Fender guitar i Aldi
Fra : Stig Sørensen

Dato : 01-03-05 22:03

Hej.

Fra den 9. har Aldi en Fender guitar:
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF06.HTM

Som begynder el-guitar, hvordan ligger den mht. pris / kvalitet?
Mvh
Stig Sørensen

--
http://www.Billig-Scooter.dk
Debatforum for billige Kina scootere

Fra : Mads Breddam

Dato : 01-03-05 22:34

> Fra den 9. har Aldi en Fender guitar:
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF06.HTM
>
> Som begynder el-guitar, hvordan ligger den mht. pris / kvalitet?

Det er med garanti noget junk. Hvis det endelig skal være
nyt-billigt-begynder-grej så ville jeg tage til Aage og købe en guitarpack 0
til 1100 kr. Så er det 400 mere til når man skal have en rigtig guitar eller
man har sparet 400 når man ikke gider spille mere. Desuden handler man i en
rigtig musikforretning.

Nå, men det mere konstruktive, frem for destruktive, forslag: Spyt 500,- i
kassen, find en kammerat der ved bare en anelse om el-hegn og find noget
brugt. Ellers så en guitarpack 2 fra Aage til 2500,- . Der er der noget 15w
Marshall med, - det rækker fint så længe det kun er i privaten.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Stig Sørensen

Dato : 02-03-05 00:08

On Tue, 01 Mar 2005 22:34:23 +0100, Mads Breddam wrote:

> [...]
> brugt. Ellers så en guitarpack 2 fra Aage til 2500,- . Der er der noget 15w
> Marshall med, - det rækker fint så længe det kun er i privaten.

Tak for svar. Jeg holder nallerne væk.
mvh
Stig Sørensen

Fra : kautaq

Dato : 02-03-05 00:49

Stig wrote:

> Fra den 9. har Aldi en Fender guitar:
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF06.HTM

FENDER El-guitar pakke Pr. stk. 1.499,-

Den mest betydningsfulde elektriske guitar siden 1954 - tro
følgesvend for guitarister som Buddy Holly, Jimi Hendrix og
Eric Clapton.
Flot el-guitar med god forstærker. Inkl. guitarpose, guitarrem,
elektronisk stemmer, guitarkabel, plekter, 1 stk. ekstra
strengesæt samt 1 stk. undervisnings-DVD. 3 års garanti samt
adgang til Hotline-Service.

Prøv lige at se det der: en Fender Strat med forstærker og hele
pivtøjet! Hvordan kan det lade sig gøre!? Sidder der nogen
kinesere og arbejder for 50 øre i timen eller er det 5 øre?
Der er også vibrator-arm. Den guitar kommer aldrig til at
stemme, men prisen er fanme' tillokkende!

> Som begynder el-guitar, hvordan ligger den mht. pris / kvalitet?

Jeg har tænkt mig at undersøge hvad det er ALDI sælger, men jeg vil
lige sige at "begynder" om køb af guitar er noget fortærsket noget
og risikoen for at købe en guitar der aldrig kommer til at
båndstemme, er meget meget stor. Dermed mister man interessen for
at lære at spille og salgsværdien for en sådan guitar er lig nul.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-03-05 03:05

kautaq wrote:

> [...]
> båndstemme, er meget meget stor. Dermed mister man interessen for
> at lære at spille og salgsværdien for en sådan guitar er lig nul.

Enig. Det der med 'begynder-instrumenter' er noget værre marketing-pis.
Der er ikke noget der kan ødelægge motivationen hos en nybegynder som et
elendigt instrument, det skulle da lige være en dårlig lærer.

Hvordan skal nogen nogensinde få lært at spille, på et instrument der er
elendigt som udgangspunkt??

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-03-05 14:35

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i

> Prøv lige at se det der: en Fender Strat med forstærker og hele
> pivtøjet! Hvordan kan det lade sig gøre!? Sidder der nogen

Prøv nu lige at se, hvad der sælges!!!

Det er *IKKE* en Fender Strat, det er en Fender Squier Stratocaster, og det
er *præcis* den samme Squier, som Åge og alle de andre musikforretninger
sælger.

http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=18490

Det har været diskuteret hundrede gange i dk.musik.produktion og tilbudet
fra Aldi er ganske udmærket. De har haft det mange gange, og nogle gange er
det en anden forstærker..

Husk iøvrigt, at der er en måneds fuld og ubetinget returet!

Det er der mig bekendt ingen af musikforretningerne, som tilbyder...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-03-05 14:40

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Husk iøvrigt, at der er en måneds fuld og ubetinget returet!

Og tre års *garanti*...

Det er også en del af varens vurdering...

Claus

Fra : Gainsbourg

Dato : 02-03-05 02:09

Nu aner jeg ikke ret meget om guitarer, men til gengæld en masse om
computere. Og Aldis tilbud på både stationær og laptops er simpelthen
fantastiske. Det er mærkevarer det hele, Siemens ram, Creative lydkort, etc.
Mange hardcore nørder køber deres maskiner og opgraderer enkelte dele, da
det stadig er billigere end at samle maskinen selv af enkeltdele købt
postordre.

