kristent tv
Fra : jørgen

Dato : 28-02-05 21:01

Er der nogen af jer der ser "GOD channel"? Hvilke programmer sender de og
hvad synes i om det? Jeg ser selv "gospel channel engang imellem men jeg
savner KKR-TV.

mvh jørgen.

Fra : Frank

Dato : 01-03-05 00:13

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad synes i om det? Jeg ser selv "gospel channel engang imellem men jeg

KKR får snart Internet Tv

Mvh:
FJ

Fra : Lars Poulsen

Dato : 01-03-05 17:09

> Er der nogen af jer der ser "GOD channel"? Hvilke programmer sender de og
> hvad synes i om det? Jeg ser selv "gospel channel engang imellem men jeg
> savner KKR-TV.

Vi har investeret i en parabol, så vi kan tage GOD channel 1 og 2, samt TBN
(Trinity Broadcasting Network) og en masse kristen radio fra England.

Stilen hos GOD channel og TBN er meget amerikansk med prædikanter som
Crefflo Dollar, Benny Hill, Joyce Meyer og mange andre. Men det er rigtig
godt, og vi er meget glade for det!

Mvh

Lars

Fra : jørgen

Dato : 01-03-05 17:54

"Lars Poulsen" <lars@rutebil.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har investeret i en parabol, så vi kan tage GOD channel 1 og 2, samt
> TBN
> (Trinity Broadcasting Network) og en masse kristen radio fra England.

Jeg har både Sirius, Thor, Hotbird og Astra og har ikke kunnet finde andet
kristent program end gospel channel (bortset fra Sat7 som er arabisk), måske
jeg trænger til en kanal opdatering. Kan du give mig navnet på den kristne
radio fra England, jeg går udfra at i tager den over parabolen?

mvh jørgen.

Fra : Finn Jensen \(8680\)

Dato : 01-03-05 18:18

..
> [...]
> måske jeg trænger til en kanal opdatering. Kan du give mig navnet på den
> kristne radio fra England, jeg går udfra at i tager den over parabolen?

De mange kristne tv og radio kanaler ligger primært på 28 grader øst, du kan
dog se GOD 1 på Sirius og Vision Norge på Thor

Mvh Finn

Fra : Lars Poulsen

Dato : 01-03-05 19:48

> [...]
> jeg trænger til en kanal opdatering. Kan du give mig navnet på den kristne
> radio fra England, jeg går udfra at i tager den over parabolen?

Jeg mener vi tager det på Hotbird eller Eurobird eller sådan noget i den
stil, men du kan se hvad der skal til for at tage GOD Channel her:
http://www.god.tv/Scandinavia/Tunein.asp, og TBN her:
http://www.tbn.org/index.php/2/19/region/4/Europe.html

Mvh

Lars

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 01-03-05 18:17

Lars Poulsen skrev Tirsdag den 1. marts 2005 17:08 i beskeden
<422493e7$0$48712$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:
> Stilen hos GOD channel og TBN er meget amerikansk med prædikanter som
> Crefflo Dollar, Benny Hill, Joyce Meyer og mange andre. Men det er rigtig
> godt, og vi er meget glade for det!

Crefflo $$ Ministries kan du finde her:
http://www.creflodollarministries.org/
Femte punkt i menuen er "Give a donation", og "webshoppen" kan kun bruges af
folk indenfor USA's grænser...

Joyce Meyer kan du finde her: http://www.joycemeyer.org/
Eller du kan læse et indtryk af hendes "budskaber" her:
http://www.pfo.org/wan-star.htm

Benny Hill kunne jeg ikke lige finde - andet end en masse sider om den nu
afdøde engelske komiker.

Henrik, Slagelse
Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Fra : Lars Poulsen

Dato : 01-03-05 19:39

> Benny Hill kunne jeg ikke lige finde - andet end en masse sider om den nu
> afdøde engelske komiker.

Hæ-hæ...

Jeg opdagede det lige da jeg trykkede på "Send". Det skulle naturligvis have
været Benny Hinn!!!

Mvh

Lars

Fra : Lars Poulsen

Dato : 01-03-05 19:54

> Joyce Meyer kan du finde her: http://www.joycemeyer.org/
> Eller du kan læse et indtryk af hendes "budskaber" her:
> http://www.pfo.org/wan-star.htm

Ahemmm..... artiklen er fra 1996. Selv om jeg personligt ikke er sønderlig
imponeret af fru Meyer (lidt for selvglad for min smag), må man dog
retfærdigvis sige, at ting kan ændre sig på 9 år, så man skal nok tage
artiklen med et vist gran salt.

Det var bare lige det jeg ville sige, ikk'?

Lars

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-03-05 23:56

I news:4224a366$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

> Benny Hill kunne jeg ikke lige finde - andet end en masse sider om den nu
> afdøde engelske komiker.

Så søg på Benny Hinn

http://bibeltro.dk/ - *Om Bibelen og bibeloversættelser*
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://ravsted.dk/ - http://ravsted.net/

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-03-05 01:03

Andreas Falck skrev Tirsdag den 1. marts 2005 23:55 i beskeden
<4224f2fa$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> I news:4224a366$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
> Henrik Vestergaard følgende:

> Så søg på Benny Hinn

Ja. Så godt rettelsen der også kom fra en anden med-debattør, og har i
mellemtiden fundet http://www.bennyhinn.org/default.cfm

Jeg noterer på deres ansøgningsblanketter (der kan læses på
http://www.bennyhinn.org/dnld/Application1.pdf ), at man ansætter og fyrer
folk uden nogen af de opsigelsesvarsler man ellers normalt kender til.

Ligeledes er det interessant, at hvis man klikker på linket fra forsiden til
at skulle læse et af hans seneste breve, så dirigeres man ved klik på
første link af to til en side med donationsmulighed...

Der er sandelig gang i butikken...

Henrik, Slagelse
"Hvem er General Failure, og hvorfor læser han min harddisk?"
Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-03-05 10:34

I news:42250280$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

[ ... ]
> [...]
> til at skulle læse et af hans seneste breve, så dirigeres man ved klik på
> første link af to til en side med donationsmulighed...

Efter min opfattelse er der megen butik i det og stort set ingen reel
forkyndelse, og den smule reel forkyndelse er jo nærmest markedsføring for
personen selv.

Gysseligt at tænke på at noget sådant insisterer på at ville kaldes
kristent.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-03-05 11:43

Andreas Falck skrev Onsdag den 2. marts 2005 10:34 i beskeden
<422588ea$1$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> personen selv.
> Gysseligt at tænke på at noget sådant insisterer på at ville kaldes

Jeg noterer mig at du ikke - i samme moment - kommenterer deres
ansættelsesprincipper... De er måske mere "kristne"??

Henrik, Slagelse
»Hvad er der mere at sige! Er Gud for os, hvem kan da være imod os?« (Rom.
8:31) **** Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-03-05 13:37

I news:422598a2$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

[ ... ]

> Jeg noterer mig at du ikke - i samme moment - kommenterer deres
> ansættelsesprincipper... De er måske mere "kristne"??

Sidste sætning i min kommentar siger vel tilstrækkeligt om min holdning
dertil.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 02-03-05 14:51

Andreas Falck skrev Onsdag den 2. marts 2005 13:37 i beskeden
<4225b45b$1$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> Henrik Vestergaard følgende:
>
> [ ... ]

> Sidste sætning i min kommentar siger vel tilstrækkeligt om min holdning

Du plejer ikke at fatte dig i korthed, når der er noget du ikke bryder dig
om, og derfor noterede jeg mig blot at du måske ellers havde haft en
anderledes opfattelse af ansættelsesprincipperne.

Men tak for klarheden.

