Engelske scooter ord oversat på dansk
Fra : dennis

Dato : 02-03-05 00:07

Hej.

Jeg har nogle engelske ord der bruges i forbindelse med knallert/scooter
Ved I hvad ordene præcis betyder på dansk?

Brass screw?

Since we cut the plastic bit off the distributer cap it now goes 35 mph.
(Siden vi skar lidt platik væk fra X går den nu 35 mph) X= ?

Washer?

Tak mange gange

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 02-03-05 00:15

"dennis" <ingen@mail.tak> skrev i en meddelelse

> Brass screw?
Kobber/Bronze skrue? Evt. bare en skrue der har den farve?

> Since we cut the plastic bit off the distributer cap it now goes 35 mph.
> (Siden vi skar lidt platik væk fra X går den nu 35 mph) X= ?
Det må være ud af et større sammenhæng. Må vi få en URL eller lign?

> Washer?
En ganske almindelig skive. Evt. afstandsskive

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : dennis

Dato : 02-03-05 00:30

On Wed, 02 Mar 2005 00:15:08 +0100, Hans-Jacob Møgelmose wrote:

> Kobber/Bronze skrue? Evt. bare en skrue der har den farve?

> Det må være ud af et større sammenhæng. Må vi få en URL eller lign?

Godt nok ikke lige fra den sætning:

remove the brass screw from the carb(under seat) completely !!dont bother
cutting anything ! also, if you then peel off the flange cover, you will
get to the needle which goes into carb...the needle has a small washer
with approx. 5 settings on it..lower it down to the 2nd to last..

Hvad er det som man ikke skal begynde at klippe i og bare fjerne det?
Flange cover? Hvad menes der her?
Er det det storte plastik cover der sidder over autochokeren?
Kan du hentyde til hvad der menes her på dansk?

http://auto.howstuffworks.com/framed.htm?parent=question377.htm&url=http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/carb101/carb101.html
Jeg tror det har noget med fig.4 at gøre, hvad er det for en pind? Hvor
findes den henne på en karburator og hvad gør den?

Jeg er ikke så godt til engelsk nemlig.
Noget med at den justere mellem luft og benzin?

Fra : Kristian

Dato : 02-03-05 01:41

Hej

dennis wrote:
> [...]
> the 2nd to last..
>
> Hvad er det som man ikke skal begynde at klippe i og bare fjerne det?
Godt spørgsmål...

> Flange cover? Hvad menes der her?
I denne forbindelse er det låget på karburatoren, der hvor gaskablet går
ned.
Det kan være skruet på ( som fx proppen på en flaske ) eller sidde fast med
1 - 2 skruer.

> [...]
> Jeg tror det har noget med fig.4 at gøre, hvad er det for en pind?
> Hvor findes den henne på en karburator og hvad gør den?

Nålen sidder i selve gasspjældet, og er som regel holdt fast af en lille
clips/ låsering.
Den bestemmer sammen med hoved dysen blandingsforholdet mellem luft og
benzin.
Lidt afhængig af karburatortypen er det forskelligt hvornår nålen er i brug.
På fx en gammel rund Bing karburator ( Puch maxi ) er der ingen tomgangsdyse
og nålen er her med til at gi den rette mængde benzin hele tiden.
Nyere karbuer har en lille tomgangsdyse, og motoren trækker kun benzin
gennem denne
i tomgang. Så snart du giver gas får den også benzin gennem hoveddysen, og
så er nålen
med til at sikre ret blanding ved forskellige gaspjælds stillinger.
..
Mvh
Kaj Kristian Thomsen

Fra : dennis

Dato : 02-03-05 00:17

On Wed, 02 Mar 2005 00:06:57 +0100, dennis wrote:

> [...]
>
> Since we cut the plastic bit off the distributer cap it now goes 35 mph.
> (Siden vi skar lidt platik væk fra X går den nu 35 mph) X= ?

Også lige jet needle?
Noget ved karburatoren, ikke?

Fra : Jante

Dato : 02-03-05 01:16

"dennis" spurgte efter oversættelser af:

> Brass screw?

= Messingskrue.

> Distributer cap?

= Fordelerdæksel.

> Washer?

= Skive.

> Jet needle?

= Dysenål.

/J

Fra : Kristian

Dato : 02-03-05 01:24

Hej

dennis wrote:
> Hej.
>
> Jeg har nogle engelske ord der bruges i forbindelse med
> knallert/scooter Ved I hvad ordene præcis betyder på dansk?
>
> Brass screw?
Messing skrue

> Since we cut the plastic bit off the distributer cap it now goes 35
> mph. (Siden vi skar lidt platik væk fra X går den nu 35 mph) X= ?
Distibutor cap er normalt det samme som tændings/rotor/fordeler dæksel
men der sidder vel ikke sådan et på en scooter ??
Hvad står sætningen i forbindelse med ?

> Washer?
En alm skive

(Sakset fra din anden post)

> Jet needle
Kan være flere ting:
1: Nålen der sidder i gasspjældet
2: En indstillelig strålespids ( Fx på motorsavs karburatorer )
men da det er indenfor Knallert/Scooter er det 99% sikkert
nålen i gasspjældet.

> Tak mange gange
No problem

Mvh