Optage stills eller klip fra DVD-film
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 02-03-05 20:24

I morgen skal jeg lave en præsentation med afsæt i filmen "Contact. I
den forbindelse vil jeg gerne vise et udvalgt klip (eller nogle stills)
fra filmen som en del af min præsentation (i PowerPoint).

Kan det lade sig gøre uden de store armbevægelser, fx. at klippe noget
ud af filmen som QuickTime eller lignede?

Janus

--
University of Maastricht
Department of Technology and Society Studies

Fra : Zaphod B

Dato : 02-03-05 21:05

Janus Sandsgaard <spamthis@janus.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan det lade sig gøre uden de store armbevægelser, fx. at klippe noget
> ud af filmen som QuickTime eller lignede?

Mac Help sier (min er engelsk):
"If you have QuickTime Pro, you can export a single frame from a movie
as an image file.
1. Move the playback head to the frame you want to export.
2. Choose File > Export.
3. In the Export pop-up menu, choose "Movie to Picture" to
save the image as a PICT file."
--
/Z

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-03-05 13:51

Zaphod B wrote:

> Mac Help sier (min er engelsk):
> "If you have QuickTime Pro, you can export a single frame from a movie
> as an image file.

Tak, men har ikke Pro. Findes der ikke andre muligheder. Har fundets
stills på web, men mangler især at kunne klippe levende billeder ud. Kan
selvfølgelig vise fra DVD-afspiller, men det er bøvlet at rode med under
en præsentation.

Janus

Fra : Zaphod B

Dato : 03-03-05 14:49

> [...]

> stills på web, men mangler især at kunne klippe levende billeder ud. Kan
> selvfølgelig vise fra DVD-afspiller, men det er bøvlet at rode med under

Er det verdt en liten timelønn? US$ 29,99 = DKK 180, ca?
--
/Z