Arkiv over domme?
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-02-05 21:24

Hejsa..

Efter en længere debat om vigepligter i dk.fritid.bil og hvilke
paragraffer i Færdselslovens §26 der skal vægtes i en given
trafikal situation, kunne det være rart at have en dommers ord for
hvad der er skidt og hvad der er kanel. For nu ikke ligefrem at
skulle forstyrre en dommer med et spørgsmål i en usenetdebat, er
det oplagt at lede efter en gammel dom der dækker
problemstillingen.

Findes der et sted, evt. på nettet, hvor man kan søge i afsagte
domme og finde et eksempel på problemstillingen?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter GC

Dato : 28-02-05 21:28

Thomas Strandtoft wrote:

[klip]

> Findes der et sted, evt. på nettet, hvor man kan søge i afsagte
> domme og finde et eksempel på problemstillingen?

Ja - Forlaget Thomson har en dyr tjeneste. Ellers må jeg foreslå
biblioteket hvor du finder lærebøger og Ugeskrift for Retsvæsen (fra
Thomsons forlag).

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-03-05 14:54

Peter GC wrote:

> Ja - Forlaget Thomson har en dyr tjeneste. Ellers må jeg foreslå
> biblioteket hvor du finder lærebøger og Ugeskrift for Retsvæsen (fra
> Thomsons forlag).

Okay, tak for svaret..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-03-05 23:59

Peter GC <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Ja - Forlaget Thomson har en dyr tjeneste. Ellers må jeg foreslå
> biblioteket hvor du finder lærebøger og Ugeskrift for Retsvæsen (fra

Hvis man bor i København, så har Københavns Kommune Hovedbibliotek (tror
jeg det hedder) i Krystalgade abonnement på en del af de dyre Thomsonske
elektroniske tjenester.

Jeg har ike set efter, men det vil muligvis osse være opltyst på
bibliotekets hjemmeside, hvad man der kan få adgang til. Prøv og se
efter...

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 05-03-05 09:54

Axel Hammerschmidt wrote:

> [...]
>
> Jeg har ike set efter, men det vil muligvis osse være opltyst på
> bibliotekets hjemmeside, hvad man der kan få adgang til. Prøv og se

Fint forslag, det lyder noget nemmere end at trevle en masse
ugeskrifter igennem..

--
Hygge..
Thomas