Brug af E-Bow?
Fra : Bjørn G

Dato : 02-03-05 19:06

Kære Gruppe

Jeg har læst om en såkaldt E-Bow som skulle være i stand til at "flå" i
guitarstrenge ved hjælp af elektromagnetisme.
Er der nogen der kender til noogle numre hvor sådan en rent faktisk bruges?
Jeg kunne enormt godt tænke mig at høre hvordan det lyder

Venlig hilsen Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 19:11

Bjørn G wrote:
> Er der nogen der kender til noogle numre hvor sådan en rent faktisk bruges?
> Jeg kunne enormt godt tænke mig at høre hvordan det lyder

Du kan jo prøve inde på http://www.e-bow.com/ - der er både lydfiler og
lidt beskrivelse omkring hvordan den virker.

Fra : Peter Mandrup

Dato : 02-03-05 19:30

"Bjørn G" <kool@stadig_tata_stiv.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen der kender til noogle numre hvor sådan en rent faktisk
> bruges? Jeg kunne enormt godt tænke mig at høre hvordan det lyder

R.E.M. har et nummer på pladen New Adventures in HiFi, som hedder EBow the
letter. Der kan du ihvertfald gøre det. Det lyder lidt cello agtigt på en
rigtig fed måde.

Peter

Fra : AndersB (9000)

Dato : 03-03-05 00:50

Bjørn G wrote:
> [...]
> Er der nogen der kender til noogle numre hvor sådan en rent faktisk bruges?
> Jeg kunne enormt godt tænke mig at høre hvordan det lyder

Franz Beckerlee brugte den meget i Gasolin. Hvis jeg ikke husker firkert
i bl.a. soloen Strengelegen (? - Spillemand, spillemand, spil for mig).
Som en anden nævner i tråden: celloagtig ... forvandler guitaren til et
strygerinstrument (bow = bue).

Mvh
AndersB