden, er Faderens krælighed ikke i ham;" (1. Johannes 2:15)

Hvor er det nemt at hive et par skriftsteder frem, som kan understøtte
alt mellem himmel og jord.
Men tænk lige over, at det du faktisk har "bevist" her, er at du burde
lukke dig ind i en glasklokke, og smide nøglen væk.

> [...]
>led ikke andre i fristelse ved at male et billede af Satan som en lysets

Det må være svært at leve, når man ser afguder i stort set alt. Jeg
har faktisk ondt af dig, men jeg håber da du får din belønning på den
sidste dag, selv om jeg har mine tvivl.
Prøv f.eks. at læse lidt om de spildte talenter

/Alex

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 18:53

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

> [...]
> Men tænk lige over, at det du faktisk har "bevist" her, er at du burde
> lukke dig ind i en glasklokke, og smide nøglen væk.

Der er forskel på at leve "i" verden, og så omfavne den og tilslutte sig den
100%.

> [...]
> sidste dag, selv om jeg har mine tvivl.
> Prøv f.eks. at læse lidt om de spildte talenter

Kære Alex,

Jeg er da i det mindste glad for, at jeg ikke har spildt mine talenter på at
blive rockmusiker.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 19:05

On Mon, 7 Mar 2005 18:52:54 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

>Der er forskel på at leve "i" verden, og så omfavne den og tilslutte sig den
>100%.

Jeg vil nu sige det lidt omvendt: Der er forskel på at have sin sunde
skepsis til at filtrere det værste fra, og så på at have en skepsis på
100% der i sagens natur filtrerer 100% fra.

>Jeg er da i det mindste glad for, at jeg ikke har spildt mine talenter på at
>blive rockmusiker.

Vælger du at misforstå med vilje?
Som jeg ser det, bruger du alle dine talenter på at være nihilist, men
du kan jo overbevise mig om at du faktisk yder dit bidrag i den
verdslige verden.

/Alex

Fra : Britt Malka

Dato : 07-03-05 20:58

wrote:

>Jeg er da i det mindste glad for, at jeg ikke har spildt mine talenter på at
>blive rockmusiker.

Rockmusikere giver faktisk daglig glæde til mange mennesker, så det
ville være spild af deres talent, hvis de ikke brugte det.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 07-03-05 17:16

> Kære Jørgen,
>
> I dette tilfælde er det dig, der er Djævelens talsmand.

jeg har ondt af dig, at du ikke kan se sandheden for alle de løgne som
ondskaben har spredt om dig. Men jeg hader dig ikke, som du hader den
uskyldige musik. Jeg dømmer dig ikke som du dømmer musik og andres glæde ved
den - dommen tilhører Gud, og jeg vil bede for at han vil tilgive dig dine
synder selom du ikke vil bekende dem, thi også du er et fortabt barn

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 18:58

> [...]
> den - dommen tilhører Gud, og jeg vil bede for at han vil tilgive dig dine
> synder selom du ikke vil bekende dem, thi også du er et fortabt barn

Jeg forsøger skam på det bedste at bekende mine synder overfor Herren, i mit
lønkammer, og beder om tilgivelse. Men hvis man siger, at alverdens synder
IKKE er synd, som rockmusikerne gør, så har de vel næppe noget at bede om
tilgivelse for.

Jeg gør mit bedste for at forsvare Troen. Men det er nok ikke den samme tro,
som rockmusikerne i Judas Priest forsvarede, da de kaldte sig selv for
"Defenders of the Faith" (1984). (Hvor den infamøse sang "Eat Me Alive" også
var på, der talte om at voldtage kvinder "at gun point".)

Fra : Difool

Dato : 05-03-05 00:39

> [...]
> Med venlig hilsen
> Henrik, Dianalund
> Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Andre indtryk på mig om Depeche Mode:

Deres "tegn", i hvert fald på de fire første plader, som jeg lyttede mest
til, havde inkorporeret et hammer og segl. Dette er jo et tegn på
kommunismen, som ikke ligefrem var en gevinst for kristendommen i
Sovjetunionen. Desuden virker deres andet superhit fra "Construction Time
Again", 1983, nemlig "Everything Counts", for mig mest som en kommunistisk
parole. Ligeledes "Master and Servants" fra "Some Great Reward".

Hvis de var kristne, hvorfor valgte de ikke et kors som symbol, istedet for
hammer og segl og kommunistiske kampsange?

Der er også en lille sang på "Speak & Spell", der virkede mest som en
beskrivelse af nogle lykkelige bøsser.

Har de skrevet andet, der kommer ind på religion generelt, eller kristendom
i særdeleshed, du kan komme på? Jeg har lykkeligvis fortrængt det meste.

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 16:03

> [...]
> Med venlig hilsen
> Henrik, Dianalund
> Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Var det ikke L. Ron Harald, der markedsførte sin debut, hvor han på coveret
sad i en limousine og fik udført felatio af en skøge? Alene det cover ville
give mig betænkninger.

Fra : Britt Malka

Dato : 03-03-05 16:19

On Thu, 3 Mar 2005 16:02:46 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

>Var det ikke L. Ron Harald, der markedsførte sin debut, hvor han på coveret
>sad i en limousine og fik udført felatio af en skøge? Alene det cover ville
>give mig betænkninger.

Hvorfor da?

Ville du have foretrukket, at det var en ærbar kvinde, der gjorde det?

Jeg kender ikke meget til L. Ron Harald, men jeg finder det sympatisk,
at han gør grin med en anden L. Ron. Alene der har han scoret et point
hos mig.

Men okay, jeg er heller ikke så seksualforskrækket.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-03-05 17:19

Difool skrev Torsdag den 3. marts 2005 16:02 i beskeden
<42272713$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> [...]
> Var det ikke L. Ron Harald, der markedsførte sin debut, hvor han på
> coveret sad i en limousine og fik udført felatio af en skøge? Alene det

Aner det ikke. Men nummeret "Mæ og min kadett" kan ikke laves af nogen
anden...

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 19:30

> [...]
> Med venlig hilsen
> Henrik, Dianalund
> Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Jeg mener, at det var en helsidesreklame i Gaffa, hvor den omtalte positur
forekom.

Fra : Britt Malka

Dato : 03-03-05 14:56

On Thu, 3 Mar 2005 14:41:36 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

> [...]
>Derfor vil jeg opfordre jer til at smide alt med Judas Priest ud i
>skraldespanden. Også selv om I ikke lytter til det så ofte, så har sådan

Vi tror ikke, at det er det, som kommer ind i øret, der gør et
menneske tosset.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-03-05 15:01

Britt Malka skrev Torsdag den 3. marts 2005 14:56 i beskeden
<cn5e21hjmurmjvpl79tjofggkff0v3igkc@4ax.com> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> Vi tror ikke, at det er det, som kommer ind i øret, der gør et
> menneske tosset.

Hehe...

Det kunne såmænd også være læsning af denne gruppe engang imellem...

[Couldn't resist... :'-(]

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 21:20

Den Mon, 07 Mar 2005 18:35:11 +0100
skrev Alex Linaa <www.linaa.com> :

> Jeg tror jeg nøjes med de to første

Personligt nøjes jeg med den første, den anden forekommer mig yderst
hyklerisk, især når den, der prædiker den anden ikke holder det selv...
Men det er en anden snak.

> Ja, hvis man ikke tillader sig den luksus at tænke selv. Kristendom er
> ingen eksakt videnskab, det er et monsterstort puslespil.

Altså faktisk er alt tilladt: Loven er jo ophævet og man kan sådan set
tillade sig alt, blot man undskylder bagefter. Der er så mange
modsigelser i de kristne skrifter, at man jo altid vil kunne finde
støtte for ens standspunkt.

Man har fundet lige så godt belæg for jødeudrydelsen som for slaveri af
negre, brænding af bøger... og nu af rockplader. Det er blot om at finde
den citat, der passer.

Siden man gør det af "kærlighed til ens næste" og man mener man har
sandheden, så kører det jo.

> Både og.
> Der er i hvert tilfælde ikke belæg for at presse mig ind på det de
> tror er den rette vej, ved at negøre, håne og true.

Med forlov, så er det på den måde kristendommen nu har spredt sig, og
stadig væk spredes, igennem verden: Ved at true, nedgøre, håne og
ødelægge.

Et blik på denne nyhedsgruppe viser også en del eksempler på denne
adfærd.

Det må så være kendetegnet for kristendommen.

--
Venligst,

Cyril

Det nye Testamente - Fortæller man alt? - http://www.nytestamente.org

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 18:24

Den Mon, 07 Mar 2005 18:17:20 +0100
skrev Alex Linaa <www.linaa.com> :

> Aldrig mere Kaj og Andrea - Det er alt for risikabelt

Nemlig! En frø og en papegøje... afgudsdyrkelse! ;->

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 21:08

Den Mon, 07 Mar 2005 18:38:11 +0100

> Ups - Guilty !

Nå okay, så kun for at få børn da... Det skal bare ikke nydes

> Det gjorde han, men jeg tror ikke han gav sit liv for at jeg skal
> fornægte mit. Så ville det hele være lidt formålsløst.

Flagellanternes tid er ikke forbi, nu bruger man bare et andet
instrument end en pisk for at smerte sig selv... Underlig tankegang .-)

Måske er det fordi livet er så skønt, at nogle skal gøre det om til et
helvede?

Fra : Jane

Dato : 03-03-05 12:49

Britt Malka skrev i <news:75qd21hrov3qkrut51hj6jf2glpv0ic9kf@4ax.com>:

> Gruppen beviste under retssagen, at man også kan købe "buy icecream",
> hvis man hørte en anden af deres numre baglæns.

var der ikke engang en som lavede fis med det og sang noget med
"køb flere plader" og "send os penge" baglæns uden at det heller
havde nogen effekt?

Jane/Ma~
--
æbleskrog.dk

Fra : Vidal

Dato : 04-03-05 09:32

Difool wrote:

> [...]
et tegn
> på, at selv denne foregangsmand, Little Richard, ikke kunne forene

Man skifter ikke mellem rock og at være kristen.
Det er kun vidtløftige spekulanter som dig, der
ser en modsætning mellem at være rockmusiker og
det at være kristen, ja, og så selvfølgeligt
fundamentalistiske kristne forfattere, der lige
skal lave sig en skilling ved at lave lidt
sensation ud af det.

Prøv dog at lytte til baglænsudgaven igen, og hør
om jeg ikke har ret i min fortolkning af det
sungne: 'Make my deli for sade' ,

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 18:19

Den Mon, 07 Mar 2005 16:47:16 +0100
skrev Alex Linaa <www.linaa.com> :

> Jeg kan så på den anden side ikke fatte hvor de mener at have
> rygdækning til det de "prædiker".

Det er da altid, af den gode grund, at de ikke er forbudt. de vil til
hver en tid bevise over for dig, at Paulus og andre gik og forkyndte. At
Helligånden ramte dem i pinsen og at så talte folk i "tunger de ikke
kendte"..

Altså "massehysteri", som man ser dem i mange andre henseender, som
dengang pigerne dånede ved Beatles eller take that, Michael Jackson
eller whatever.

Blot, hvis det ikke foregår i en kirke eller i dennes forbindelse, så er
det satanisk

> Jeg kan ikke finde belæg i Bibelen for hverken moraliseren på andres
> vegne, eller fordømmelse af andre mennesker. Jeg troede faktisk at det
> handlede om næstekærlighed og overbærenhed.
> Men jeg kan selvfølgelig tage fejl ;)

Det gør du.

[...]

Hvis jeg slår dig, skal du vende den anden kind, hvis du slår mig,
hugger jeg dig ned...

Smart

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 18:35

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 18:22

Den Mon, 07 Mar 2005 18:15:52 +0100

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 18:38

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 21:01

Den Mon, 7 Mar 2005 19:38:09 +0100
skrev "Difool" <bulawayo@moebius.dk> :

> Et eksempel på, at rockmusik i kirker ER satanisk er følgende historie
> fra Samuele Bacchiocchis bog "The Christian and Rock Music":

Nej, det er et eksempel af rockmusik i kirken som *opfattes* satanisk.

Den enes opfattelse er den andens "djævel".

Personligt vil jeg mene at sange som forherliger Jesus er skadelige for
børn, for de fører dem til afgudsdyrkelse og til at fremme en religion
som rent faktisk står for de fleste mord og krige de sidste 2000 år...
og fortsætter.

.... men jeg vil ikke forbyde mine unger at lytte til det, hvis de vil
(Danni, min søn, har i øvrigt Oslo Gospel's Choir!). Det er ikke ved at
forbyde at man lærer børn eller andre at vokse.

Og ingen musik er satanisk.

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 21:10

Den Mon, 7 Mar 2005 17:22:01 +0100
skrev "Difool" <bulawayo@moebius.dk> :

> Er det næstekærligt at sige til andre mennesker, at Satan og hele hans
> hærs musik faktisk er lysets engle?

En detalje: Hvor finder du belæg for det i Bibelen egentligt? Alt det
med Satan, hans hærs musik m.m.?

Citater modtages gerne.

Fra : Lyrik

Dato : 03-03-05 12:47

Difool wrote:

> [...]
> Satan", ".. Hear me sing, because I live with Satan", "No other path
> for you, it makes me sad, whose power is Satan", o.s.v. Lyt til

+++++++++++++++++++++++++++++
Sludder og vrøvl og overspændt fantasi!

"Robert Plant addressed the issue in an interview with Musician magazine:
"'Stairway To Heaven' was written with every best intention, and as far as
reversing tapes and putting messages on the end, that's not my idea of
making music. It's really sad. the first time I heard it was early in the
morning when I was living at home, and I heard it on a news program. I was
absolutely drained all day. I walked around, and I couldn't actually
believe, I couldn't take people seriously who could come up with sketches
like that. There are a lot of people who are making money there, and if
that's the way they need to do it, then do it without my lyrics. I cherish
them far too much." (thanks, rob - easton, PA)"

Jeg har endnu tilgode at se et program som kan spille musik baglæns!
Det eksempel fra "fjeldabesiden" er så tykt at selv uden musikalsk sans kan
man se at det første stykke umuligt kan være analogt til det ækvivalente
baglæns stykke.
Når du skriver noget, kunne du så ikke bare tilføre det en anelse kritisk
sans?

Hilsen
din ven
jens

Fra : Andreas Jensen

Dato : 03-03-05 12:59

> [...]
> ækvivalente baglæns stykke.
> Når du skriver noget, kunne du så ikke bare tilføre det en anelse kritisk

Opdater gruppen... jeg har givet dig link. Og gør bare som jeg gjorde - hent
forlæns-bidderne og vend dem om selv.

/Andreas

Fra : Lyrik

Dato : 03-03-05 13:13

Andreas Jensen wrote:

> Opdater gruppen... jeg har givet dig link. Og gør bare som jeg gjorde
> - hent forlæns-bidderne og vend dem om selv.
>
> /Andreas
++++++++++++++++++++++++++
Tak for linket. Eksemplet er godt nok må jeg indrømme, men man skal lede
efter disse "eksempler". En mand som har gjort det rigtig meget finder mange
sjove eksempler også fra gospelmusik iøvrigt.
Han siger at kristne jagter ordlyden "Satan" i al mulig musik spillet
baglæns.
Man har gjort eksempler ved at spille nogle baglæns stykker uden at sige
hvordan de burde tolke deres pålydende.
Det bliver tolket generelt som vrøvl!
Fortæller man de samme mennesker at de skal høre sådan og sådan, så kan de
mærkelig nok pludselig "høre det".

Hilsen
Jens

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 13:09

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message

> [...]
> baglæns stykke.
> Når du skriver noget, kunne du så ikke bare tilføre det en anelse kritisk

Kære Jens,

Robert Plant havde sikkert de bedste intentioner, men han indrømmede jo
selv, at "hans hånd blev ført" ved "automatskrift". Hvis den "blev ført",
hvem blev den ført af, hvis det ikke var ham selv?

Tore Sognefests otte eksempler (ikke bare ét) er gode nok. Var det ét
eksempel, kunne det være tilfældigt, måske to, men ikke otte!

