Dato på Star Wars-forsalg?
Fra : cybamerc@yahoo.com

Dato : 01-03-05 11:19

Er der sat nogen dato på forsalget til Episode III? Det kan vel ikke
vare længe...

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 01-03-05 18:08

<cybamerc@yahoo.com> wrote:

> Er der sat nogen dato på forsalget til Episode III? Det kan vel ikke
> vare længe...

Har du prøvet at spørge Nordiskfilm, biozonen eller Imperial?

Filmen har premiere 19. maj
Episode II havde premiere 16. maj og forsalget startede 1. eller 2.
april. Så det bliver vel ca. det samme...
Jeg kan huske der i køen var en aprilsnar om at Britney Spears skulle
være med i epIII og spille en ond Jedi!

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 01-03-05 22:37

> Jeg kan huske der i køen var en aprilsnar om at Britney Spears skulle
> være med i epIII og spille en ond Jedi!

Lol, det ville ha været forfærdeligt

Mvh. Martin

Fra : Tenzel Kim

Dato : 02-03-05 05:17

Martin Ohlsson wrote:
> Lol, det ville ha været forfærdeligt

På den anden side så er det da snart ikke muligt at lave dem værre
alligevel :)

Tenz.

Fra : Maria de Francis

Dato : 02-03-05 07:26

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På den anden side så er det da snart ikke muligt at lave dem værre
> alligevel :)

Interessant holdning. Så skal du måske ikke ind og se den?

Mvh Maria

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-05 16:23

Maria de Francis wrote:

> Interessant holdning. Så skal du måske ikke ind og se den?

Jeg har den samme holdning og jeg skal da helt sikkert ind og se den.

Og hvad er der i øvrigt så interessant ved den holdning? Så vidt jeg kan
se er det ikke specielt "marginalt" eller ukendt at mene at de nye Star
Wars-film er skod. Det er der mange fornuftige mennesker der mener.

/David

Fra : Maria de Francis

Dato : 02-03-05 22:21

> [...]
> se er det ikke specielt "marginalt" eller ukendt at mene at de nye Star
> Wars-film er skod. Det er der mange fornuftige mennesker der mener.

Jeg synes det er interessant at nogle kan få så meget ud af film, de synes
er så ringe, at det snart ikke er muligt at lave dem værre. Og jeg synes det
er interessant at man overhovet gider se film, man på forhånd synes er
skodfilm. Det er et personligt udefra betragtet udsagn. Ren observation.

Jeg diskuterer ikke hvorvidt folk, der ikke kan lide de nye Star Wars-film,
er mere eller mindre fornuftige. Det kan man være på så mange planer, eller
ikke.
Jeg foretrækker selv IV-VI filmene, men har ikke så grelle oplevelser med de
første 2, som mange har, og har heller ikke de store problemer med at fange
de mange handlinger. Men sådan er vi jo så forskellige.

Mvh Maria

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-03-05 00:49

Maria de Francis wrote:

> Jeg synes det er interessant at nogle kan få så meget ud af film, de synes
> er så ringe, at det snart ikke er muligt at lave dem værre.

Jeg synes ikke det er specielt interessant. Jeg synes det er logisk.

> Og jeg synes det
> er interessant at man overhovet gider se film, man på forhånd synes er
> skodfilm.

Det er der måske nogen der vil, men jeg synes ikke at SW3 er en skodfilm
på forhånd. Hvordan kan man det? Jeg _forventer_ det, men jeg _synes_
det ikke.

> Det er et personligt udefra betragtet udsagn. Ren observation.

Fair nok.

> Jeg foretrækker selv IV-VI filmene, men har ikke så grelle oplevelser med de
> første 2, som mange har, og har heller ikke de store problemer med at fange
> de mange handlinger. Men sådan er vi jo så forskellige.

Lige på det punkt er i vi ikke så forskellige. Jeg havde ikke noget
problem med at "fange de mange handlinger". Men derfor kan jeg stadig se
om handlingen er godt struktureret, fortalt, forklaret, pacet osv.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-03-05 13:03

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Det er der måske nogen der vil, men jeg synes ikke at SW3 er en
> skodfilm på forhånd. Hvordan kan man det? Jeg _forventer_ det, men jeg
> _synes_ det ikke.