Grunden til at Aldi kan gøre det så billigt er, at de med alle deres
forretninger i Europa kan købe stort ind. Kunne det samme gøre sig gældende
med guitaren? At det er så billigt fordi de har købt
gud-ved-hvor-mange-millioner af dem? Og at kvaliteten faktisk er ok?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 02-03-05 07:12

"Gainsbourg" <isl41688@TORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gældende med guitaren? At det er så billigt fordi de har købt
> gud-ved-hvor-mange-millioner af dem? Og at kvaliteten faktisk er ok?

Selvfølgelig er det én af grundene til, at det er billigt. Guitaren er i
øvrigt en Squier (et billig-mærke, ejet af Fender så vidt jeg ved) og ikke
en "rigtig" Fender. Det samme tilbud har kørt forskellige andre steder til
knap 2000,- kr, så Aldi's tilbud er da billigt.

Jeg har en bekendt, der købte sættet engang i efteråret. Og som det er
skrevet et andet sted i tråden kan der være problemer med at holde
stemningen. Jeg skal ikke generalisere ud fra én guitar, men min bekendtes
guitar stemmer sjældent mere end et eller to numre ad gangen.

mvh

Steen Lindkvist

Fra : ASKF

Dato : 02-03-05 09:49

Steen Lindkvist Nielsen ytrede sig i
<42255924$0$29280$14726298@news.sunsite.dk> med dette:

> [...]
>stemningen. Jeg skal ikke generalisere ud fra én guitar, men min bekendtes
>guitar stemmer sjældent mere end et eller to numre ad gangen.

Pragtfuldt "begynderinstrument" da man virkeligt får træning i at stemme
det og det er jo vigtigt at have den teknik på plads fra starten
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 10:24

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en "rigtig" Fender. Det samme tilbud har kørt forskellige andre steder til
> knap 2000,- kr, så Aldi's tilbud er da billigt.

Netop.
En rigtig Fender, hvis man betragter Mexico-modellerne som "rigtige",
starter prismæssigt omkring 4.000,- uden forstærker, og US-modellerne ligger
på det dobbelte.
Squier er en billig kopi, ikke mere at sige om det.

> [...]
> stemningen. Jeg skal ikke generalisere ud fra én guitar, men min bekendtes
> guitar stemmer sjældent mere end et eller to numre ad gangen.

Min søn havde en Squier i en kort periode, og han havde netop den erfaring.
Da han fik en rigtig Fender at sammenligne med, var hans bedømmelse af
Squieren, at den var jernhård at spille på, og at lyden var langt fra hvad
man kalder "Fender-lyd". Der er intet der lyder federe end en rigtig Strat i
en Marshall :)

/Alex

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 02-03-05 10:44

Alex Linaa wrote:
Der er intet der lyder federe end en rigtig Strat i
> en Marshall :)

Kommer jo nok lidt an på jordforbindelsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-05 16:59

Alex Linaa wrote:

> [...]
> man kalder "Fender-lyd". Der er intet der lyder federe end en rigtig Strat i

Det er sguda synd at putte en god rigtig Strat i en ussel Marshall. Så
hellere en af Fenders egne forstærkere. Eller utallige andre. Soldano f.eks.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 18:15

On Wed, 02 Mar 2005 16:59:25 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Det er sguda synd at putte en god rigtig Strat i en ussel Marshall. Så
>hellere en af Fenders egne forstærkere. Eller utallige andre. Soldano f.eks.

Smag og behag vil jeg mene. Der er en anden lyd i en
Fender-forstærker, indrømmet.
Men kombinationen Strat/Marshall har nu engang båret rockmusikken et
godt stykke af vejen, jeg kunne ikke forestille mig Blackmore/Purple
uden

/Alex

Fra : Falcon

Dato : 02-03-05 12:05

On Wed, 2 Mar 2005 07:11:36 +0100, "Steen Lindkvist Nielsen"
<slindkvi@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>stemningen. Jeg skal ikke generalisere ud fra én guitar, men min bekendtes
>guitar stemmer sjældent mere end et eller to numre ad gangen.

Jeg købte overnævnte guitar sidste gangde havde den på tilbud og den
har over hovedet INGEN problemer med at holde stemningen. Den er hård
at spille på, så jeg vil holde med i at det ikke er det bedste valg
til en nybegynder
BTW så har jeg også en rigtig US Strat fra 1974, og der stor forskel
på de to guitarer, men jeg nyder at bruge dem begge, så det er nok mig
der er noget galt med

mvh Falcon

Fra : /Moe

Dato : 02-03-05 12:40

et andet problem med de her billige guitarer er, at erftersom de er
masseproducerede på maskiner (til forskel fra håndbyggede
kvalitetsprodukter), er der aldrig 2 af dem der er lige dårlige.. den ene er
som regel værre end den anden. som oftest er halsene skæve og i nogle
tilfælde er lodningerne andenrangs.
som en anden osse skrev, så er det vigtigste for en begynder altid at ha' et
instrument der er pålideligt, hvor begynderen ikke skal sidde og tvinges til
at irritere sig pga. et problem der fjerner fokus fra spilleglæden..

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-05 17:03

/Moe wrote:

> et andet problem med de her billige guitarer er, at erftersom de er
> masseproducerede på maskiner (til forskel fra håndbyggede
> kvalitetsprodukter), er der aldrig 2 af dem der er lige dårlige..

Sådan er det jo med alt Fender nu om dage, undtagen deres custom shop.
Spil på fem forskellige American eller American Deluxe og du hører og
mærker 5 vidt forskellige guitarer. Man kan sagtens få noget (relativt)
lort med hjem hvis man ikke tænker sig om. Fenders kvalitetstyring- og
kontrol har været under al kritik i de seneste år, et faktum der er vidt
anerkendt.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 13:27

"Falcon" <falcon1@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> har over hovedet INGEN problemer med at holde stemningen. Den er hård
> at spille på, så jeg vil holde med i at det ikke er det bedste valg

Jeg kom til at tænke på, at alle de Squiers og andre kopiguitarer jeg har
haft i hænderne, har været MEGET båndfalske. Så uden en skruetrækker og et
godt øre, kan det være endog meget problematisk overhovedet at få den til at
stemme i andet end 1. bånd.

/Alex

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-05 17:04

Alex Linaa wrote:

> [...]
> godt øre, kan det være endog meget problematisk overhovedet at få den til at

Well, det er jo svært på alle guitarer

/David

Fra : Falcon

Dato : 02-03-05 17:08

On Wed, 2 Mar 2005 13:27:07 +0100, "Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote:

> [...]
>godt øre, kan det være endog meget problematisk overhovedet at få den til at

Ikke for at forsvare Squire'en men den jeg har er heller ikke
båndfalsk og JO jeg kan godt høre hvis den er det , så det ser ud
til at jeg har været heldig med min, så bortset fra at den er NOGET
hårdere at spille på, og gribebrættet er lidt for tyk efter min
mening, så er jeg ganske tilfreds med den til den pris.
PS bruger US Straten ca 70% og Squiren de sidste 30%

mvh Falcon

Fra : Morten Larsen

Dato : 04-03-05 14:19

Alle guitarer lyder af lort. Pånær den john petrucci har!

Hilsen Morten

Fra : tohama72

Dato : 04-03-05 22:46

Halli hallo!

Shit hvor er de fleste af jer kloge.... ha ha ha...

Nå men jeg har selv købt en Squier Fender til 1500 incl. 10W
forstærker..... den er overhovedet ikke båndfalsk og holder tune fint.

Jeg har dog udskiftet fabriksstrengene med nogle Xll ofr at være
sikker..... Guitaren har super finish... ala Fender...

Lad dig ikke nare det er ikke en Fendet strat.... og det er heller ikke
det man betaler for.... men hvis man feks. er let øvet er det et godt
bud hvis man gerne vil have strøm på spaden.

har selv spillet på akustisk western og spanks i 10 år, og Squier er et
godt trinbrædt inden en evt. fender.......

Iøvrigt.... er der nogle der skriver om navnet på de bedste guitarer...
he he... der er kun et brand der dur.... Mark Knopflers hofmærke.....
(han startede på en Strat 67`er) er en Italiensk spec. bygget Pensa....
hans model findes i en MK1 og en MK2 udgave.... mony´s no option......
den har påen eller anden måde en helt forfinet og renere udgave af lyden
fra en god gammel Fender strat.... lyt sel på hans CDér.... eller live
optagelser..... MK ved hvad han taler om.......... Skal høre ham i Forum
Horsens d. 17.05.05........WAUUUU...

Køb en Squier...... den er ok....

VH Torben

http://www.kandu.dk/

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-03-05 23:21

tohama72 wrote:

> [...]
> fra en god gammel Fender strat.... lyt sel på hans CDér.... eller live
> optagelser..... MK ved hvad han taler om.......... Skal høre ham i Forum

Knopfler spiller jo primært på Pensa custom ind i sin Soldano SLO100 nu
til dags, ikke Fender. Lyt til hans sublime lyd på On Every Street.
Ingen Fender her.

/David

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 06-03-05 14:40

"Stig Sørensen" <no@mail.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Fra den 9. har Aldi en Fender guitar:
> http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_10/OFF06.HTM
>
> Som begynder el-guitar, hvordan ligger den mht. pris / kvalitet?

Med mindre en eller anden, træder højt og flot på Fenders rettigheder til
navnet... Så vil jeg da umiddelbart sige, at den handel kan da ikke være
helt ved siden af.... Desuden har jeg ikke hørt om, at Aldi skulle have
prøvet at løbe fra deres returret.... Så jeg tror helt sikkert, at du bliver
tilfreds.... Det går jeg også ud fra, at Aldi har troet på... Ellers ville
de vel næppe købe / sælge dem, for de er trods alt, ude på at tjene penge,
og ikke på at brænde inde med dårlige varer.

M.V.H.....Benny..