Kærlig hilsen Mikkel S. Kragh
http://www.nordiskisrael.dk

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 16:26

> [...]
> that's the way they need to do it, then do it without my lyrics. I cherish
> them far too much." (thanks, rob - easton, PA)"

Kære Lyrik,

Robert Plant var jo bare halvdelen af Led Zeppelin, og erklærede sig "bare"
for østlig mystiker. Men den anden halvdel, Jimmy Page, var langt mere
ligetil. Page brugte sine mange penge fra Led Zeppelin til at købe
"Boleskine House" i Skotland, som var satan-pioneren Aleister Crowleys,
Englands største satanists, tidligere slot. Page gjorde så ejendommen til en
helligdom for Crowley og okkult tilbedelse, og fik den erklærede satanist
Charles Pace til at dekorere hjemmet med magiske motiver. Jimmy Page
forsøger regelmæssigt gennem sceancer og åndemaning at få kontakt med
Crowleys ånd, der siges stadig at bebo huset.

Ozzy Osbourne hyldede Crowlet på sit album "The Blizzard of Ozz" i sangen
"Mr. Crowley". Daryl Hall fra Hall & Oates - et ellers fuldstændig uskyldigt
pop-band - er discipel af Crowley og stærkt involveret i magi. Hall siger om
Crowley:

"Magi er et vanskeligt område at gå ind i, fordi ondskaben er virkelig. Jeg
er crowleyit som Jimmy Page, men det er en hård vej. Aleister Crowley var en
ganske dekadent person. Han svævede virkelig ud. Han var den oprindelige
rockstjerne."

Jimmy Page sagde endvidere:

"Jeg dyrker ikke Djævelen, men magi interesserer mig."

Page brugte også sine mange penge på at købe Londons største okkulte
boghandel.

En anden tråd fra Crowley til musik er gennem Rolling Stones, og Crowleys
discipel Kenneth Anger. Anger var lærer til Anita Pallenberg (kæreste til
Keith Richards, Mick Jaggers modstykke) i magi. Richards har skrevet
musikken til de fleste af Stones' sange. Bl.a. titlerne "Sympathy for the
Devil", "I can't get no satisfaction", "Dancing with Mr. D" fra "Goats Head
Soup", og albummet "His Satanic Majesties Request".

Så Led Zeppelins omdømme er ikke godt.

Fra : Lyrik

Dato : 03-03-05 13:42

Difool wrote:
> Kan rock være kristen med det navn, det stammer fra? Også når
> "kristen rock" har de samme satanistiske baglænsbudskaber som Led
> Zeppelin?
++++++++++++++++++++++++++++++
Det lyder som en sætning fra "Vågn Op"))

Vi leger lidt med den:
"Kan rock være kristen når den inkluderer numre som "All you need is
love", -når den især forherliger kærligheden? Ja stort set 90% af teksterne
handler om kærlighed?
"The answer my friend is blowing in the wind"

Summa summarum. Ligesom alt menneskeligt er der positiv og negativ rock.
Meget af det negative finder vi i de eksempler du har givet. Livsførelse af
rockstars, dødsmetal og nihilismerock.
Meget af det positive og kristne finder vi i det uopslidelige rocktema:
Kærlighed.

Hilsen
Jens

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 14:10

> [...]
teksterne
> handler om kærlighed?
> "The answer my friend is blowing in the wind"

Ja, rock'n'roll synger masser om kærlighed. Kærlighed forstået som fri sex,
homosexualitet, kærlighed til narkotika og alkohol, o.s.v. Beatles var de
store loverboys, men sang alligevel om opløsning af al religion, især
kristendom, hyldest til buddhisme og Aleister Crowley. Kærlighed til alt,
som Gud hader.

"Skal man hjælpe de ugudelige? Elsker du dem, der hader Herren? Af den grund
bliver du ramt af Herrens vrede." (2. Krønike 19:2) Rock bliver elsket -
kærlighed - men de hader Herren. Derfor har Herren ramt os med vrede i dag.

> [...]
> rockstars, dødsmetal og nihilismerock.
> Meget af det positive og kristne finder vi i det uopslidelige rocktema:

Kan rock være kristent, hvis rock stammer fra en vending, der betyder
promiskuøst samleje på bagsædet af en bil? En modsætning. Oxymoron tror jeg
det hedder.

"Kristen rock" er bare en fortyndet version af gedigen verdslig rock, og når
man har lyttet tilpas længe til "kristen rock", vil adrenokromet drive en
til the real thing. For at blive ved de baglæns maskeringer, så lad os tage
nogle eksempler fra "kristen rock". (Citeret fra "Musikkens Makt" side
249-250) Alle disse eksempler er smukke kristne budskaber forlæns.

Amy Grant: "I'm Lucifer, Ah, there's my lord, no one but Satan"

Mylon LeFevre: "The evil man, the beast"

Michael W. Smith: "I'm a take his mark, Satan is great"

Stryper: "Oh, mercy can burn, Hail Lucifer"

Whitecross: "Who's like Satan, Master of the mark"

Sognefest har to sider med sådanne eksempler fra "kristen rock". De kan
selvfølgelig være tilfældigheder, når de er spillet baglæns, men dette var
altså eksempler på kristen rock bagfra ifølge Sognefest. Og han har
utallige. Jeg tror ikke det kan være en tilfældighed.

Stryper var et top-kristent hardrock band. Men de lignede medlemmerne af
KISS (Knights In Satanic Service) til forveksling, med make-up, langt hår,
bare brystkasser og sex-appeal til teenage-pigerne. Jeg ville nødig anvise
unge kristne til en Stryper-koncert.

Fra : Britt Malka

Dato : 03-03-05 14:25

On Thu, 3 Mar 2005 14:10:29 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

> [...]
>
>Stryper: "Oh, mercy can burn, Hail Lucifer"
>
>Whitecross: "Who's like Satan, Master of the mark"

Det er sygt!

Det minder mig lidt om en Rorschach-blækklat-test

Lidt i samme skuffe er der manden, der går til psykiater.

Psykiateren tegner en cirkel på tavlen og beder manden beskrive, hvad
han ser:

Manden: Jeg ser en kvinde. En nøgen kvinde!

Psykiateren visker cirklen ud og tegner en trekant.

Manden: Jeg ser en nøgen kvinde. Med STOOORE bryster!

Psykiateren visker trekanten ud og tegner en firkant.

Manden: Ooooh .... Det er fire nøgne kvinder, der elsker!

Psykiateren sukker og visker firkanten ud. Så sætter han sig ned over
for sin klient.

- De er tydeligvis besat af seksuelle fantasier, siger han til manden.

- Mig? Svarer manden. - Sig mig, hvem er det der tegner disse obskønne
tegninger? Dem eller mig?

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 14:07

Den Thu, 3 Mar 2005 12:39:37 +0100
skrev "Andreas Jensen" <newsmail@wincrash.org> :

> Jeg har nu prøvet at høre andre ting omvendt, og man kan godt finde
> ord og små sætninger i andre ting også.

Jeps. Man kan også få en masse ud af Jodle Birger omvendt

.... men det vil ikke være så spændende at få ham dømt for satanisme...

Gad vide om Povl Køller er også satanist? Var der ikke noget med at
snakke bagvendt?

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 14:09

Den Thu, 3 Mar 2005 12:41:44 +0100
> [...]

> skjult besked for at få folk til at begå selvmord.
> Jeg savner bare lidt dokumentation for disse skjulte funktioner i

Der er, mig bekendt, ingen

Det tætteste på man kan komme er at det Uvbevidste ikke kan forstå
negativ henvisninger (men også det diskuteres).

Judas Priest, som var under anklage dengang, havde kunnet bevise at ved
at høre alle mulige andre kunstner, så kunne man også høre ret så
pudsige ting.

.... Men herfra til at tro, at folk lytter musik omvendt... Vor Herre
bevares...

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 14:18

Den 03 Mar 2005 11:48:34 GMT
skrev Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> :

> var der ikke engang en som lavede fis med det og sang noget med
> "køb flere plader" og "send os penge" baglæns uden at det heller
> havde nogen effekt?

