Sorte striber på skærmen.
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 20:24

Hej
Jeg har en 866 mhz computer med et Geforce 256 grafikkort.

Nu er skærmen begyndt at trække sorte vanrette skygger.

Står der f.eks. en sort tekst midt på skærmen trækkes en sort skygge fra
side til side på skærmen ud for teksten. Der er ingen skygger ved lyse eller
hvide felter på skærmen.

Jeg har prøvet at bytte skærmen med vores anden computer. Problemet følger
PCen.

Hvad er der galt? Er det skærmkortet som er dødt?

Hvis skærmkortet skal skiftes, hvad kan jeg så bruge? Det skal helst ikke
være ringere end det jeg har, men behøver på den anden side heller ikke være
bedre. Fåes det kun nyt eller kan jeg være heldig med et af tilbudene i Den
blå Avis?

mvh
Mogens

Fra : Villy Jensen

Dato : 01-03-05 21:04

> [...]

> være
> bedre. Fåes det kun nyt eller kan jeg være heldig med et af tilbudene i

Sats på at købe et brugt
GeForce 256 eller
GeForce 2 MX eller
GeForce 2 MX 400
for 100 kroner i news:dk.marked.privat.edb.intern

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 23:06

> Sats på at købe et brugt
> GeForce 256 eller
> GeForce 2 MX eller
> GeForce 2 MX 400
> for 100 kroner i news:dk.marked.privat.edb.intern

Tak for dit svar Villy, jeg forstår dig sådan at det er sandsynligt at
grafikkortet er dødt.

Hvad er forskellen på de 3 modeller du nævner?

mvh
Mogens

Fra : Villy Jensen

Dato : 02-03-05 15:30

> Sats på at købe et brugt

Jeg mener at dit skærmkort er 'slut', når problemet ikke følger skærmen.

> GeForce 256 eller er magen til det, som du har
> GeForce 2 MX er magen til GeForce 2 MX 400, men de er lidt stærkere end
> det, du har

GeForce 4 MX 440 er næste , nyere 'trin', men de koster mere end 100,- brugt
GeForce 4 MX 4200 er næste-næste 'trin', men de koster mere end 300,- brugt

GeForxe MX5200 er nyeste tilsvarede kort, koster 5-700,- nyt

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 16:17