| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | CPI Popcorn og gas-fordelerboks Fra : Peder\(2791\) | 
  Dato :  02-03-05 19:35 |  
  |   
            Nogen der ved hvad den fordelerboks der sidder under frontskjold gør godt 
 for udover at den regulerer gassen er der et andet kabel der vidst nok 
 skulle styre oliepumpen , hvilken praktisk funktion har dettte - kan det 
 udelades.....spørger fordi jeg lige har konstateret på kones CPI at det 
 kabel går ind i motoren nede under og det kan ikke rokkes een disse (læs 
 tæret fast) hvad kan man gøre.....?
 PS Gassen fungerer perfekt!
 
 
 -- 
 Med Venlig hilsen/With Best regards
 Peder Hansen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Yaks (02-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Yaks | 
  Dato :  02-03-05 20:05 |  
  |   
            
 "Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:42260751$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Nogen der ved hvad den fordelerboks der sidder under frontskjold gør godt
 > for udover at den regulerer gassen er der et andet kabel der vidst nok
 > skulle styre oliepumpen , hvilken praktisk funktion har dettte - kan det
 > udelades.....spørger fordi jeg lige har konstateret på kones CPI at det
 > kabel går ind i motoren nede under og det kan ikke rokkes een disse (læs
 > tæret fast) hvad kan man gøre.....?
 > PS Gassen fungerer perfekt!
 >
 Hej Peder
 
 Kabler er til at åbne for flow i oliepumpen, samtidigt med at der åbnes for
 gassen.
 Kablet bør ubetinget virke, således at pumpen reguleres.
 Ellers sker der det at motoren får for lidt olie og så er nålelejet øverst i
 plejlstangen kaput.
 Det vil typisk komme til at koste en ny krumtap og tilhørende stempel, så få
 det lavet hurtigst muligt.
 
 Popcorn er ikke til at spøge med, når det drejer sig om olie til motoren.
 Der er anvendt billige lejer overalt, så den mindste fejl i systemet og
 motoren står af.
 
 Poul T
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peder\(2791\) (02-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peder\(2791\) | 
  Dato :  02-03-05 20:15 |  
  |   
            OK - tak for svaret - jeg kan imidlertid ikke rigtigt finde ud af hvordan 
 man får det skilt ad nede hvor det sidder fast.......for at få monteret et 
 nyt!
 Det er sådan nu at det er trukket helt frem om man så må sige ...dvs ligesom 
 når der er fuld gas på scooter - det må vel betyde at der ER åbnet for noget 
 olieflow - jeg kan ikke få kablet til at gå "tilbage" altså ligesom når der 
 er lukket ned for gas håndtaget.....
 
 "Yaks" <trosborgxyz@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:42260e7a$0$227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:42260751$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Nogen der ved hvad den fordelerboks der sidder under frontskjold gør godt
 >> for udover at den regulerer gassen er der et andet kabel der vidst nok
 >> skulle styre oliepumpen , hvilken praktisk funktion har dettte - kan det
 >> udelades.....spørger fordi jeg lige har konstateret på kones CPI at det
 >> kabel går ind i motoren nede under og det kan ikke rokkes een disse (læs
 >> tæret fast) hvad kan man gøre.....?
 >> PS Gassen fungerer perfekt!
 >>
 > Hej Peder
 >
 > Kabler er til at åbne for flow i oliepumpen, samtidigt med at der åbnes 
 > for
 > gassen.
 > Kablet bør ubetinget virke, således at pumpen reguleres.
 > Ellers sker der det at motoren får for lidt olie og så er nålelejet øverst 
 > i
 > plejlstangen kaput.
 > Det vil typisk komme til at koste en ny krumtap og tilhørende stempel, så 
 > få
 > det lavet hurtigst muligt.
 >
 > Popcorn er ikke til at spøge med, når det drejer sig om olie til motoren.
 > Der er anvendt billige lejer overalt, så den mindste fejl i systemet og
 > motoren står af.
 >
 > Poul T
 >
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian A. (02-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian A. | 
  Dato :  02-03-05 21:48 |  
  |   
            "Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:42261097$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > OK - tak for svaret - jeg kan imidlertid ikke rigtigt finde ud af hvordan
 > man får det skilt ad nede hvor det sidder fast.......for at få monteret et
 > nyt!
 > Det er sådan nu at det er trukket helt frem om man så må sige ...dvs
 ligesom
 > når der er fuld gas på scooter - det må vel betyde at der ER åbnet for
 noget
 > olieflow - jeg kan ikke få kablet til at gå "tilbage" altså ligesom når
 der
 > er lukket ned for gas håndtaget.....
 
 Ryger den så ikke en smule mere end normalt - ved lav gas-stilling altså?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Yaks (02-03-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Yaks | 
  Dato :  02-03-05 23:59 |  
  |   
            
 "Peder(2791)" <peder.hansenFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:42261097$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > OK - tak for svaret - jeg kan imidlertid ikke rigtigt finde ud af hvordan
 > man får det skilt ad nede hvor det sidder fast.......for at få monteret et
 > nyt!
 > Det er sådan nu at det er trukket helt frem om man så må sige ...dvs
 ligesom
 > når der er fuld gas på scooter - det må vel betyde at der ER åbnet for
 noget
 > olieflow - jeg kan ikke få kablet til at gå "tilbage" altså ligesom når
 der
 > er lukket ned for gas håndtaget.....
 >
 
 Så er problemet ikke så kritisk, da olien kommer frem.
 MEN, jeg skriver igen, få det fixet, pludselig knækker kablet og så er der
 ikke mere olie.
 
 For at skifte kablet, så skal du bare ind under motoren, eventuelt, så kan
 du afmontere plastdækslet over cylinder og dæksel over blæserhjulet, så er
 det ret nemt at komme til.
 
 Du kan iøvrigt godt købe oliekablet alene, men jeg vil nu alligevel anbefale
 at skifte det hele.
 Husk at kontrollere at oliepumpen kan dreje frit, når du nu alligevel er
 derinde. Der sker typisk det at skidt og møg sætter sig på kabel og pumpe og
 så sætter det hele sig fast. Men det er jo det der er sket nu. Jeg har lavet
 en skærm der holder møget væk, og det er en meget god foranstaltning. Andre
 mærker har det originalt, men så er prisen også højere fra start af.
 Generelt er popcorn meget biligt lavet og lejer og alt gummi er lige til at
 smide ud. Når det alt sammen er skiftet, så er den hel fin. Min personlige
 konklusion er at havde jeg ikke købt brugt, meget, meget, MEGET billigt, så
 ville jeg føle mig snydt.
 
 Stram det nye kabel til oliepumpen godt op, så du er sikker på at straks der
 gives gas, så øges olietilførslen.
 Og brug en god olie, det betaler sig i længden. Fuldsyntetisk er klart at
 anbefale.
 
 Jeg har haft en motor der allerede efter 500 km begyndte at tikke fra
 stempelpindslejet, og efter 4000 km, var motoren død. Ny krumtap og
 cylinder.
 Ret surt, men sådan er der så meget.
 
 Poul T
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |