Kalorieoplysninger søges på nogle noget sl~
Fra : Tine Müller

Dato : 02-03-05 16:55

Er der nogen som kan hjælpe mig med kalorieoplysninger for nedenstående:

Magnum is med mandel

Stor snickers bar

En lille pose matadormix

Og så roder jeg stadigvæk rundt i ml og gram. Hvordan regner man med disse?

Nogen gange får jeg at vide at 100 gr = 100 ml
Andre gange får jeg at vide at 100 gr = 200 ml

/Tine

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 02-03-05 18:39

Tine Müller wrote:

> Og så roder jeg stadigvæk rundt i ml og gram. Hvordan regner man med
> disse?

> Nogen gange får jeg at vide at 100 gr = 100 ml

Dette er korrekt ved vand Ved andre stoffer kan det være noget helt andet.
Forskellige masser vejer jo forskellige ting "pr. liter".

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Marianne

Dato : 02-03-05 22:53

> Og så roder jeg stadigvæk rundt i ml og gram. Hvordan regner man med
> disse?
>
> Nogen gange får jeg at vide at 100 gr = 100 ml

Hvis du har 100 ml vand vejer det 100 g

Hvis du har 100 ml beto vejer det 230 g

ml måler en rumlig størrelse mens g måler en vægt.

Fx vejer 500 ml Gaio 400 g, mens 500 ml vand vejer 500 g

Det kommer med andre ord an på, hvor 'tung' din mad er.

mvh
marianne

Fra : T

Dato : 09-03-05 20:04

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Fx vejer 500 ml Gaio 400 g, mens 500 ml vand vejer 500 g
>
> mvh
> marianne

Mit bæger med gaio naturel vejer 500 gram.
Og jeg er da overbevist om, at der er 500 ml i....... ?!?

Fra : peet_dk

Dato : 03-03-05 00:21

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse

> Og så roder jeg stadigvæk rundt i ml og gram. Hvordan regner man med
> disse?
>
> Nogen gange får jeg at vide at 100 gr = 100 ml
> Andre gange får jeg at vide at 100 gr = 200 ml

1 kg bly og 1 kg fjer fylder ikke det samme. De har forskellige massefylde.

Mht. det forskellige slik, så kig på pakkerne der står hvor mange kcal. der
er i.. Burde der i hvert tilfælde...

Fra : bb

Dato : 06-03-05 06:24

>1 kg bly og 1 kg fjer fylder ikke det samme. De har forskellige massefylde.
>
>Mht. det forskellige slik, så kig på pakkerne der står hvor mange kcal. der
>er i.. Burde der i hvert tilfælde...

Der er faktisk rigtig mange chokoladebarer som ikke oplyser
kalorieindhold. Men 500 kalorier for 100 gram er nok ikke helt ved
siden af. Peanuts er nærmere 600 kalorier pr 100 gram.