Andet multimedie
Photoshop og mumletekst
Fra : Koeffe

Dato : 02-03-05 17:00

Nogle gange sidder jeg med en pdf fil åbnet op i Photoshop hvor jeg skal
lave teksten om til mumle tekst, da man kun skal kunne se layoutet og ikke
læse teksten. Jeg prøver med forskellige filtre over teksten, men kan ikke
finde ud af hvilken jeg synes er bedst.

Hvordan gør I når I skal lave tekst om til mumletekst?

--
Koeffe
www.martinkofod.dk

Fra : Jeroen

Dato : 02-03-05 18:22

En professionel løsning vil være, at bruge et styk latinsk (? se nedunder)
tekst, der da er "ikke mange" der forstår det, og folk forstår hurtig, at
det drejer sig om designet/layoutet og ikke om indholdet.

Her får du en lappe tekst du kan brug til dette:

Magnit accum zzrit ipit niam ver inciliquam, sequism odipit ulputat. Cilla
feum et nim vent luptat alit dolutpat vendiamet, sum veliqui scidunt irit ad
tet lummolore magnis do od etummodion venis nullan eugiat vendre conum essi.
Lum vulputat. Ut lan volutat vullam, commod esequismod minim veros eugait
num eniamco nsequissequi tem zzril dionulput ad tat, sendit nonullam, vent
autatio do eugait lutatem vulluta tuerost ionsequisi blaorpercin vel
ulputpat. Ut lutpatue tem ipsum nos aci tisi.
Guer ipisi. Irit, core ero cor sequat.
Dunt wis nisit lobor seniamc onulla feu feummod iamconsecte diam endip ecte
feu feugait praesenis ad eui et ipit aliquip erat ad ecte delisse con ullan
hendipit utpat adit alit velenia mcorero conullam, quis nos nulputem in
utat, voluptat, quat lam velisl duis nismodolore faciliquatet wis nit volore
dipit ulluptat.
Na con hendigna facidunt del ulla feuguer ing elenibh et prat ut alis ero
consequi bla faccums andionse tetum zzriustie dolobore dolortinit lum
zzriure modit num quipsum doluptat.
Andigna feu faccumsan ulla feugait nos am zzriuscilit, core et inciliquis
nullummod ex euis nit nonullaortin estis dolesse quamcon ullaore dit la
faccum ex euiscidunt in vent veros nulluptat velesto odolendit luptatue
commy nullam num zzrit delese volortis nim vendigna autpat. Alis aliquis
modolor se delenisi.
Gait num iureet numsandre min elis ex el dit incil ing eros nonsequ
ismodolummy nonse te diam delent am vulputem eriusto od modit volobor adio
odignim zzriureetum quis nulla feu faccumsan henim ipsuscipit aut adiamco
nsequisim dio odo delis nonsequatin henissi.
Si eliquismolor at landreetum in exeros adiamet, conum iril inci bla feugue
diat nibh eu faccum nos dit lortin velent nonsed ming eum ip essi.
Dui tat wismolo rtisim accumsandit ilis at adiat ex eu facilit accum
iriuscilisci tio ecte duisi.
Henis dolor ad tio et, consequat.
Suscil ullutat. Duisl et ulla con henim dolorem volortie molore doloreros do
endreet lore dolore ex etueros duip euisisse te exer sit la consed erci tio
od dit alit iriusti onsenibh et eugue magna commoloreet, veniamcor sequamet
ipsum eugait dolorero essecte modolent prate dolore minim ad eraeseq
uamcommy nosto cons aliquamet, quamcon vel ut verilis nonsequissi.
Duipit acidunt nullamcommod mod tissi tat.
Em irilismolor sequisl iuscincidunt luptatu msandrer at ad esenisit
ulputpatue consent ad tem ipis dunt augiamet lute modolor sumsan ea con
eliqui blandre veliquam inisit esto od ecte ming et ut ad et dolummy nibh
eumsandrem dolorer sum eros nim nulluptat vendion ullaor se commy nulla
consequis ad tissequ issendre veliquatio odionse facin henit iustrud mod
elit, quismolore min utat ut veliquat ullandrem dolesto core vullutatum
ilisi.
Ipisci etum quis nullam vulluptat nonseniat nisi.
Magnim il delit adit la aliquam augiam accummo luptat.

skulle være nok ikke? ;)
Mvh
Jeroen

Fra : Koeffe

Dato : 02-03-05 21:01

"Jeroen" <myspam@emp3mail.com> skrev i en meddelelse

> En professionel løsning vil være, at bruge et styk latinsk (? se nedunder)
> tekst, der da er "ikke mange" der forstår det, og folk forstår hurtig, at
> det drejer sig om designet/layoutet og ikke om indholdet.

Jeg kan godt selv skaffe mumletekst. Der findes fx www.ddoo.dk hvor man kan
lave sin egen mumletekst, og der findes også lignende med latin.

Det jeg spørger efter er hvordan i andre laver mumletekst ud af (**!) i
forvejen skrevet tekst (!**) fra et billede eller en pdf osv...

Personligt synes jeg fx at Photoshop filteret "sumi-e" er godt, men hvordan
gør I andre?

PS. Årsagen er at jeg skal sende noget layout jeg har lavet, men det rager
ikke andre hvad der står i teksten.

--
Koeffe

Fra : Christoffer

Dato : 02-03-05 21:19

> Jeg kan godt selv skaffe mumletekst. Der findes fx www.ddoo.dk hvor man
> kan
> lave sin egen mumletekst, og der findes også lignende med latin.
Og linket kommer her
http://www.lipsum.com/

Christoffer

Fra : pwee

Dato : 02-03-05 23:13

"Koeffe" <graphic.muse@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde ud af hvilken jeg synes er bedst.
>
> Hvordan gør I når I skal lave tekst om til mumletekst?

hvis du har en PDF-fil, kan du bruge Adobe Acrobat
og så TouchUp Texttools til at fjerne teksten.
//pewe