Ikke helt.

Du tænker på de såkladte reklame-subliminale beskeder :

Man havde ment, at det Bevidste fanger 24 billeder pr. sekund af en fil,
den 25. billede, bliver fanget af det Ubevidste.

Derfor havde man på den måde implanteret reklamer i forskellige films.

Ligeledes med supermarkedsmusak: Man havde indspillet musikken meget,
meget, meget langsomt og mellem nogle noder, havde man sendt budskaber.
Noget i retning af:

<pliiiiiiink> køb <ploooooooooonk> tilbudet osv.

Men ja, virkningen forekommer noget usikker. Det er rigtigt at noget
salg af dem, der lavede varen i sin tid havde steget, men det kan ikke
bruges som bevis, fordi for at det skulle være blot skyggen af bevis,
skal 1) salget på den, der laver reklamen stige og 2) Andres skal falde.
Hvis for eksempel, Coca Cola laver så noget reklamekampagne, skal salget
af Coca Cola stige og Pepsis og andre skal falde. Hvis alt salg bare
stiger, er det ingen bevis.

Derfor blev den slags reklame i øvrigt droppet.

Om mere religiøs præget sublimering og subliminale billeder, er der om
de såkaldte "skjulte budskaber" i Jehovas Vidners litteratur:

http://www.sekter.org/vto/subliminal.html

Mange ex-vidner ser en masse sataniske budskaber i Vagttårnets
litteratur.

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 14:24

Den Thu, 03 Mar 2005 14:03:23 +0100
skrev Britt Malka <news@foxladi.com> :

> [...]
> (selv om mange her i gruppen vist kunne ønske sig det i deres gode,
> kristne hjerter), men -- som han siger -- han har kun hørt pladen

Det vil s*reme også have gjort mig ondt i r*ven at have spændere penge
for en plade og høre den baglæns!

Kun kristne fanatikere kan finde på den slags pladder.

De kunne også se sex-budskaber skjult i Wall-disneys tegnefilms m.m.

Freud kunne have en god forklaring på alt det her

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 15:00

Den Thu, 3 Mar 2005 14:32:08 +0100

> Det ville da være spændende hvis nogen studerede det. Det er
> fascinerende når man opdager den slags ting om hvorfor mennesker nogle
> gange gør som de gør.

Jow... Problemet er at det er svært at finde folk, der lytter rockmusik
baglæns

I sin tid var det Rock'n'Roll som blev betragtet som "satanisk"...

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 15:06

Den Thu, 3 Mar 2005 14:29:35 +0100
> [...]

> kunne være interessant. Så ville jeg være mere tilbøjelig til at tro
> på at det har indflydelse på menneskers handlinger.

Der er et lignende studieum, men om folks musiksmag:

http://www.psyken.com/index.php?option=news&task=viewarticle&sid=15&Itemid=2

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 15:10

Den Thu, 03 Mar 2005 14:56:17 +0100

> Vi tror ikke, at det er det, som kommer ind i øret, der gør et
> menneske tosset.

Så nu har fanatikerne her endnu mere på os, ud over Judas Priest, så har
vi

Iron Maiden,
Saxon,
Ted Nugent,
Scorpions,
Ramstein,
Marilyn Manson,
Led Zeppelin (alle deres udgivelser oven i købet i særtryk),
Ac/DC,
Trust,
Frank Marino and Mahogany Rush,
Nirvana... og mange flere

Vi har vist endda noget så ugudeligt som Oslo Gospel Choir

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-03-05 17:33

Cyril Malka skrev Torsdag den 3. marts 2005 15:10 i beskeden
<20050303151007.084b11a1@cylle> i gruppen dk.livssyn.kristendom:

> Scorpions,

De har bestemt også lavet meget godt...

> Ac/DC,

Thunderstruck er knalgodt - hørte det for snart 10 år siden første gang, og
er stadig vild med nummeret. Har det vist på en cd, der er pakket ned lige
nu...

> Vi har vist endda noget så ugudeligt som Oslo Gospel Choir

Jeg tror jeg har en Amy Grant eller to liggende - skal jeg lave en rip?

Fra : Difool

Dato : 03-03-05 19:45

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> wrote in message
> Cyril Malka skrev Torsdag den 3. marts 2005 15:10 i beskeden
> [...]

Kære Henrik og Cyril,

En ven af mig var til Scorpionskoncert, men kunne knap nok se bandet p.g.a.
ekstremt tykke hashtåger fra publikum. Rudolf Schenker er fotograferet iført
en sleeveless t-shirt med teksten "Safe Sex Forever" på indersiden af
"Animal Instinct" fra 1996. Som om at det skulle være mindre umoralsk, at
han misbruger alle sine groupier, bare med "safe sex".

> [...]
og
> er stadig vild med nummeret. Har det vist på en cd, der er pakket ned lige

AC/DC (Anti-Christ/Devil's Child) inspirerede en serial killer i LA med
sangen "Night Stalker" (eller "Night Walker") fra "Highway to Hell", selvom
det nok ikke var deres intention. Angus Young siger, at han føler, at nogen
"styrer" ham, når han spiller på scenen. Et album havde titlen
"Ballbreaker", og de kører rundt i "balls" i deres tekster. Jeg fandt deres
bedste deres første, opsamlingen fra 1974/76 "High Voltage", hvor det bedste
nummer var "The Jack" om en særdeles løsagtig kvinde. Bon Scott svælgede,
udover i balls, iøvrigt i sine fantasier om, hvad han ville gøre med
små-piger, jvf. den "morsomme" bagside, jeg mener det også er på "High
Voltage"-CDen.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 07-03-05 14:55

"Difool" <bulawayo@moebius.dk> skrev i en meddelelse news:42275b1f$0

> Kære Henrik og Cyril,
>
> En ven af mig var til Scorpionskoncert, men kunne knap nok se bandet
p.g.a.
> ekstremt tykke hashtåger fra publikum.

Nu kan man da sikkert sige meget skidt om hash, men på den anden side, så er
der jo en del der påstår at de får en guddommelig oplevelse ud af rusen!

Hash - ulovligt? Ja - farligt? sikkert - ukristent? nøh

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 17:13

> [...]
> der jo en del der påstår at de får en guddommelig oplevelse ud af rusen!
>
> Hash - ulovligt? Ja - farligt? sikkert - ukristent? nøh

Hash er en frygtelig ting.

Det leder meget ofte til hårde stoffer.

Kristne, der ryger det, kan snakke åndelige og dybe ting, men når
bonghovedet kører, ryger samtalen altid ned på latrinplan eller de ting, som
verden elsker.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 18:16

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 19:18

> Og derfor ophøjder du dine egne erfaringer til den endegyldige
> sandhed?

> Ups, så springer jeg over altervinen på søndag
>
> /Alex

Kære Alex,

Jeg håber bare ikke, at det er på "Sabbath Bloody Sabbath" (Black Sabbath).

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 19:44

On Mon, 7 Mar 2005 19:18:24 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

>Jeg håber bare ikke, at det er på "Sabbath Bloody Sabbath" (Black Sabbath).

Jeg tror ikke de spiller lige netop det i min lokale kirke

Lidt spooky forresten at du kender mere til dette end jeg gør :)

/Alex

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 07-03-05 20:19

> On Mon, 7 Mar 2005 19:18:24 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
> >
> Lidt spooky forresten at du kender mere til dette end jeg gør :)
>
> /Alex

ny teori - Difool er i virkeligheden slet ikke en religiøs fantast, men en
forsmået musiker, der er misundelig over andres succes, og nu prøver han at
ødelægge deres pladesalg

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 21:20

> [...]
>
> Jeg tror ikke de spiller lige netop det i min lokale kirke
>
> Lidt spooky forresten at du kender mere til dette end jeg gør :)

Kære Alex,

Ja, jeg kender netop meget til rockmusik, og heavy metal især.

Jeg har gået op i det med liv og sjæl, lyttet til det i årevis hele dagen
lang, læst "Metal Håndbogen 1-2" som jeg læser Bibelen nu, og forsøgt at
leve et liv, som heavy metal-stjernerne forherliger. Så i mange år var heavy
metal især, og rock generelt, virkelig mit ét og alt. Jeg brugte hver eneste
øre, jeg havde, på heavy metal-CD'er. Derfor kender jeg stadig meget til alt
dette.

