Relativ positionering - fejl i Firefox?
Fra : Kurt Lund

Dato : 02-03-05 01:29

Hvis man aftester <URL: http://html.dk/scripts/css/00006/> i Firefox vil
positioneringen af nederste linje ikke stå som tiltænkt.

Det står korrekt i IE6 og Opera 7.23

Jeg spekulerer på, om Firefox har det skidt med minusværdier i
positioneringer.

Er det en fejl andre har observeret?

--
Kurt Lund

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 02-03-05 09:21

Kurt Lund wrote:
> [...]
>
> Det står korrekt i IE6 og Opera 7.23
>
> Jeg spekulerer på, om Firefox har det skidt med minusværdier i

Vær opmærksom på at det er en meget gammel artikel fra 2001.

Problemet er at browserne har forskellige standardværdier for margin,
padding o.lign. på diverse HTML elementer. Prøv at nulstil margin på de
to kanter der støder op mod hinanden, altså i bunden af h1 og i toppen
af p elementet.

Og hvis det ikke virker så prøv at nulstil på alle leder og kanter, og
evt. tage padding med.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/