Automatisk compact data filer i Outlook 20~
Fra : Anders Jensen

Dato : 01-03-05 14:06

Jeg vil gerne kunne "compact" mine Outlook 2003 data filer via et
kommandolinie baseret værktøj, så det kan foregå automatisk.

Findes sådan et (gratis) værktøj?

Fra : Anders Jensen

Dato : 01-03-05 14:27

> Jeg vil gerne kunne "compact" mine Outlook 2003 data filer via et
> kommandolinie baseret værktøj, så det kan foregå automatisk.
> Findes sådan et (gratis) værktøj?

Lige en opfølgning.

Jeg kan se, at når Outlook startes, så toucher den dens datafiler. Det
er jo mildest talt en skandale, da den kun burde ændre filen, hvis der
rent faktisk sker ændringer af filen (slettet post eller nyt post).

Hvordan vil I anbefale en backup løsning (et et netværksdrev), hvis en
bruger kan have flere GB lokal post liggende (i én eller flere .PST filer)?

Umiddelbart havde jeg forestillet mig, at man kunne tage en fuld backup
én gang og så derefter kun kopiere ændrede datafiler. Men eftersom
datafilerne ændre sig hver gang Outlook åbnes, så kan jeg godt droppe
dén idé.