Efterlyses: Film med en "kamp-lastvogn"!
Fra : Jonny Jensen

Dato : 02-03-05 11:49

Hejsa!

Jeg så engang for længe siden en film om en lastvogn, som var proppet med en
masse James Bond-agtige gadgets. Handlingen husker jeg ikke meget af, men
det var noget med en gammel far/morfar som skulle ud på en sidste farlig
mission/køretur, hvor han undervejs fik god brug for de tricks lastvognen
kunne. Men hans søn/barnebarn sniger sig med, en ung karakter ved navn
"Chris" i filmen mener jeg?

Det er ikke meget, jeg ved det, men er der nogen der kan hjælpe? Jeg tror vi
snakker en film fra omkring 1980-1985?

Mvh

Jonny.

Fra : Claus Albæk

Dato : 02-03-05 12:00

Jonny Jensen wrote:
> [...]
> "Chris" i filmen mener jeg?
>
> Det er ikke meget, jeg ved det, men er der nogen der kan hjælpe? Jeg tror vi

Det er den med belushi (var det ikke ham?) og aykroyd... mener den
hedder 'hjælp, vi er i hæren' på dansk.
Den hvor de redder deres sure gamle sjant ud fra de farlige tyske lande yes?

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 12:10

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Det er den med belushi (var det ikke ham?) og aykroyd... mener den
> hedder 'hjælp, vi er i hæren' på dansk.
> Den hvor de redder deres sure gamle sjant ud fra de farlige tyske lande
yes?

Jeg tror den du mener, er den der på dansk hedder "Røven af fjerde
division". Her bliver Sgt. Hulka fanget på den forkerte side af jerntæppet,
og vore venner i den opgaderede autocamper (ikke lastvogn) må redde ham ud
igen.
En ret morsom film, men jeg tror ikke det er den der efterspørges.

/Alex

Fra : Jonny Jensen

Dato : 02-03-05 12:22

> [...]
> jerntæppet,
> og vore venner i den opgaderede autocamper (ikke lastvogn) må redde ham ud

Yes, "Stripes", men ikke den.

> En ret morsom film, men jeg tror ikke det er den der efterspørges.

Korrekt, denne er ældre, tror jeg, og ment som en dybt seriøs film :)

Jonny.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 03-03-05 16:48

"Jonny Jensen" <zedechiahFJERNES@hotmail.com> wrote in message news:<4225a1d6$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Yes, "Stripes", men ikke den.

> Korrekt, denne er ældre, tror jeg, og ment som en dybt seriøs film :)
>
> Jonny.

Røven af 4. division ??? Just a guess.

Fra : ML-78

Dato : 03-03-05 17:50

Klavs Rommedahl skrev:

> Røven af 4. division ??? Just a guess.

Som er den danske titel for "Stripes".

ML-78

Fra : Jonny Jensen

Dato : 02-03-05 12:23

> Det er den med belushi (var det ikke ham?) og aykroyd... mener den hedder
> 'hjælp, vi er i hæren' på dansk.
> Den hvor de redder deres sure gamle sjant ud fra de farlige tyske lande
> yes?

Nope, det er ikke "Stripes" (med Murray og Ramis) som den du omtaler hedder
originalt.

Jonny.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-03-05 21:59

Jonny Jensen wrote:
> [...]
> "Chris" i filmen mener jeg?
>
> Det er ikke meget, jeg ved det, men er der nogen der kan hjælpe? Jeg tror vi

Der var engang en tegneserie der hed "Mask" (muligvis alt
med stort, altså "MASK"), om nogle folk der kørte i
højteknologiske køretøjer, inklusiv lastbiler og
motorcykler. Der blev også lavet tegnefilm, såvidt jeg
husker. Måske var der også en film med rigtige skuespillere?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jonny Jensen

Dato : 03-03-05 00:58

> [...]
> lastbiler og motorcykler. Der blev også lavet tegnefilm, såvidt jeg
> husker. Måske var der også en film med rigtige skuespillere?

Kender godt tegneserien, men har aldrig spekuleret på om der også er en
film. Udnersøger det lige. Plottet KUNNE godt være taget ud af MASK...

Jonny.

Fra : Hauerslev

Dato : 03-03-05 07:41

Jeg tror faktisk jeg har set den film du snakker om engang for længe
siden...men jeg mener så bestemt at den IKKE har noget med MASK at gøre.
MASK blev vist aldrig "velsignet" med en filmudgave

- Jesper

Fra : lhs

Dato : 03-03-05 23:42

Hej

Hvad med http://www.imdb.com/title/tt0088224/

Har aldrig set den men bortset fra chris lyder det lidt henad det du søger.

lars hs

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 22:15

Jeg så engang i 1987 en film på lejevideo der minder om din. Den hed
"Thunder run" og var produceret af filmverdenen svar på
Stock/Aitken/Waterman nemlig Golan-Globus. Plottet på denne film passer ikke
100% på dine oplysninger, men måske alligevel?

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : Jonny Jensen

Dato : 10-03-05 20:30

> [...]
> Stock/Aitken/Waterman nemlig Golan-Globus. Plottet på denne film passer
> ikke 100% på dine oplysninger, men måske alligevel?

TUSIND TAK!!!! Der var den!!!

Mange glade hilsener

Jonny.