anden midlertidig adresse
Fra : mig

Dato : 28-02-05 21:13

Jeg er på dagpenge og søger arbejde hvor jeg bor som så mange andre.

Min kæreste bor ca. 200 km herfra. Vil det være et problem hvis jeg
midlertidigt bor hos hende og kun ændrer min post adresse ? Jeg søger
fortsat jobs i det område hvor jeg selv bor, da vi senere skal flytte sammen
her, og jeg kommer selvfølgelig til de møder som AF indkalder til. Så er der
vel ikke nogle problemer i det ?

På forhånd tak.

Fra : Knud Olsen

Dato : 28-02-05 23:26

"mig" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen her, og jeg kommer selvfølgelig til de møder som AF indkalder til.
> Så er der vel ikke nogle problemer i det ?

Du spurgte om det samme den 22.februar her
Var svaret ikke tilfredsstillende - så spørg for en sikkerhedsskyld din
"søde" sagsbehandler i kommunen eller i A-kassen
vh KO

Fra : mig

Dato : 28-02-05 23:40

> Du spurgte om det samme den 22.februar her
> Var svaret ikke tilfredsstillende - så spørg for en sikkerhedsskyld din
> "søde" sagsbehandler i kommunen eller i A-kassen

Der skrev jeg ikke at jeg er arb.løs. Det kan jo være det ændrer nogle ting
mht. rettigheder.

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-02-05 23:48

mig wrote:

> Der skrev jeg ikke at jeg er arb.løs. Det kan jo være det ændrer nogle ting
> mht. rettigheder.

Flytter du kommune?
Så kunne det jo være det gjorde et eller andet ved dine dagpenge/AF/osv..

Fra : mig

Dato : 01-03-05 00:32

> Flytter du kommune?

Ja, men kun post adresse. Jeg beholder min lejl.

Fra : Holst

Dato : 01-03-05 09:11

Anders Christensen wrote:

> Flytter du kommune?

Selv med de nye kommende storkommuner kan man næppe flytte 200 km uden
også at flytte kommune.

> Så kunne det jo være det gjorde et eller andet ved dine dagpenge/AF/osv..

En sådan midlertidig flytning som omtalt vil næppe være acceptabel.
Flytter spørgeren disse 200 km, så vil det sikkert være nødvendigt at
nævne det for AF og lignende og blive tilmeldt AF det nye sted.

Som jeg fik det at vide i sin tid, da jeg gik arbejdsløs i en kort
periode, så skal man fra mandag morgen til fredag eftermiddag
(almindelige arbejdstid) være "nær" sin bopæl.

Hvad "nær" betyder, er så et godt spørgsmål. Men som vi fik at vide, så
skal vi være i stand daglig at komme i nærheden af vores post - og en
1-2 dages forsinkelse (som en videresendelse vil medføre) vil ikke være
acceptabelt.

Men tal med AF, din A-kasse og eventuelt kommunen.

Fra : David T. Metz

Dato : 01-03-05 12:24

mig kalligraferede, i

> Min kæreste bor ca. 200 km herfra. Vil det være et problem hvis jeg
> midlertidigt bor hos hende og kun ændrer min post adresse ?

Hvor midlertidigt? Du skal have din folkeregisteradresse hvor du faktisk
bor.

David

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-03-05 18:57

mig skrev den 28-02-2005 21:13:
> [...]
> her, og jeg kommer selvfølgelig til de møder som AF indkalder til. Så er der

Du bør som sikkerheds skyld også spørge i akassen, men her er den
udlægning af dagpengereglerne som jeg kender til:

Du skal opholde i Danmark!
Du skal kunne læse din post daglig.
Du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet
Du skal være aktiv jobsøgende.

De sidste to punkter kan du jo snildt klare ved opholdet hos din kæreste.
Det andet punkt kan du klare ved, at du oplyser din akasse OG AF, at du
midlertid oplyser en postadresse som meget passende kan være din
kærestes adresse. Husk at meddele tilbageflytning.

Ønsker du ophold udenfor landets grænser, så kan du kun få dine dagpenge
med, når du har afklaret det med akassen FORUD for opholdet i udlandet.
Adresseændringer internt i landet, så kan du skifte ligeså tosset som du
vil.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året