Sei, spinat og poteter i form
Fra : Astrid Lund

Dato : 02-03-05 17:22

Denne postet jeg nylig på den norske matgruppen, men jeg synes dere
fortjener oppskriften også

(no.alt.mat for de interesserte som liker å lese om mat)

--

Lagde noe skikkelig godt for et par dager siden, sunn og relativt
rimelig mat - og kjempegodt

Sett komfyren på 200 grader, skal inn på nederste rille.

1 pakke seifilèt, halvveis tint

Legges i form med litt olje i, salt, pepper, litt Natvig
krydderblanding, tørket dill og smuldret oregano. Legg fisken i midten
av formen.

Tin spinat, ha i en smuldret buljongterning (jeg brukte klar
kjøttsuppe), noen finhakkede fedd hvitløk, (ca. 7 stk tror jeg at jeg
brukte) 1 ts chilipaste fra glass og litt pepper, samt en liten klatt
smør. Lot dette surre til spinaten var tint.

1 finhakket rå løk ble lagt på hver sin side av fisken,
spinatblandingen has over løken og fisken.

En pose hollandaisesaus tilberedt etter oppskrift på pakken (dog
mindre fett enn det som sto i oppskriften + litt mer væske, dette er
jo valgfritt) helles over. Litt tørt brød strøs over fisken. (Jeg
hadde en skalk som jeg lot tørke, smuldret dette over).

Velbekomme!

--
Astrid