Henrik, Dianalund
Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-03-05 16:58

I news:4225c4a2$0$182$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Henrik Vestergaard følgende:

[ ... ]
> Du plejer ikke at fatte dig i korthed, når der er noget du ikke
> bryder dig om,

Måske min nye stil

Fra : Lyrik

Dato : 02-03-05 12:57

Andreas Falck wrote:
> [...]
> markedsføring for personen selv.
>
> Gysseligt at tænke på at noget sådant insisterer på at ville kaldes
++++++++++++++++++++++++++++
En umiddelbar sympatisk missionær forekommer mig at være Reinhard Bonnke,
hvis inspirerende arbejde kan gennemses her:
http://www.cfan.org/{English-Intl}/[uk_site]/home.asp

Hilsen
Jens

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-03-05 13:38

I news:d049ka$26ma$1@news.cybercity.dk skrev
Lyrik følgende:

[ ... ]
> En umiddelbar sympatisk missionær forekommer mig at være Reinhard Bonnke,
> hvis inspirerende arbejde kan gennemses her:

Det er da muligt at han er sympatisk, men jeg kan ikke sympatisere med
sådanne spiritistisk inspirerede mirakelmagere.

Fra : Lars Poulsen

Dato : 02-03-05 20:38

> Jeg noterer på deres ansøgningsblanketter (der kan læses på
> http://www.bennyhinn.org/dnld/Application1.pdf ), at man ansætter og fyrer
> folk uden nogen af de opsigelsesvarsler man ellers normalt kender til.

Øøhh... nu er Benny Hinn Ministries jo et amerikansk foretagende, og USA og
arbejderes rettigheder (eller nogens rettigheder for den sags skyld), er
normalt ikke noget man forbinder med hinanden. Det er vist ikke unormalt i
USA så vidt jeg ved.

> Der er sandelig gang i butikken...

Ja, man må væmmes

Lars

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-03-05 05:18

Lars Poulsen skrev Onsdag den 2. marts 2005 20:38 i beskeden
<4226166e$0$48729$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> [...]
> og arbejderes rettigheder (eller nogens rettigheder for den sags skyld),
> er normalt ikke noget man forbinder med hinanden. Det er vist ikke

Her er hvad jeg ved fra korrespondent-studiet på Handelshøjskolen:

USA baserer sig på engelsk kontraktret (hvoraf vi også henter princippet om
at en aftale skal være "gensidigt forpligtende"), og faktisk kan en aftale
være alt for "ensidigt forpligtende" til egentlig at være gyldig. Uden at
ville trætte alle med teori, der egentlig ville høre hjemme i jura-gruppen,
så står man dog overfor væsentlige juridiske udgifter, hvis en sådan
kontrakt skal bestrides.

Det bedste er derfor slet ikke at indgå på en sådan kontrakt...

Men for at gøre en lang historie kort: hvis man f.eks. rammes af
længerevarende sygdom, kan BH Ministries opsige én, og derefter genansætte
én. Faktisk er det endda et separat felt i deres ansøgningsblanketter - om
man har været ansat før...

> Ja, man må væmmes

Helt enig. :'-(

Henrik, Dianalund
"Hvor ved forældre alt det de advarer deres børn imod fra?"
Linux - Det bedste OS, især til pengene!

Fra : Lars Poulsen

Dato : 03-03-05 20:33

> [...]
> én. Faktisk er det endda et separat felt i deres ansøgningsblanketter - om

Sådan er det da også mange steder her hjemme. 120-dages reglen f.eks.

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-03-05 20:42

Lars Poulsen skrev Torsdag den 3. marts 2005 20:33 i beskeden
<422766d0$0$48724$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> i gruppen
dk.livssyn.kristendom:

> Sådan er det da også mange steder her hjemme. 120-dages reglen f.eks.

Enig. Men 120-dages reglen giver imidlertid en rettesnor for den
tidshorisont der skal være tale om. I forbindelse med den citerede
ansøgningsblanket er det en *skønssag*, og menneskesynet synes allerede på
forhånd en anelse *for* amerikaniseret.

Men det kan også bare være mig, der er født skeptisk...

Henrik, Dianalund
Linux - Det bedste OS, især til pengene!