Ny trailer til HHGTTG
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-03-05 17:18

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-03-05 19:45

news:1109780286.520629.157710@o13g2000cwo.googlegroups.com...
> http://boss.streamos.com/download/ugo/ugo/film/trailers/hitchhikersguide_02_hi.mov

Og hvor er den dog god! Nu glæder jeg mig først rigtigt! "Often preceded by
the words "In a world..." spoken in a very deep voice"
Er jeg den eneste der tænker på traileren til "The Comedian"?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-03-05 19:52

Hvad er HHGTTG?

Per V.

Fra : Stefan Holm

Dato : 02-03-05 21:18

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Hvad er HHGTTG?

Hitch Hiker's Guide to the Galaxy

--
Stefan Holm
"Good thing those lesbians knew CPR."

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-03-05 21:34

> Hvad er HHGTTG?
>
> Per V.

Hvis man ser traileren (hvilket man nok ikke får det store ud af uden at
kende universet i forvejen) vil man nok kunne gætte at forkortelsen betyder
"Hitch Hiker's Guide To The Galaxy". Den forkortes også af og til "H2G2".
En usædvanlig fjollet og åndssvag og vidunderlig bog-trilogi i 5-6 bind, en
serie radiohørespil, en ringe TV-serie og nu altså også en spillefilm.
Jeg glæder mig!

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 02-03-05 22:15

Jonas Gaarde <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote:

> [...]
> "Hitch Hiker's Guide To The Galaxy". Den forkortes også af og til "H2G2".

Nu er det ikke for at være ordkløver, men den burde vel egentlig
forkortes THGTTG, ikk? Ifølge Imdb hedder filmen nemlig The Hitchhiker's
Guide to the Galaxy.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-03-05 00:19

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> en serie radiohørespil, en ringe TV-serie og nu altså også en spillefilm.
Jeg har skam læst dem. Jeg begik dog den fejl at læse hele serien i ét
stræk, hvilket får humoren til at virke lidt anstrengt. Havde jeg læst nogle
andre bøger ind imellem og så læst de fem dele med fx et halvt ås mellemrum,
havde de nok moret mig mere.

Jeg har nu svært ved at forestille mig dem som film.

Per V.

Fra : -USH-

Dato : 03-03-05 19:51

> Den forkortes også af og til "H2G2".

Hvad står det andet to-tal for?

-Ulrik-

Fra : Rune Zedeler

Dato : 03-03-05 20:21

-USH- skrev:

> Hvad står det andet to-tal for?

2-tallerne har ikke noget med "to" at gøre.
H2G2 = HHGG.

-Rune

Fra : -USH-

Dato : 09-03-05 17:41

> 2-tallerne har ikke noget med "to" at gøre.
> H2G2 = HHGG.

Hm. Sæføli. Ikke at det på nogen måde er nemmere at skrive.

-Ulrik-

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 03-03-05 21:21

-USH- wrote:

> Hvad står det andet to-tal for?

HHGG = H2G2
altså 2 H'er og 2 G'er.

Jacob
--
fear and loathing in dot com
www.fearandloathingin.com

Fra : -V-

Dato : 02-03-05 21:52

Per Vadmand wrote:
> Hvad er HHGTTG?

Du kender den ikke?

Sig mig, har du levet isoleret på Magrathea eller sådan noget?

-V-

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-03-05 00:20

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Du kender den ikke?
>
> Sig mig, har du levet isoleret på Magrathea eller sådan noget?

Jeg er bare ikke på forbogstaver med den.

Per V.

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 02-03-05 20:19

> [...]

> the words "In a world..." spoken in a very deep voice"
> Er jeg den eneste der tænker på traileren til "The Comedian"?

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg synes traileren er fed. Ideen er
god, og jeg glæder mig til filmen, selvom jeg ikke har læst bogen endnu.
Jeg tænkte også på Comedian traileren med det samme:)

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-03-05 09:02

null@mail.dk (Nick Bødker Holmberg) writes:

> Jeg kan ikke rigtigt finde ud af om jeg synes traileren er fed. Ideen er
> god, og jeg glæder mig til filmen, selvom jeg ikke har læst bogen endnu.
> Jeg tænkte også på Comedian traileren med det samme:)

Det her er noget så usædvanligt som en filmatisering, der _bør_
adskille sig fra bogen, radiospillet, teaterstykket, computerspillet
og TV-serien - for de forskellige versioner har altid adskilt sig
kraftigt fra hinanden.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-03-05 22:41

Jonas Gaarde wrote:

> Og hvor er den dog god! Nu glæder jeg mig først rigtigt!

Ja den er helt i vinkel. Faktisk lover det så positivt, da det virkelig lyder
som noget Douglas Adams kunne have skrevet, og jeg er ret overbevist om at det
ikke var ham der skrev traileren.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 02-03-05 20:33

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> http://boss.streamos.com/download/ugo/ugo/film/trailers/hitchhikersguid
> e_02_hi.mov

jaaaaa takker mange gange! Bare det lille klip med
hvalen gør mig jo glad og forhåbningsfuld. Så kommer
vi jo nok til at høre lidt om et Infinite Improbability
Drive :D *glæde sig*

Der var et lille bitte klip med noget fra en skov - så
måske der er noget med en sandwich-mager? heh og dermed
også perfectly normal beasts... hmm jeg tror faktisk
ikke jeg vil vide det - vil bare glæde mig.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Maria de Francis

Dato : 02-03-05 22:34

> http://boss.streamos.com/download/ugo/ugo/film/trailers/hitchhikersguide_02_hi.mov

Ahh fedt nok. Det lover godt so far.
Tak for linket!

Mvh Maria

Fra : Silver

Dato : 03-03-05 03:16

http://boss.streamos.com/download/ugo/ugo/film/trailers/hitchhikersguide_02_
hi.mov

HAHAHAHA!!! se DET er humor på højt plan.....with a voice of a 7 foot man
who has been smoking cigarettes since childhood.........COUGH!...

:D, ok det her begynder sgu virkeligt at love sindssygt godt....for jeg er
da en af dem som er begyndt at planlægge mit liv indtil release datoen! :D

Med den trailer her har de sgu lige præcis ramt det glimt i øjet jeg altid
har syntes der har eksisteret i bøgerne, og såvidt jeg er bekendt med
detaljerne så var D.A vist selv osse ret involveret i hvordan trailerne
skulle udvikles via notater og lign som ham manuskriptforfatteren brugte til
at skrive filmen, det antydes vist i hans selvinterview som er GANSKE
underholdende på HHGTTG hjemmesiden.

Glæder mig virkelig til at opleve Sam Rockwell som Zaphod Beeblebrox, han
var kanon som Guy Fleegman i Galaxy Quest :)

Nøj! det er længe siden jeg har glædet mig til en film som den her! :D

Mvh
Silver

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 03-03-05 11:23

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> HAHAHAHA!!! se DET er humor på højt plan.....with a voice of a 7 foot man
> who has been smoking cigarettes since childhood.........COUGH!...

Ja det er egentlig en sjov og meget "britisk" kommentar - og måske også en
forsikring til publikum om, at filmen både er for fans med udpræget britisk
humor og det mere mainstream amerikanske publikum.

> :D, ok det her begynder sgu virkeligt at love sindssygt godt....for jeg er
> da en af dem som er begyndt at planlægge mit liv indtil release datoen! :D

Glæder mig allerede til dvd'en

> [...]
> til
> at skrive filmen, det antydes vist i hans selvinterview som er GANSKE

Men lagde du mærke til, hvor omhyggelig manuskriptforfatteren var med ikke
at fortælle præcist, hvad der er ændret/tilføjet/strøget? Jeg må indrømme,
at han slipper utroligt godt af sted med sit forsvar. Man må jo have sympati
for manden.

Mikkel

Fra : Silver

Dato : 03-03-05 16:56

> [...]
> at fortælle præcist, hvad der er ændret/tilføjet/strøget? Jeg må indrømme,
> at han slipper utroligt godt af sted med sit forsvar. Man må jo have

Før jeg læste hans eget interview var jeg med på bølgen om at nu kan det da
kun gå ned af bakke osv osv, men efter at have læst det kan jeg se at han
har gået ind i projektet med den komplet korrekte indstilling.

Han går jo meget op i at forklare at han faktisk ikke har ændret ret meget i
forhold til hvad D.A ville med filmen/manuskriptet, og at han endda havde
kæmpet for at få nogle detaljer med som netop var grundlæggende for filmen,
f.eks hvor han forklarer hvordan de (ham og såvidt jeg forstod dem som
skulle instruere filmen) mødtes og jo mere de drak desto mere forstod de
hvordan Infinite Improbability Drive fungerede, fnis.....

Jeg er nu en af dem som er sikker på at valget af ham til at skrive
manuskriptet til filmen var et godt valg, og når nu osse D.A's kone selv har
givet ham sin velsignelse så må det sgu være ok. :)

Mvh
Silver.

Fra : No Humor Man

Dato : 03-03-05 12:02

Silver wrote:
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
[snip]

> Nøj! det er længe siden jeg har glædet mig til en film som den her! :D
Undskyld jeg lige bryder ind, men jeg syntes bare denne kommentar var
totalt grineren. Hvordan kan det være længe siden du har glædet dig til
en film som den her, da der iirc ikke HAR været en film som den her før?
Eller tager jeg helt fejl?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Silver

Dato : 03-03-05 16:50

> [...]
> totalt grineren. Hvordan kan det være længe siden du har glædet dig til
> en film som den her, da der iirc ikke HAR været en film som den her før?

Hehe, det var nu mere kategorien komedie/sience fiction :), det er sjælendt
jeg ser trailere til komedier og så derfra glæder mig til at se dem, men med
den her trailer har de ramt min interesse spot on, så det var det jeg mente
med sætningen :)

Mvh
Silver.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 05-03-05 13:32

http://bvim-qt.vitalstream.com/HitchhikersGuide/HG2TG_InternetTrailer_2237_3000.mov

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /