Omprogrammere tastatur til at vise andre t~
Fra : Mads

Dato : 02-03-05 11:37

Hej

Jeg har ofte brug for at kunne skrive "m²", altså kvadratmeter.

For at kunne gøre dette, skal jeg lidt besværgeligt benytte metoden med at
hold ALT knappen nede, medes jeg taster de fir tal 0178....og vupti...så
står der m² og ikke m2

m² = ALT + 0178

Kunne jeg ikke omprogrammer mit tastatur, således at jeg bare skulle holde
ALT knappen nede medens jeg taster "m" ?

Ligesom når men vil taste EURO
Her er det ALT og e

Hvordan omprogrammere jeg mit tastatur?

Mvh.
Mads

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-03-05 22:28

"Mads" <eccosko@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kunne jeg ikke omprogrammer mit tastatur, således at jeg bare skulle holde
> ALT knappen nede medens jeg taster "m" ?

Du indspiller en makro.
Funktioner - Makro - Indspil ny makro
I første dialogboks vælger du så at tildele den genvejstasterne alt+m. Hvis
du vil kunne bruge genvejstasten alle steder i word, så bemærk lige om den
peger på, at makroen skal gemmes i normal.dot.
Tryk på tildel.
Så hopper den ind på papiret og indspiller det du skriver m.m.
Så du skriver
alt+0178
og afslutter makroen på knappen.
Tryk på alt+m og den skulle så selv skrive det.

Kurt

Fra : Calle.

Dato : 03-03-05 00:30

Mads wrote:
> [...]
>
> Kunne jeg ikke omprogrammer mit tastatur, således at jeg bare skulle
> holde ALT knappen nede medens jeg taster "m" ?

Hvis det er i f.eks word kan du da bare bruge knappen til det. skal bare
lige lægges ud på en af bjælkerne
--
Calle.

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 03-03-05 16:41

Hej Calle.

Overvej følgende.

skriv: på m2 [mellemrum] mellemrum er vigtige afh. til din videre
skrivning.
Marker 2 tallet, dvs pil til venstre - hold shift nede - pil igen til
venstre. [Ctrl + +(tast med ?)] dette giver hævet tekst. Når du nu glemmer
mellemrum og du skriver videre i hævet skrift, markeres den hævede
skrift -
[Ctrl + shift + n] eller [Ctrl + mellemrumstangent]

Sænket skrift, H2O er [Ctrl + shift + =]

Jørgen Bondesen

Followup to newsgroup only please.
Jeg ønsker, at vi kommunikere via nyhedsgruppen, tak.

It has removed 74 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Per Rønne

Dato : 03-03-05 18:35

Mads <eccosko@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Kunne jeg ikke omprogrammer mit tastatur, således at jeg bare skulle holde
> ALT knappen nede medens jeg taster "m" ?

Du kan eksempelvis anskaffe QuicKeys for Windows:

http://www.cesoft.com/

På mine Windows-maskiner bruger jeg den til at få anbragt eksempelvis ß
på altGraph-s og ¼ på altGraph-sh-o. Du kan prøve programmet gratis en
måneds tid.

Jeg har brugt programmet i årevis på Mac, dog især til at skifte mellem
applikationer, men også til at tilføje funktionalitet til knapper, ofte
begrænset til visse programmer. Så F6 altså virker på én måde i selve
Windows, en anden måde i Word og en helt tredie måde i Mathematica.
--
Per Erik Rønne

Fra : Else Holm

Dato : 03-03-05 21:22

> [...]
>
> Kunne jeg ikke omprogrammer mit tastatur, således at jeg bare skulle
> holde ALT knappen nede medens jeg taster "m" ?

Hvis det er i Word, du skriver det, kan du gemme det i Autokorrektur.
Kald den f. eks. *m - stjernen for at undgå, at den skriver m², hvis
du sætter et m for meter.

--
Else