Vil du forresten medgive at Matrix Revolutions var dårligere en Star
Wars Episode 1?
--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-03-05 15:18

Peter B. Juul wrote:

> Vil du forresten medgive at Matrix Revolutions var dårligere en Star
> Wars Episode 1?

Hmm. De er i hvert fald meget, meget dårlige begge to. Dit spørgsmål er
næsten zen!

/David

Fra : Maria de Francis

Dato : 04-03-05 09:31

> Jeg synes ikke det er specielt interessant. Jeg synes det er logisk.

Ok, det er så der jeg synes billedet falder ud af rammen. Jeg kan godt selv
gå ind og se film der viser sig at være elendigt castet, instrueret og
iøvrigt usammenhængende. Jeg kan endda give instruktøren een til change, men
så skal der godt nok ret gode anbefalinger fra folk, jeg finder troværdige,
til at jeg gør det en tredie gang. Billetter er for dyre og livet er for
kort til at kede sig med skodfilm.

Og så synes jeg iøvrigt ikke lige SW er en skodfilm.

> Lige på det punkt er i vi ikke så forskellige. Jeg havde ikke noget
> problem med at "fange de mange handlinger". Men derfor kan jeg stadig se
> om handlingen er godt struktureret, fortalt, forklaret, pacet osv.

Og det er sidste er jeg heller ikke ganske uenig i, hvis du mener SW-1+2.
Jeg bliver dog alligevel så underholdt at jeg kan se dem uden at krumme
tæer, eller føle jeg spilder tiden.

Mvh Maria

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-03-05 16:53

Maria de Francis wrote:

> [...]
> til at jeg gør det en tredie gang. Billetter er for dyre og livet er for

Men jeg keder mig jo netop ikke. Jeg er kosteligt underholdt med disse
lektioner i hvor galt det kan gå og i hvad man ikke skal gøre.

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 06-03-05 17:18

>Og det er sidste er jeg heller ikke ganske uenig i, hvis du mener SW-1+2.
>Jeg bliver dog alligevel så underholdt at jeg kan se dem uden at krumme
>tæer, eller føle jeg spilder tiden.

Måske, men det er meget sigende at jeg kan se SW 4-6 igen og igen og igen
og ...
Men SW 1-2 derimod kan slet ikke tåle at blive set så ofte imo.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Maria de Francis

Dato : 06-03-05 18:36

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Måske, men det er meget sigende at jeg kan se SW 4-6 igen og igen og igen
> og ...
> Men SW 1-2 derimod kan slet ikke tåle at blive set så ofte imo.

Jamen sådan har jeg det også. Jeg har nok ikke tal på hvor mange gange jeg
har set 4-6. Mens 1-2 kun er set et par gange.
Helt enig.

Mvh Maria

Fra : Tenzel Kim

Dato : 05-03-05 02:09

Maria de Francis wrote:
> Interessant holdning. Så skal du måske ikke ind og se den?

Nej. Helt sikkert ikke. Desværre kan jeg nok ikke undgå at blive nødt
til at se den alt for mange gange inden premieren alligevel.

Tenz.

Fra : Maria de Francis

Dato : 05-03-05 13:06

> Nej. Helt sikkert ikke. Desværre kan jeg nok ikke undgå at blive nødt til
> at se den alt for mange gange inden premieren alligevel.

Ok

Du kan ikke undgå at se den?
Har du noget at gøre med tekstningen da?

Mvh Maria

Fra : Tenzel Kim

Dato : 05-03-05 13:54

Maria de Francis wrote:
> Du kan ikke undgå at se den?
> Har du noget at gøre med tekstningen da?

Yup. Så dog traileren igår og må indrømme at den umiddelbart ser bedre
ud end de første to så alt håb er måske ikke ude endnu. På den anden
side så har trailere snydt før.

Tenz.

Fra : Anders

Dato : 04-03-05 14:14

> Filmen har premiere 19. maj

Den har premiere den 18. Maj....

> Episode II havde premiere 16. maj og forsalget startede 1. eller 2.
> april. Så det bliver vel ca. det samme...

Det er ikke fastsat endnu...

MVH

Anders

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 04-03-05 20:30

Anders <anmDONTSPAMMEPLEASE@mail.dk> wrote:

> Den har premiere den 18. Maj....

Nej. Den har premiere 19. maj.
I hvert fal ifølge den officielle Star Wars side starwar.com og imdb.com

http://www.starwars.com/episode-iii/release/theater/news20050128.html

http://www.imdb.com/title/tt0121766/releaseinfo

Det du tænker på er sikkert, at flere biografer lister med den som
premiere den 18., fordi man møder jo op den 18., men filmen starter
først over midnat.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 05-03-05 19:13

null@mail.dk (=?ISO-8859-1?Q?Nick_B=F8dker_Holmberg?=) wrote in message news:<1gsx24f.vixjop8phy3eN%null@mail.dk>...

> [...]
>
> Det du tænker på er sikkert, at flere biografer lister med den som
> premiere den 18., fordi man møder jo op den 18., men filmen starter

18 Maj kl 23:59:59 som de 2 forrige fik det. Guess who was there and
will be there .

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 06-03-05 09:13

Klavs Rommedahl <klaro@mailcircuit.com> wrote:

> 18 Maj kl 23:59:59 som de 2 forrige fik det. Guess who was there and
> will be there .

Nej, de må ikke begynde før det er over midnat. Altså 19. maj.

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 07-03-05 17:06

null@mail.dk (=?ISO-8859-1?Q?Nick_B=F8dker_Holmberg?=) wrote in message news:<1gszw2j.kuonxp1u89ywiN%null@mail.dk>...

> Nej, de må ikke begynde før det er over midnat. Altså 19. maj.

Så har de i hvert fald lavet fejl 2 gange .

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 07-03-05 17:41

Klavs Rommedahl <klaro@mailcircuit.com> wrote:

> Så har de i hvert fald lavet fejl 2 gange .

Som jeg har skrevet før, så skriver biograferne tit datoen før, her den
18. fordi det er den dato man møder op...

F.eks har Cinemaxx på deres hjemmeside skrevet de viser den d. 18. maj.
Jeg er overbevidst om de først viser den d. 19. maj, specielt når man
tænker på hvordan Lucas plejer at være med hans film, der skal ingenting
til man bliver retsforfulgt:)

Hvem er det du mener der har lavet fejl to gange?

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 09-03-05 06:58

Nick Bødker Holmberg wrote:
> [...]
> til man bliver retsforfulgt:)
>
> Hvem er det du mener der har lavet fejl to gange?

Biografen går jeg ud fra. Tror dog du har ret i at det bare er et
spørgsmål om at biografen der skriver 23:59 for at sikre sig at folk
dukker op den rigtige dag. Det kan selvfølgelig også tænkes at Klavses
ur har gået et sekund foran de sidste to år så når han tror at klokken
er 23:59:59 så er den rent faktisk 24:00 :)

Tenz.

Fra : Anders

Dato : 06-03-05 14:02

> [...]
>
> Det du tænker på er sikkert, at flere biografer lister med den som
> premiere den 18., fordi man møder jo op den 18., men filmen starter

Ifølge SF film nyhedsbrev (danske distrubtør) har den premiere den 18, men
jeg kan godt se at forskellige sites mener noget andet, jeg tjecker lige op
med mit bagland og vender tilbage....

Anders

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 06-03-05 14:51

> [...]
> jeg kan godt se at forskellige sites mener noget andet, jeg tjecker lige op

Gør du bare det, men personligt tror jeg mest på den dato Lucas selv har
offentliggjort :)

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Anders

Dato : 06-03-05 17:23

Den 19. Maj er den rigtige dato har jeg nu fået konfimeret, regn med ca 14
dage før mht. forsalget.

Anders

Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 06-03-05 19:31

Anders <anmDONTSPAMMEPLEASE@mail.dk> wrote:

> Den 19. Maj er den rigtige dato har jeg nu fået konfimeret, regn med ca 14
> dage før mht. forsalget.
>
> Anders

Hvorfor 14 dage før? I 2002 var det 1,5 måned...

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk