Nyt grafikkort?
Fra : Vega

Dato : 28-02-05 20:34

Hej.

Kan det svare sig på nuværende tidspunkt at skifte mit Radeon 9800 Pro ud
til et af de nye, eller vil det være penge ud af vinduet.

Mit system:

AMD Athlon XP2700+
Soltek SL-75FRV bundkort.
1GB Samsung ddrram
350W Chill Innovation PSU.

Skriv hvis i vil ha' flere oplysninger.

Mvh. Vega.

Fra : Myt

Dato : 28-02-05 21:38

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det svare sig på nuværende tidspunkt at skifte mit Radeon 9800 Pro ud
> til et af de nye, eller vil det være penge ud af vinduet.

Hvad skal du eventuelt have for det "gamle" ?

Myt

Fra : Vega

Dato : 28-02-05 21:46

"Myt" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skal du eventuelt have for det "gamle" ?

Er blevet nudt 1000kr.

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-02-05 21:55

Vega wrote:
> Hej.
>
> Kan det svare sig på nuværende tidspunkt at skifte mit Radeon 9800 Pro ud
> til et af de nye, eller vil det være penge ud af vinduet.

Det korte svar: Nej det kan ikke betale sig

Det lange svar: Medmindre du selv synes du har problemer med at køre
visse spil, er der ingen grund til at udskifte. Din PC er ikke den
allernyeste model og derfor vil du nok ikke få det samme boost som
hvis du skiftede grafikkort i en hurtigere maskine - alt i alt tror jeg
det R9800 pro passer meget godt sammen med resten af din hardware - og
jeg kan ikke se nogen grund til at opgradere - vent hellere ½ eller et
helt år og udskift så både mobo,ram,gfx og cpu