Alt dette var egentlig en erstatning for den helligelse til Herren Jesus
Kristus, som jeg havde haft tidligere, og dette (forkastelse af Jesus, og
antagelsen af erstatningen) bragte enorme forbandelser og elendigheder over
mig. Jeg blev forbandet på næsten enhver front, mit liv var en tom skal af
det liv tidligere med Kristus; det eneste jeg havde, udover al elendigheden,
var min heavy metal.

Begyndelsen på enden af al skidtet var da Herren Jesus Kristus indgød mig
til at søge Ham igen ved Hans Ord, og skridt for skridt søgte jeg Ham mere,
søgte at efterleve Hans ønsker, og forkaste det, der i Hans øjne var
vederstyggeligheder. Alt dette har ført til, at mit liv er blevet fuldkommen
genoprettet, ikke bare livskvalitetsmæssigt set fra andre punkter, men også
min genoprettede vandring med Kristus.

Og som jeg ser det i dag, så var denne rockmusik, og især heavy metal,
nemlig nok den største kilde til forbandelse, som jeg selv lod Satan få hos
mig. Og det hørte op, da jeg sagde "nej tak". Det er derfor, at jeg har
denne torn i siden mod rock, fordi jeg ved hvilken elendighed det bragte
over mig selv, hvordan det har bragt over så mange andre, og hvordan det
også kan bringe det over mange, der er i det nu og har det fint, men som vil
blive ramt senere.

Jeg ved godt, at du synes at min fordømmelse af rock lyder meget streng, og
det er den også, men det er konsekvenserne for andre, som jeg tænker på,
fordi jeg ved, hvilke konkvenser, det havde for mig selv. Så den er altså
ikke helt umotiveret.

Håber, at du kan forstå lidt af baggrunden for mit "korstog mod
rock'n'roll".

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 21:35

On Mon, 7 Mar 2005 21:20:12 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

> [...]
>ikke helt umotiveret.
>
>Håber, at du kan forstå lidt af baggrunden for mit "korstog mod

Ja, jeg kan godt se sammenhængen. Men jeg kan også se en opdeling i
godt/ondt - sort/hvidt - enten/eller, og sådan behøver det ikke at
være.

Der er jo ingen af os der "helliger" os rockmusik, eller går op i det
med liv og sjæl, sådan er det for de fleste mennesker.
Vi lytter til musik, der iblandt rockmusik. Vi filtrerer der værste
fra, og der er faktisk masser af plads til Jesus sammen med dette,
uden de skal kæmpe om førstepladsen. Rockmusik er jo intet andet end
et appendiks i livet, som enhver anden kunstart er det.
Du har vel billeder på dine vægge, og ikke kun det nøgne murværk? Skal
du så også til at spekulere på kunstnerens ide med sit billede, eller
lader du bare æstetikken fryde dine øjne som alle vi andre?

/Alex

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 22:04

> [...]
> du så også til at spekulere på kunstnerens ide med sit billede, eller
> lader du bare æstetikken fryde dine øjne som alle vi andre?

Kære Alex,

Nu har jeg fortalt dig, hvilke konsekvenser rockmusik havde for mig, og
hvordan det blev løst.

Jeg håber selvfølgelig ikke, at det går dig så galt; men skulle et eller
andet nu gå galt en gang, så kom ihu, at det f.eks. kan være rockmusikken.
Og så vil jeg håbe, at du vil overveje, at dette kan være problemet, og at
det også kan være dér, løsningen ligger.

Jeg vil bare bede dig om at have denne lille "formaning" i baghovedet til
engang langt ude i fremtiden, ligegyldig hvor fjollet den lyder, selv om det
jo går OK for mange. Bare gem dem allerebagerst i hovedet, just in case.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-05 00:04

On Mon, 7 Mar 2005 22:03:37 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

> [...]
>Og så vil jeg håbe, at du vil overveje, at dette kan være problemet, og at
>det også kan være dér, løsningen ligger.

Så galt går det ikke, vær vis på det. Jeg har spillet rockmusik i
70'erne og 80'erne, og jeg færdes stadig i miljøet v.h.a. mine fotos.
Der er løbet både rent og beskidt vand i åen i al den tid, men de
fleste jeg har mødt (=alle) har nemt kunnet se at det beskidte vand
ikke var drikkeligt, og derfor styret uden om dette.
Jeg er heller ikke typen der bliver inden døre, fordi nogle bliver
kørt over af biler udenfor. Man må minimere risikoen ved at opføre sig
fornuftigt, og ellers acceptere at "shit happens". Man skal turde leve
sit liv, for ikke at spilde det.

> [...]
>jo går OK for mange. Bare gem dem allerebagerst i hovedet, just in case.

Det har sådan set været der hele tiden. Men jeg lægger bare ikke en
masse mennesker og deres musik for had, bare fordi nogle få ikke kan
styre deres tilbøjeligheder. Jeg tror nu ikke det kun er inden for
musikken, men derimod inden for alt hvad vi støder på her i livet. Man
skal passse på sig selv, og have sin fornuft med hele vejen. Der
findes ondskab alle steder, men man kan ikke gå gennem hele livet med
ryggen forrest.

/Alex

Fra : Difool

Dato : 08-03-05 00:34

> [...]
> kørt over af biler udenfor. Man må minimere risikoen ved at opføre sig
> fornuftigt, og ellers acceptere at "shit happens". Man skal turde leve

Den er fjong

> [...]
> skal passse på sig selv, og have sin fornuft med hele vejen. Der
> findes ondskab alle steder, men man kan ikke gå gennem hele livet med

Kære Alex,

Nej, det er ikke kun indenfor musikken, der findes ondskab. Da jeg kasserede
alle mine okkulte CD'er, røg Stephen King- og Dean Koontz-samlingerne også
ud. Der var også et smykke, som jeg havde købt i Tunesien som barn, kaldt
"Fatimas Hånd", der røg ud. Sådanne små smykker, der er helligede dæmoner
som "Fatima", kan give lige så farlige bindinger fra onde ånder som de
forkerte CD'er.

En god lille bog om sådanne bindinger fra onde ånder er "Unbroken Curses" af
Rebecca Brown og Daniel Yoder (1995). Jeg købte den først, da bredsiden var
overstået, men de kommer ind på mange ting, som jeg godt kunne have brugt
før.

Alle sådanne småting er ligesom Satans hånd, der sidder i klemme i døren. Så
længe, du ejer dem, kan du ikke lukke døren, og det bliver ved med at trække
og genere. Men kom af med dem, og Satan kan holdes ude i Jesu Kristi Navn.

Satan er besejret, men kan stadig plage os, hvis vi selv indbyder ham. Også
selv om vi ikke erkender, at invitationen står ved magt.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 07-03-05 22:09

"Difool" <bulawayo@moebius.dk> skrev i en meddelelse news:422cb776$0

> [...]
> fordi jeg ved, hvilke konkvenser, det havde for mig selv. Så den er altså

Altså før var du manisk med Heavy, og nu har du fået blæst så mange
hjerneceller ud af for meget høj musik, at du nu er manisk med din
perverterede udlægning af kristendommen. Men manisk er du under alle
omstændigheder - ikke noget sundt forhold til musikken, ikke noget sundt
forhold til religionen. At du ikke kan se at du nu gør de samme med religion
som du engang gjorde med musik er jo bare trist...

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 16:47

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 16:47

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 16:47

Fra : N/A

Dato : 07-03-05 16:47

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 21:04

Den Mon, 7 Mar 2005 20:04:55 +0100
skrev "Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> :

> Siger også nej til Satan. Derfor siger jeg nej til Difool og mange
> andre falske kristne.

Hvad er en sand kristen da?

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 17:33

Den Thu, 03 Mar 2005 17:18:35 +0100
skrev Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@hotmail.com> :

> Aner det ikke. Men nummeret "Mæ og min kadett" kan ikke laves af nogen
> anden...

Det er forkert, ifølge Mikkel, at få udført fellatio af en skøge. Men
det er okay Jesus får pudset føderne af en...

Det regelsæt er saftsuseme svært at følge med i... Måske må man ikke af
fellatio mere?

Mæ og min kadett er genial BTW.

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 17:36

Den Thu, 03 Mar 2005 17:33:20 +0100

> De har bestemt også lavet meget godt...

Jeps. De hører dog til i den bløde ende

> Thunderstruck er knalgodt - hørte det for snart 10 år siden første
> gang, og er stadig vild med nummeret. Har det vist på en cd, der er
> pakket ned lige nu...

Jeg stoppede med at høre dem da sangeren Bon Scott døde. Jeg så deres
næstesidste koncert med ham. de spillede i Rennes før de smuttede over
kanalen og spillede i england. Koncert hvorefter Bon scott døde af
overdosis.

> Jeg tror jeg har en Amy Grant eller to liggende - skal jeg lave en
> rip?

Du vover ikke!

Fra : Cyril Malka

Dato : 03-03-05 20:08

Den Thu, 03 Mar 2005 17:30:40 +0100
skrev Henrik Vestergaard <vestergaard_henr@hotmail.com> :

> Du må da have meget svært ved at købe plader med den indstilling...
> Er det så kun klassisk harpemusik, der er "ok"?

Jeps... bare det ikke er keltisk harpe (blodige afgudsdyrkere) ;->

Fra : vidal

Dato : 03-03-05 23:28

Difool wrote:

> "They've gotta live for Satan",

For mig lyder det mere, som der synges (altså baglæns):

'Make my deli for sade' ,

Deli = delikatesse(butik)
Sade = forfatter

Lav min delikatessebutik til Sade???

Det er jo ikke nær så interessant med mindre man
selvfølgeligt går ind og ser på arten af
forfatterskabet.

Med lidt fantasi kan man måske få det til at lyde som
noget helt tredje eller fjerde.

Det er *meget* søgt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 04-03-05 10:57

vidal wrote:

> For mig lyder det mere, som der synges (altså baglæns):
>
> 'Make my deli for sade' ,

Eller måske 'Take yer na leaf, I said'

Her er det kun na, der volder problemer, men
det står selvfølgeligt for 'Narcotics Anonymous'.

Leaf er sandsynligvis en forkortelse for leaflet,
så sætningen betyder: "Tag din 'anonyme narkomaner'
folder, sagde jeg".

Altså, tag og læs denne folder fra Anonyme Narkomaner.

Det ubevidste budskab søger at få folk til at ophøre med
at bruge narko. Fantastisk.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-03-05 11:43

Den Thu, 03 Mar 2005 15:52:39 -0500
skrev "P. Larsen" <bitdeb@hotmail.com> :

> Du må have et eller andet løst oveni kasketten. Hele rock branchen er
> et stort komplot arrangeret at djævlen!!

Damned!

Afsløret!

Vidste du ikke at vi alle lytter til alt vores musik baglæns?

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-03-05 11:48

Den Thu, 03 Mar 2005 18:39:47 -0500
skrev "P. Larsen" <bitdeb@hotmail.com> :

> Så du tror at bogbrændning, og dermed ignorance, er godt?

Faktisk er det en af grundpillerne i kristendommen.

I stedet for at spørge, spørge igen og tvivle, skal man "bare tro", alt
andet er djævelsk.

Et sted, hvor jeg skrev om Jesus genealogi (hvilket beviser at, ifølge
skrifterne, så kan han ikke være Messias), så havde jeg fundet denne
meget interessant Paulus' citat:

[...] du skulle påbyde visse folk, at de ikke må føre vranglære eller
holde sig til myter og endeløse stamtavler, hvad der snarere fremmer
spekulationer, end det tjener Guds frelsesplan, hvor det drejer sig om
tro." (1.Tim. 1:4)

Altså: du skal ikke hæfte dig så meget ved sådanne detaljer som fakta,
genealogi og andre ting... bare tro!

Fra : JoVe

Dato : 04-03-05 15:15

Hej

Jeg synes faktisk dette emne er interessant - og relevant!

For nogle år siden var der nogle matematikere der kunne "bevise" at Bibelen
indeholdt hemmelige koder som kun kunne decifreres når man læste den
hebraiske tekst under hensyntagen til bogstavernes numeriske talværdier -
eller sådan noget lignende. Det var det mest utrolige der kunne vises. Og så
langt tydeligere end Nostradamus.

Personligt tror jeg ikke på det, og jeg er meget tvivlende over for denne
"baglæns-analyse" af rockmusik. Men noget andet er de konkrete forbindelser
der er mellem mange af rock'ens hovedpersoner og erklærede okkultister. Og
hvad rock'ens hovedpersoner har sagt helt konkret om kristendom og
anti-kristendom!

Jeg er derfor helt enig i Mikkel S. Kragh's konklusion: rock-musik er
kristenfjendsk, og kristen rockmusik er et ynkeligt paradoks!

Da rockmusik begyndte sin entre i kristne kirker/menigheder var de gamle
helt enige: det hørte ikke til i kristne sammenhænge. De turde dog ikke stå
fast på dette synspunkt "for de unges skyld". Til ubodelig skade for
kristenheden. En gammel pinseprædikant kridtede skoene, men blev efterhånden
ignoreret. Egon Falk, hed han vist. Han skev en artikel mod rockmusik i beg.
af 90'erne: "Hvorfor jeg må sige nej!"

Venlig hilsen
Jørgen Vestergaard

Fra : Difool

Dato : 04-03-05 23:56

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> eller sådan noget lignende. Det var det mest utrolige der kunne vises. Og

Kære Jørgen,

Er det, du nævner med Bibelen og matematiske koder, det som kaldes for
bibelsk numerologi? Jeg har hørt meget om den russiske ateist Ivan Panin,
der studerede denne numerologi, ved at give hvert bogstav dets numeriske
værdi, i Bibelen, og fandt, at selv bitte-små dele var helt fantastisk
skrået sammen. F.eks. alene Jesu samtavle i Matthæus 1:1-17 indeholdt så
mange matematiske mønstre, at Panin fandt, at hvis dødelige skulle have
skruet dem sammen, således at de passede alle sammen, ville det have taget
et større hold matematisk eksperter mange år. Og så giver det mening, det er
ikke bare volapyk. Det samme påsviste Panin i mange andre dele af Bibelen,
f.eks. 1. Mosebog kap. 1. Denne numerologi overbeviste matematikeren og
ateisten Panin om, at Bibelen var Guds Ord, og at Jesus var Vejen, og ingen
har modbevist Panins fantastiske opdagelser.

Numerologi er i dag vist mest kendt blandt okkultister, men Panins
numerologi var altså strengt holdt til Bibelen.

Fra : JoVe

Dato : 06-03-05 17:44

> [...]
>
> Numerologi er i dag vist mest kendt blandt okkultister, men Panins
> numerologi var altså strengt holdt til Bibelen.

Hej Mikkel

Ja, det er nok muligt at Panin fandt frem til at Bibelen er en guddommelig
bog ad denne vej, men fandt han frem til at han havde behov for Evangeliet?
Forstod han ad denne vej at Jesus er Messias, Frelseren? Ellers er dette
bare en af mange okkulte forførelser, selv om Bibelen er involveret!

Det samme gælder sådan set også med disse "baglæns-analyser". En ting er at
indse at rock er uværdig musik for kristne, noget andet er om man Frelseren
at kende ad den vej?

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Difool

Dato : 06-03-05 18:01

> [...]
at
> indse at rock er uværdig musik for kristne, noget andet er om man

Kære Jørgen,

Jeg har kun læst mindre skrifter af Panin, men har hørt om ham, at, ja,
denne bibelske numerologi var virkelig det, der førte ham, ikke blot til tro
på Guds Ord, men også til Jesus Kristus som hans Herre og Frelser, all the
way. Numerologi var Panins vej til Kristus. Godt nok var det katolik, Panin
blev, men Panin skulle virkelig have ført mange tvivlere og ateister til
Kristus ad denne utraditionelle vej. Når de ikke lod sig overbevise af andre
ræsonnementer, blev de overbevist af dette fantastiske matematiske mønster i
Guds Ord. Panin fandt nemlig alene dette mønster i Bibelen, intet
andetsteds. Man siger, at der er mange veje til Kristus, men vigtigst er jo,
at det netop er Kristus, man ender ved.

