Valuta i Brasilien
Fra : Torben Bech

Dato : 28-02-05 20:12

Hej !

Vi er snart på vej til Brasilien, og som sædvanligt lidt i tvivl om hvad vi
skal tage med af valuta hjemmefra.

Egentlig vil vi tage så lidt kontanter med som muligt, og så hæve undervejs,
men ville det alligevel være en god ide med lidt Real's og et par $-sedler.
Eller er $ ikke "nødvendige" ?

mange hilsner

Torben Bech

Fra : Lars Bakmann

Dato : 28-02-05 21:10

Hej Torben
vi er lige hjemkommet fra familiebesøg i Brasilien ( santa
catarina) nede sydpå.
Dollar kan i mindre byer være besværlige at komme af med, da denne
valuta jo er noget urolig for tiden. Selv Banco do Brasil ville
ikke veksle dollar. På det sorte marked kan man knap holde skindet
på næsen ved veksling.
Mit råd er at tage en lille reserve beholdning af kontanter med i
Euro, og så brug kreditkortet. Det koster ganske vist et gebyr,
men er langt det nemmeste, da man blot kan gå hen til en automat.
Man skal bruge en halv dag med at stå i kø, hvis man vil betjenes
personligt i banken. Visa er det bedst kendte kort, men efter min
mening også det mest udsatte. Visa electron er også meget kendt.
Af regulære kreditkort er mastercard det der bruges mest, men
american express vinder dog også frem.
Hvis du bruger kortene i butik eller restaurent betales ikke gebyr.
Min sidste veksling var omkring den 10. febr. og da var reais
steget lidt og jeg blev trukket 2,26 for een real, men det går
lidt op og ned.
God rejse
Lars

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 05-03-05 21:59

"Torben Bech" <torben_bech@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> vi skal tage med af valuta hjemmefra.
>
> Egentlig vil vi tage så lidt kontanter med som muligt, og så hæve
Jeg er helt enig i hvad Lars Bakmann skriver, lad mig blot tilføje een ting:
I Brasilien vil jeg KUN bruge visa whatever i en ATM automat og i banker.
Absolut ikke ved køb eller fx betaling på hoteller el. lign.
Jeg har set for mange eksempler på snyderi og bedrag herpå i Brasilien og
det samme har min bror der har boet her i en årrække.

mvh
Michael Christoffersen