Hvordan laves rammer omkring billeder i wo~
Fra : Magnus

Dato : 02-03-05 19:06

Jeg vælger "Indsæt" -> "Billed" -> "Fra fil..." og derved får jeg indsat et
jpg billed.

Men hvordan får jeg så lavet en sort ramme omkring billedet i Word 2003 DK.
I Word 97 valgte jeg blot egenskaber og fanebladet streger men i version
2003 der er alle de indstillinger med streger omkring et billed inaktive
således at jeg ikke kan vælge streger, tykkelse osv.

Hvorfor kan jeg ikke det?

/Magnus

Fra : John

Dato : 02-03-05 20:32

"Magnus" skrev i en meddelelse

> hvordan får jeg lavet en sort ramme omkring billedet i Word 2003 DK.

Prøv at kigge på dette gratis program, der kan lave næsten alt muligt ved
dine billeder:

http://www.snapfiles.com/get/photofiltre.html

Mvh John

Fra : MFO

Dato : 02-03-05 21:16

Magnus wrote:

> [...]
> men i version 2003 der er alle de indstillinger med streger omkring
> et billed inaktive således at jeg ikke kan vælge streger, tykkelse

Det fungerer fint i min Word 2003, så det er ikke selve versionen det
er galt med.

--
Michael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-03-05 22:18

"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det fungerer fint i min Word 2003, så det er ikke selve versionen det
> er galt med.
>
> --
> Michael

Fungerer også hos mig i 2003. Prøv evt. en geninstallation eller reparation
af word.
Alternativt kan du gøre det, at du først laver en teksboks og så sætter du
dit billede ind i denne tekstboks. Så har du din ramme omkring billedet.

Kurt

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-03-05 22:15

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2003 der er alle de indstillinger med streger omkring et billed inaktive
> således at jeg ikke kan vælge streger, tykkelse osv.

Sandsynligvis fordi default i Word2003 er at billeder indsættes "på linie
med tekst", og så kan der ikke sættes ramme omkring. Gå færst i Fanebladet
Layout, og vælg Firkanetet eller lignende. så urde du kunne sætte alle de
streger, du har lyst til.

Skal billedet være på linie med tekst, kan du gå tilbage til layout og ændre
det igen, når først du har sat stregerne. Derefter skal du så ændre layout
igen, hvis du vil fjerne dem senere.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-03-05 22:38

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:42262c66$0$218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
ændre
> det igen, når først du har sat stregerne. Derefter skal du så ændre layout

Du kan i øvrigtændre indstillingen for indsætning af billeder permanet under
funktioner - indstillinger. Fanebladet Rediger.

Jan