Konkurrence på internettet
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 02-03-05 21:02

En velrespekteret mobiltelefon producent reklamerer på deres hjemmeside, med
en konkurrence hvor man kan vinde en mobiltelefon.

Det loves at den heldige vinder offentligøres på hjemmeside 1. marts, og at
konkurrencen afsluttes den 28. februar.

Vinderen er dog ikke blevet offentligjort endnu, og man kan stadig deltage i
konkurrencen!

For mig virker det som et billigt reklame trick, for at lokke besøgende til
siden!

Er dette lovligt?

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 03:34

> [...]
> i konkurrencen!
>
> For mig virker det som et billigt reklame trick, for at lokke besøgende

Ud fra det du skriver så er svaret nej. Det kan du læse om i købeloven.

PN

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-03-05 09:19

pni wrote:

> Ud fra det du skriver så er svaret nej. Det kan du læse om i
> købeloven.

Nå, spændende! Og hvor i købeloven er det nu lige, konkurrencer på
hjemmesider er reguleret?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 13:22

> Nå, spændende! Og hvor i købeloven er det nu lige, konkurrencer på
> hjemmesider er reguleret?
>
> Mvh
> Kevin Edelvang
Min fejl - sorry - det var ikke Købeloven - markedsføringsloven - jeg fik
lige sovet i timen der.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 21:19

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Nå, spændende! Og hvor i købeloven er det nu lige, konkurrencer på
> hjemmesider er reguleret?
>
> Mvh
> Kevin Edelvang
Det er nemt at være hoven. Hvorfor skrev du ikke bare den rigtige lov i
stedet for at hakke - det hjælper ikke nogen...

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 04-03-05 01:40

Martin wrote:

> Det er nemt at være hoven. Hvorfor skrev du ikke bare den rigtige lov
> i stedet for at hakke - det hjælper ikke nogen...

Nu var Pouls svar i sig selv meget hovent. Det var mit svar til for at
illustrere.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 02:14

> Nu var Pouls svar i sig selv meget hovent. Det var mit svar til for at
> illustrere.
>
> Mvh
> Kevin Edelvang

Nu kan jeg desværre ikke se det svar af en eller anden for mig ukendt årsag.

Det er er markedsføringslovens § 2 om vildledning der gælder her - derom kan
ingen vel være i tvivl.

Og jeg beklager endnu engang min henvisning til købeloven - der faldt jeg i
søvn - og beklager for det. Jeg mente markedsføringsloven.

Men svar hellere på spørgsmålet frem for at tæske andre og efterfølgende
undlade at svare - for de fleste er jo nok klar over at henvisningen til
købeloven fra min side er en "bøf" ligesom de der er klar over det, er klar
over at det er markeedsføringsloven der bestemmer dette.

Men det ændrer ikke på det faktum at jeg fastholder det oprindelige svar -
dog med en noget revideret kildehenvisning.

PN