Udviklingens pris
Fra : Henrik Enslev

Dato : 02-03-05 09:28

Der er vist ikke mange herinde, som ikke ser Apple som (en af de)
bannerførende inden for IT.

De nye teknologier er (altid?) bedre, hurtigere mere brugervenlige

Prisen er, blandt andet, at folk som ikke er helt oppe på beatet med
soft og hardware, er hægtet helt af.

Et par eksempler:
Da usb kom i stedet for ADB, måtte man skifte printer, tegnepen mm.
Da Firewire kom i stedet for SCSI måtte man skifte brænder og scanner
Nu ryger Firewiren åbenbart på de nye iPods til fordel for USB 2 (leflen
for vinduer?)
Claris Works og Apple Works er hægtet af Pages (ifgl. mediamac idag)

Jeg har ikke nogen entydig morale af ovennævnte, men det er måske
nødvendigt for Apple konsekvent at se bort fra bagudkompabilitet for at
holde sig fast i de ca 3% markedsandele og ikke lave for dyre løsninger?

Jeg syns da også det er svært at se fordelen af 100 HD disketter frem
for en USB bird

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Zaphod B

Dato : 02-03-05 18:42

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Nu ryger Firewiren åbenbart på de nye iPods til fordel for USB 2 (leflen
> for vinduer?)

Vel, foreløpig i alle fall er det jo kun kabelen som må bestilles
ekstra. Grensesnittet er der fortsatt.
--
/Z