Fra : Difool

Dato : 06-03-05 18:10

> [...]
at
> indse at rock er uværdig musik for kristne, noget andet er om man

Kære Jørgen,

Jeg kiggede lidt rundt, og fandt bl.a. en kort lille artikel om Panin på
engelsk:

http://www.sigler.org/finnestad/bible.htm

Denne artikel omhandler især tallet "7"s tråd gennem Skriften.

Af små kuriosum kan nævnes, at Panin ved sin numerologi bl.a. beviste, at
Markus 16:9-20 så sandelig var en inspireret og integreret del af Bibelen,
om den så er tilføjet senere.

Omkring år 1900 udlovede Panin i New York $100 (mange penge dengang) til
enhver, der kunne konstruere en tilfældig tekst à 300 ord, der havde samme
matematiske mønster, som han havde bevist hele vejen gennem Bibelen. Han
delte ikke en eneste $100-seddel ud.

Fra : Cyril Malka

Dato : 04-03-05 17:25

Den Fri, 04 Mar 2005 11:01:52 -0500

> Jo tak, det er jeg klar over. Jeg ville blot have Difool til at
> indroemme dette.

Modig mand!

> At hans version af "godt og ondt" kan ligge paa et
> meget lille sted.

Det kan det, som regel

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 05-03-05 12:03

"Difool" <bulawayo@moebius.dk> skrev i en meddelelse
SNIPPET en masse satanisk sludder

Det Ondes største bedrift er at forklæde sig som hyrden og advare mod sig
selv, for på den måde at lokke svage sjæle til. Det virkelige onde her er
intolerance og overfortolkning. Satanisten, omend uvidende, er den selvgode
troende, der ikke kan se lyset.

Men Gud er stor og jeg håber han vil tilgive dit selvbedrag og dit forsøg på
at lokke andre ind på dunkle stier.

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 15:32

Den Mon, 7 Mar 2005 14:54:30 +0100
> [...]

> Nu kan man da sikkert sige meget skidt om hash, men på den anden side,
> så er der jo en del der påstår at de får en guddommelig oplevelse ud

Faktisk ja. Lige så vel som in vino veritas... som åbenbart er de
kristnes leitmotiv...

De drikker Jesus hver søndag...

> Hash - ulovligt? Ja - farligt? sikkert - ukristent? nøh

Personligt har jeg ikke set Scorpions i koncert. Har dog set andre bands
af samme slags, og ja, der er hashtåge.

Personligt ryger jeg ikke hash (har prøvet i mine yngre dage, men det
blev ingen succes) og for mig at se, kan jeg ikke se hvordan det, at
nogle ryger hash når de hører scorpions forhindrer mig i at nyde
musikken.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 16:35

On Mon, 7 Mar 2005 15:31:32 +0100, Cyril Malka <news@nytestamente.org>
wrote:

> [...]
>blev ingen succes) og for mig at se, kan jeg ikke se hvordan det, at
>nogle ryger hash når de hører scorpions forhindrer mig i at nyde

Jeg tror nu ikke der er nogen sammenhæng mellem musikken og
hashtågerne. Det publikum ville vist ryge hash, uanset hvad de hører.
Jeg har sågar oplevet hashtåger til en koncert med Poul Kjøller, og
man kan vist ikke påstå der er satanisme gemt i "Jeg er så glad for
min cykel" ;D

/Alex

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 15:41

Den Mon, 7 Mar 2005 15:16:49 +0100
skrev "Alex Linaa" <www.linaa.com> :

> "Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Paranoia i syvende potens, efter min mening.

Det kan gå meget, meget, meget længere.

I mit arbejde mod sekter, har jeg deltaget flere gange i nordisk
konferens om sektofferproblematik, hhv. i Jylland og i Norge.

I disse konferencer er der så forskellige, som er beskæftiget med sekter
og med nyreligiøsitet. Der er præster, psykologer, psykoterapeuter, m.m.
fra de forskellige nordiske lande: Norge, Danmark, Sverige og et par fra
finland så hudt jeg hvisker.

Under den ene af disse konferencer, kom vi til at tale om begrebet
satanisme.

Og en tilstedeværende præst (dansk) som ellers er meget kendt og har
været beskæftiget med nyreligiøsitet i årevis har helt seriøst holdt den
tese at unge blev sataniste af at høre så noget hardrock m.m.

Ifølge en affære, han genfortalte, så flippede en unge da hn hørte så
noget musik og kastede et stort bord på flere meters afstand...

Jeg gik manden på klingen for jeg kan ikke se, at det skulle være mindre
sundt at kaste med orde end at bable i vrøvlesprog som man påstår er "at
tale i tunger"... Blot nr. 2 påstås at være positivt

Efter at jeg gik manden på klingen, så trak han lidt i land, uden dog at
mene, at han vrøvlede.

Men det er *yderst* bekymrende at en påstået professionel mener
vitterligt at børn og voksne bliver "satansiter" eller "besat" af at
høre rock (eller jodle Birger for den sags skyld).

Det synes jeg i hvert fald, men du vil ike få mange af de fanatikere her
på gruppen til at indse det

> Men søn spiller rock, og det så både jeg og englene klapper i takt
> mens de små hår i nakken stritter. Jeg kan altså ikke forbinde noget
> så smukt og poetisk med noget så ondt. Beklager, men I er altså på
> gale veje her.

Hehe

Velkommen i gruppen

> Jeg kan ikke være mere enig (i begge betragtninger

Marilyn Manson laver noget udmærket kram, synes jeg Jeg synes bare
ikke det er så spændende fordi både Alice Cooper og KiSS har faktisk
gjort den slags før... Det er ikke noget nyt, derfor lidt kedeligt, men
dagens unger skal da vel have deres Alice Cooper også

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 16:47

On Mon, 7 Mar 2005 15:40:43 +0100, Cyril Malka <news@nytestamente.org>
wrote:

> [...]
>høre rock (eller jodle Birger for den sags skyld).
>
>Det synes jeg i hvert fald, men du vil ike få mange af de fanatikere her

Nu er det heller ikke min mission at få nogen til at indse noget som
helst, jeg var blot rystet over at det faktisk finder sted.
Det man måske skulle gå efter, i stedet for at overbevise
fundamentalisterne, var at forhindre dem i at sprede deres syge
budskaber blandt vore unge. Det ville være tragisk hvis de formåede at
presse en del af vore unge mennesker så meget, at de ikke kan skille
skidt fra kanel, og så de ikke får Rock'n'roll med i deres liv.

d jo d

/Alex

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 17:22

> [...]
> vegne, eller fordømmelse af andre mennesker. Jeg troede faktisk at det
> handlede om næstekærlighed og overbærenhed.

Kære Alex,

Er det næstekærligt at sige til andre mennesker, at Satan og hele hans hærs
musik faktisk er lysets engle? Er det næstekærligt at sige til narkomanen,
at han ikke bør fortsætte med sine fix? Er det næstekærligt at sige til den
AIDS-syge, at han bare skal hore videre? Altsammen bare for at være
overbærende og "god"?

I verdens øjne er dette næstekærlighed og overbærenhed. Det giver disse
menneskelige får en kort tilfredsstillelse, men konsekvensen er død og
elendighed - på kort og på lang sigt.

"Far ikke vild! Gud lader sig ikke spotte. Hvad et menneske sår, skal det
også høste:" (Galaterne 6:7)

Halvdelen er at sige "ja" til Jesus. Den anden halvdel er at sige "nej" til
Satan.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 17:57

On Mon, 7 Mar 2005 17:22:01 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

>Er det næstekærligt at sige til andre mennesker, at Satan og hele hans hærs
>musik faktisk er lysets engle?

Det er jo noget du påstår, og ikke noget jeg på nogen måde accepterer
som sandt. Vi kan ikke diskutere ud fra påstande!

> [...]
>at han ikke bør fortsætte med sine fix? Er det næstekærligt at sige til den
>AIDS-syge, at han bare skal hore videre? Altsammen bare for at være

Formår du ikke at skelne mellem at tilskynde, og at acceptere?
Jeg ville aldrig drømme om at tilskynde nogen af de ovennævnte, men
jeg vil på den anden side heller ikke drømme om at fordømme dem.
Det kan vel aldrig være næstekærligt at fordømme? Jeg ville formode at
næstekærlighed ville være at hjælpe dem, uden fordømmelse.

>I verdens øjne er dette næstekærlighed og overbærenhed. Det giver disse
>menneskelige får en kort tilfredsstillelse, men konsekvensen er død og
>elendighed - på kort og på lang sigt.

Du kender helt åbenlyst ikke ret meget til verden.

>"Far ikke vild! Gud lader sig ikke spotte. Hvad et menneske sår, skal det
>også høste:" (Galaterne 6:7)

Så du vil høste fordømmelse, nedladenhed, bedrevidenhed og
intolerance?

>Halvdelen er at sige "ja" til Jesus. Den anden halvdel er at sige "nej" til
>Satan.

Netop. Men du siger ikke blot nej til satan, du siger også nej til
livet og til alle dine fantasifostre.

/Alex

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 19:05

> [...]
> Det kan vel aldrig være næstekærligt at fordømme? Jeg ville formode at
> næstekærlighed ville være at hjælpe dem, uden fordømmelse.

Kald det hvad du vil, kære Alex, men jeg siger, at rockmusik er forkert og
skadeligt og man bør holde sig fra det, ligesom jeg siger om narko, o.s.v.
Hvis folk ikke forstår, at deres skadelige skikke mod sig selv - rock,
narko, AIDS - er skadelige, så omvender de sig nok ikke.

> Så du vil høste fordømmelse, nedladenhed, bedrevidenhed og
> intolerance?

Kald det igen, hvad du vil. Hvis du også kalder Galaterne 6:7 for alt dette,
så må jeg sige "ja".

Men siger du "nej" til Satan?

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 19:34

On Mon, 7 Mar 2005 19:04:38 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

>Kald det hvad du vil, kære Alex, men jeg siger, at rockmusik er forkert og
>skadeligt og man bør holde sig fra det,

Her har du hele sagens kerne: Du siger!
Ikke noget med: "Gud siger", "det er bevist" eller "det er et
uigendriveligt faktum". Blot at Du siger. Dette er en tro, og en
vantro i mine øjne.

> ligesom jeg siger om narko, o.s.v.
>Hvis folk ikke forstår, at deres skadelige skikke mod sig selv - rock,
>narko, AIDS - er skadelige, så omvender de sig nok ikke.

Du lægger æbler og pærer sammen. Narko og AIDS er beviseligt fysisk
skadelige. Rockmusiks skadevirkning har jeg kun dit demagogiske udsagn
for, og det er ikke nok til at jeg omvender min tro.

>Kald det igen, hvad du vil. Hvis du også kalder Galaterne 6:7 for alt dette,
>så må jeg sige "ja".

Du læser hvad jeg skriver som fanden læser Bibelen.
Galeaterne 6:7 er et filter, som i IT-verdenen ville hedde: GIGO.
Garbage in, garbage out. Du smider fordømmelse, nedladenhed,
bedrevidenhed og intolerance i livet, og ifølge filteret vil det være
netop det du vil komme til at høste.

>Men siger du "nej" til Satan?

I høj grad. Men jeg siger ikke nej til dine "Ghosts", som du åbenbart
kan fremmane af næsten intet.

/Alex

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 07-03-05 20:05

> [...]
> Ikke noget med: "Gud siger", "det er bevist" eller "det er et
> uigendriveligt faktum". Blot at Du siger. Dette er en tro, og en

Godt sagt!

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 20:52

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Siger også nej til Satan. Derfor siger jeg nej til Difool og mange andre
> falske kristne.

Kære Jørgen,

Men du siger altså "ja" til Man-o-War, der synger "Hail Lucifer! Praise
Satan!" på "Bridge of Death"?

Og er dine "sande kristne" mænd som Ozzy Osbourne og Tom Araya, der hævder
at være kristne, og det bekræftes af Arayas bandmedlemmer Jeff Hannemann og
Kerry King? (Med det allermindste overfladiske kendskab til Slayer vil mange
nok rynke på øjenbrynene over dette.)

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 21:05

On Mon, 7 Mar 2005 20:51:54 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

> [...]
>Kerry King? (Med det allermindste overfladiske kendskab til Slayer vil mange

Hvem i alverden vil søge kristne blandt musikere, eller musikere
blandt kristne for den sags skyld?

Vi søger de sande kristne blandt kristne, og blandt musikere søger vi
kun musik. Hvor svært kan det egentlig være?

Det er dig der insisterer på at sammenblande alt, og at dømme alle som
gode eller onde. Det er vist ikke en opgave du er blevet betroet, at
dømme mennesker?

/Alex

Fra : Britt Malka

Dato : 07-03-05 21:24

wrote:

>Er det næstekærligt at sige til andre mennesker, at Satan og hele hans hærs
>musik faktisk er lysets engle?

Du glemmer, eller snarere ved ikke, at Satan er udsendt af Herren. Se
fx historien med Bileam. Du kan se her, hvor ordet Satan forekommer,
for det er naturligvis ikke med i den danske 1992-oversættelse:

>Halvdelen er at sige "ja" til Jesus. Den anden halvdel er at sige "nej" til
>Satan.

Ha! Og så er du allerede fortabt

Som en ung, jomfru engang sagde til os: Der er ikke plads til Satan i
mit liv!

Tjah, hun undgik i hvert fald at tage stilling til de ting, hun burde
og kunne gøre bedre ved at have den indstilling.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 17:25

Fra : Difool

Dato : 07-03-05 19:12

> [...]
> presse en del af vore unge mennesker så meget, at de ikke kan skille
> skidt fra kanel, og så de ikke får Rock'n'roll med i deres liv.

Synes du, at det er et "sygt budskab", at sige "hold jer fra ondt; omvend
jer"; men at det ikke er sygt at synge "Good Friends and a Bottle of Pills"
(Pantera), "Fuck Yourself" (Steve Vai), "I don't like the drugs but the
drugs like me" (Marilyn Manson), "We Sold Our Soul for Rock'n'Roll" (Black
Sabbath)?

> [...]
> vegne, eller fordømmelse af andre mennesker. Jeg troede faktisk at det
> handlede om næstekærlighed og overbærenhed.

Du har ret i din forståelse af ca. 2 vers i Bibelen, resten lader det til,
at du tager fejl ved.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 19:39

On Mon, 7 Mar 2005 19:11:51 +0100, "Difool" <bulawayo@moebius.dk>
wrote:

> [...]
>drugs like me" (Marilyn Manson), "We Sold Our Soul for Rock'n'Roll" (Black

Nej, jeg er enig i at man skal holde sig fra ondt.
Men så kunne du sige: Hold jer fra Pantera, Vai, Manson og Sabbath, i
stedet for at kriminalisere tusinder af rockmusikere der ikke synger
om dette.
Det er argumenter som dine, der i sin tid initierede noget så grusomt
som jødeforfølgelse - At generalisere ud fra nogle få velvalgte
eksempler.

>Du har ret i din forståelse af ca. 2 vers i Bibelen, resten lader det til,
>at du tager fejl ved.

Well, så må der stå 2-0

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-03-05 18:10

Den Mon, 07 Mar 2005 16:34:44 +0100
skrev Alex Linaa <www.linaa.com> :

> Jeg tror nu ikke der er nogen sammenhæng mellem musikken og
> hashtågerne. Det publikum ville vist ryge hash, uanset hvad de hører.

Ja, det skal nok passe.

> Jeg har sågar oplevet hashtåger til en koncert med Poul Kjøller, og
> man kan vist ikke påstå der er satanisme gemt i "Jeg er så glad for
> min cykel" ;D

Næhov! du glemmer at Poul Kjøller "Bakker snagvendt", hvilket er jo det,
der beviser at han er satanist... Man skal høre hans plader baglæns ;->

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-05 18:17