Kokostoppe-frysning ?
Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 09:26

Er der nogen der kan svare mig på, om man kan fryse kokos-toppe ?.Jeg vil
mene man kan,men vil lige være sikker.
Venlig hilsen
Anne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 01-03-05 10:14

"AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan svare mig på, om man kan fryse kokos-
> toppe ?.Jeg vil mene man kan,men vil lige være sikker.

Hej Anne

Jeg ved ikke, om DINE kokostoppe kan fryses, men jeg lavede op til jul nogle
helt fantastiske kokosmakroner, der faktisk SKULLE fryses. Her får du
opskriften, så kan du sammenligne - eller prøve mine.

-------

Kokosmakroner med kakao og hasselnødder
ca 30 store kager

450 g kokos
900 g melis
1/4 tsk. hjortetaksalt
40 g kakao
3 dl æggehvide
75 g finthakkede hasselnødder

2-3 plader mørk chokolade til overtræk.

Rør hjortetaksalt og sukker sammen. Tilsæt kokos, kakao og finthakkede
hassselnødder. (Hasselnødderne smager af mere, hvis de først bliver ristet
på pande eller i ovn.)
Rør godt sammen.

Tilsæt æggehvide. Hellere lidt for lidt end for meget. Der kan altid
tilsættes mere! Så nøjes i første omgang med at tilsætte lige den mængde,
der skal til for lige præcis at få massen klæbrig.

Lad massen stå på køl til dagen efter.... massen vil nu være blevet mere våd
og klistret.

Form massen til kugler, der trykkes flade og placeres på bagepapir.
Det er mere konfekt end kage, så lav den ikke for store.

Bages ved 180 grader i 12-15 min. (Ikke varmluft!)

Lad dem køle af og frys dem ned. (Kan opbevares i fryser, til de skal
spises). De skal ligge enkeltvis til de er frosne - ellers klistrer de
samnen!

Tag kagerne op fra fryser og dyp fluks i chokolade, mens kagen stadig er
frossen. 15-30 min senere er de klar til at blive spist.

De kan holde sig længe. Hvis de bliver i kagedåsen...... *S*

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 11:43

> [...]
> frossen. 15-30 min senere er de klar til at blive spist.
>
> De kan holde sig længe. Hvis de bliver i kagedåsen...... *S*

Hej Lisbeth

Jeg siger mange tak for dit svar,samt din opskrift.Det var meget venligt af
dig.Den vil jeg da prøve.

Hilsen Anne